زمان مطالعه: 3 دقیقه
خشکشویی مبل و موکت

خشکشویی مبل و موکت

خشک‌شویی یکی از روش‌های شستشو و پاک کردن لباس می‌باشد. از آنجا که در این روش از آب استفاده نمی‌شود خشک‌شویی نام گرفته‌است.

خشک‌شویی یکی از روش‌های شستشو و پاک کردن لباس می‌باشد. از آنجا که در این روش از آب استفاده نمی‌شود خشک‌شویی نام گرفته‌است. مولکول‌های آب بسیار قطبی هستند و هنگام شستشو با آب بسیاری از تارهای پارچه آب را به خود جذب می‌کنند و از شکل می‌افتند. به خصوص برای لباس‌های دارای بافت‌های مخلوط مانند کت و شلوار و پالتو، شستشو با آب سبب از بین رفتن فرم و حالت آن‌ها می‌شود. با استفاده از مواد حلال و شوینده غیر قطبی لباس شکل خود را حفظ می‌کند، و در عین حال لکه‌ها از بین می‌روند.

خشک‌شویی مبل چیست؟

خشکشویی مبل و موکت
خشکشویی مبل و موکت

 

 

منظور از خشک شویی مبل ، تمیز کردن و شستن مبلمان است به نحوی که تمامی آلودگی از روی شستن کوسن‌ها، صندلی‌ها، مبل و کاناپه و… از بین برود. برای شستن مبل می‌توان روش‌های متفاوتی وجود دارد و با استفاده مواد شوینده مختلف، می‌توان انواع آلودگی‌ها را از سطح مبل تمیز کرد. یکی از مطمئن‌ترین و پرتکرارترین راه‌ها، خشک شویی مبلمان است.

از آنجایی که معمولاً خشک شویی مبل با استفاده از دستگاه مخصوص انجام می‌شود و نیازی به خیس کردن کامل فوم و اسکلت مبل نیست، احتمال آسیب رسیدن به چوب مبل، پارچه‌ها و تشک‌ها نیز کمتر شده و در نهایت باعث افزایش طول عمر مبلمان می‌شود.

آموزش خشک شویی مبل

آموزش خشک شویی مبل
آموزش خشک شویی مبل

همان‌طور که گفته شد امروزه مبلمان از مواد مختلفی ساخته می‌شوند و تنوع بالایی دارند؛ به همین دلیل در زمان شستن و خشک‌شویی آن‌ها نیاز است که به نکات مختلفی توجه داشته باشید تا احتمال آسیب به مبل‌ها را به حداقل برسانید؛ در ادامه برخی از مهم‌ترین این روش‌ها را با هم بررسی می‌کنیم:

توجه به جنس پوشش و رویه مبل

اولین و مهم‌ترین نکته در خشک‌شویی مبلمان توجه به پوشش و رویه آن است. جنس رویی مبل می‌تواند از چرم یا پارچه‌های مختلف باشد، همچنین نحوه دوخت رویی مبل و اسفنج به کار رفته در آن‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب می‌شود تا همواره در زمان شستن مبل‌ها، استفاده از خدمات قالیشویی پیشنهاد شود، همین تفاوت جنس مبلمان است. شرکت‌های قالیشویی از نیروهای متخصص و دستگاه‌های مخصوص برای هر کدام از انواع مبلمان برخوردارند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن و بدون آسیب، مبلمان را تمیز کنند.

خشک شویی مبل با دستگاه مخصوص

هرچند که می‌توان از روش‌ها، راهکارها و مواد مختلفی برای تمیز کردن مبلمان استفاده کرد اما بهترین روش، استفاده از دستگاه‌های تخصصی شستن مبل است. برخی برای شستن مبلمان از دستگاه بخارشور یا شستشو با آب استفاده می‌کنند که کار اشتباهی بوده و باعث کاهش عمر مبلمان و آسیب دیدن آن خواهد شد.

لکه گیری مبلمان قبل از خشک‌شویی

لکه گیری مبلمان قبل از خشک‌شویی می‌تواند باعث راحت‌تر شدن کار شود و همچنین به تمیزی بیشتر مبلمان کمک می‌کند. برای تمیز کردن لکه‌های موجود در سطح رویه مبلمان نیز باید از مواد شوینده مختلفی استفاده کرد به گونه‌ای که به آن آسیبی وارد نشود.

پیشنهاد مطالعه: در قسمت قبلی عنوان کردیم که استفاده از شامپو فرش برای مبل می‌تواند آسیب رسان باشد. البته اگر شما با مواردی که در این زمان باید رعایت کنید، آشنایی داشته باشید، دیگر نباید نگرانی بابت سلامت مبلمانتان داشته باشید. برای آشنایی با این نکات، پیشنهاد می‌کنیم حتما از مطالب مقاله آموزش شستن مبل با شامپو فرش استفاده کنید.

توجه به زمان خشک‌شویی

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، زمان انجام خشک شویی است. بهترین زمان برای این کار، زمانی است که سایر کارهای خانه‌تکانی انجام شده و یا محیط خانه خلوت و به دور از هرگونه شلوغی است.

آموزش خشک شویی مبل بدون دستگاه

آموزش خشک شویی مبل بدون دستگاه
آموزش خشک شویی مبل بدون دستگاه

تمیز کردن مبل با فرچه

در نخستین مرحله باید مبل را به طور کامل گردگیری کنید. بعد از گردگیری کامل مبل، باید با استفاده از یک فرچه پلاستیکی مناسب، سطح مبل را فرچه بکشید تا هرگونه لکه باقی‌مانده بر روی آن از بین برود. فرچه کشیدن مبل، هرگونه پرز اضافه بر روی مبل، باقی‌مانده خوراکی و… را تمیز خواهد کرد.

جارو کشیدن مبل

در این مرحله، لازم است که با استفاده از جاروبرقی گرد و غبار موجود بر روی مبلمان کاملاً تمیز شود تا سایر مراحل شستشو ساده‌تر انجام گیرند. تمیز کردن مبل می‌تواند هرگونه لکه، گردوغبار و پرزهای اضافه مبل را تمیز کند.

پرزگیری مجدد با دستگاه پرزگیر

بعد از جارو کشیدن مبل می‌توان از دستگاه‌های پرزگیر که در دو نوع برقی و رولی وجود دارند، استفاده کرده و هرگونه مو و پرز باقی‌مانده بر روی مبل را جمع‌آوری و تمیز کرد. افرادی که در منزل حیوانات خانگی دارند، حتماً باید قبل از شستشوی مبل از دستگاه پرز گیر استفاده کنند تا هیچ‌گونه مویی بر سطح آن باقی نماند.

شستشوی مبل

بعد از انجام مراحل گفته شده نیاز است یک شوینده مناسب با نوع رویه مبل انتخاب کنید. سپس باید با استفاده از آب و محلول شوینده، شستشوی مبل را آغاز کنید.

خشک‌کردن مبل

در نهایت بعد از انجام مراحل گفته شده، می‌توان از یک دستمال تمیز استفاده کرده و رطوبت موجود بر روی مبل را گرفت. در انتها نیز مبلمان را در معرض هوای آزاد قرار دهید تا کاملاً خشک شوند و هیچ رطوبتی روی آن‌ها باقی نماند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «خشکشویی مبل و موکت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره خشکشویی مبل و موکت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.