زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی سهراب مرادی

بیوگرافی سهراب مرادی

 سهراب مرادی متولد 31 شهریور 1367 در اصفهان، وزنه بردار است. وی در بخش سده لنجان شهر زرین شهر اصفهان بدنیا آمد و...
در این مطلب می خوانید : [بستن]

درباره سهراب مرادی 

سهراب مرادی متولد 31 شهریور 1367 در اصفهان، وزنه بردار است.

 وی در بخش سده لنجان شهر زرین شهر اصفهان بدنیا آمد و اصالتا بختیاری است فعلا دیپلم تجری دارد، بخاطر ورزش نتوانست تحصیلات خود را ادامه دهد، زندگی ورزشی او فراز و نشیب زیادی داشته است.

شروع فعالیت

 از کودکی به ورزش علاقه داشت و ژیمناستیک رشته ای بود که دنیال می کرد، 9 سال بیشتر نداشت که به وزنه برداری معرفی شد و فعالیت اش تا به الان در این رشته از زادگاه خود شروع کرد.

حذف از المپیک لندن

 به عنوان نماینده ایران در رقابت‌های المپیک لندن حضور داشت که در مسابقات هشتاد و پنج کیلوگرم، با سه ضربه ناموفق در مرحله یک ضرب از رقابت‌ها حذف شد.

ماجرای محرومیت مادام العمر

 در مهرماه 1392 دکتر مونیکا اونگار مسئول بخش حقوقی فدراسیون بین‌ المللی وزنه‌ برداری اعلام کرد سهراب مرادی و یاسین باقری دوپینگشان مثبت اعلام شده است، وی در خصوص ماده ممنوعه متادون که در نمونه‌اش پیدا شده است گفت: اول فکر کردم این ماده متان است و وقتی در فدراسیون جهانی دیدم که علت محرومیتم متادون درج شده، واقعا تعجب کردم.

 یکی از گاف های فدراسیون حسین رضازاده رد کردن اسم او بعنوان بازنشسته برای فدراسیون جهانی بود، بعدها اعلام شد این ورزشکار برای همیشه در زمان رضازاده محروم شده است، اما پیگیری های مرادی رئیس جدید فدراسیون وزنه برداری نتیجه داد و با موافقت رئیس فدراسیون جهانی، سهراب مرادی به میادن بازگشت و امکان حضور در المپیک ریو 2016 را بدست آورد.

ازدواج 

 سهراب مرادی هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

افتخارات مهم

قهرمانی آسیا
طلا  تالدی کورگان 2009  85 ک‌گ
طلا  پیونگتائک 2012  85 ک‌گ
برنز  کانازاوا 2008   77 ک‌گ

شکستن رکورد جهان

 رکورد گیری سهراب مرادی تیر ماه 1395

 وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم کشورمان توانست در حرکت دو ضرب وزنه 234 کیلوگرمی را بالای سر ببرد تا یک کیلوگرم رکورد دنیا را که در اختیار ایلیا ایلین قزاق بود، بشکند. مرادی همچنین رکورد دوضرب و مجموع ایران را که در  اختیار کوروش باقری با 222 کیلوگرم در دوضرب و 407 کیلوگرم در مجموع بود، در دوضرب 12 کیلوگرم  و 7 کیلوگرم در مجموع ارتقاء داد.

sohrab-moradi (13)
sohrab-moradi (13)

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی سهراب مرادی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی سهراب مرادی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.