زمان مطالعه: 1 دقیقه
15 سپتامبر ، روز آزادی نرم افزار

15 سپتامبر ، روز آزادی نرم افزار

روز آزادی نرم‌ افزار رویدادی سالانه است که طرفداران نرم ‌افزار آزاد، آن را جشن می‌گیرند.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

اهداف

15 سپتامبر روز آزادی نرم افزار است. هدف اصلی این جشن‌ها، معرفی مفهوم نرم‌افزار آزاد به دیگران و تشویق آن‌ها به استفاده از آن است.

تاریخچه

نخستین بار، این روز در 28 آگوست سال 2004 جشن گرفته شد. در سال نخست، 70 گروه در نقاط مختلف جهان جشن‌ها را برگذار کردند. این عدد در سال بعد به 300 تیم در 60 کشور رسید و تا جایی پیش رفت که در سال 2008، این جشن در 90 کشور جهان برگذار شد.

از سال 2006 به بعد، تصمیم گرفته شد تا روز آزادی نرم ‌افزار در سومین شنبهٔ سپتامبر جشن گرفته شود. گروهی به نام آزادی نرم‌افزار بین‌الملل مرجع تصمیم‌گیری‌های کلان در مورد روز آزادی نرم‌افزار و هماهنگی و حمایت از تیم‌های برگذارکننده است.

بنیاد آزادی نرم‌افزار بین‌الملل (SFI) یک بنیاد ناسودبر است که هدایت کنندهٔ رسمی روز آزادی نرم‌افزار است. این بنیاد وظیفه دارد تا برای ارسال هدایا برنامه ریزی کند و هم‌ چنین با شرکت‌های مختلف برای حمایت از این روز قرارداد ببندد. SFI دارای معافیت مالیاتی در آمریکا است. نام بنیاد آزادی نرم‌ افزار بین‌الملل برای این انتخاب شده است تا با رویداد روز نرم‌افزار آزاد تداخل ایجاد نکند

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «15 سپتامبر ، روز آزادی نرم افزار» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 15 سپتامبر ، روز آزادی نرم افزار فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.