زمان مطالعه: 2 دقیقه
حوادث اجتماعی و اخلاقی و تاثیرات آن بر جامعه

حوادث اجتماعی و اخلاقی و تاثیرات آن بر جامعه

آسیب های اجتماعی از جمله فقر منجر به شیوع اختلالات روانی در فرد می شود و هرچه شدت این کاستی بیشتر شود در...

آسیب های اجتماعی از جمله فقر منجر به شیوع اختلالات روانی در فرد می شود و هرچه شدت این کاستی بیشتر شود در نتیجه اختلال روانی هم افزایش بیشتری پیدا می کند. اما مهم‌ترین مشکلات اجتماعی ایران چیست؟ این حوادث چه اثراتی بر جامعه دارند؟ آسمونی در این بخش در مورد حوادث اجتماعی و اخلاقی و تاثیرات آن بر جامعه صحبت می کند.

حوادث اجتماعی و اخلاقی و تاثیرات آن بر جامعه

فقر، نداشتن امنیت شغلی، بی سوادی همه و همه دست در دست همه داده و مشکلاتی از جمله افسردگی، اضطراب مزمن، عدم مسئولیت پذیری در قبال جامعه و خانواده، فساد، هنجارشکنی و هزاران آسیب دیگر که در جامعه وجود دارد.

بیکاری و شیوع اعتیاد در بین اعضای خانواده و خصوصا جوانان، تبلیغ بی هنجاری از سوی کانال ها و شبکه های اجتماعی همگی در شیوع اختلالات روانی موثر است.

ایجاد تنش بین جوانان، کاهش صبر در مقابله با سختی ها، قوی شدن روحیه فردی پرخاشگری و عصبانیت، عدم فرمانپذیری و اطلاعت از دیگران همگی از نداشته های مادی و معنوی در فرد سرچشمه می گیرد.

در واقع نقش عوامل اجتماعی مؤثر در سلامت جسم و سلامت روان قابل تردید نیست و برای پیشگیری از بروز مشکلات در حوزه سلامت روان توجه ویژه به عوامل اجتماعی مؤثر در سلامت روان حائز اهمیت است.

فقر، بیکاری و شیوع اعتیاد در بین جامعه ارتباط مستقیمی با روح و روان مردم دارد و آنها را در بسیاری از موارد متاثر می کند.

در نتیجه هجوم فرهنگی که در سال های اخیر به سمت اعتقادات خانواده ها از سوی دشمن شد، در واقع نسلی بی پروا و بی اعتقاد به بار آورد که به راحتی برای کسب خواسته هایشان و رسیدن به آرزوهای خود هر مانعی را از سر راه برمی دارند.

باید در نظر داشت که روانپزشکان در کاهش بیکاری و فقر نقشی ندارند ولی وظیفه اجتماعی هر مسئولی حکم می ‌کند تا در رفع مشکلات و موانع جامعه با جدیت تمام اقدام کنند.

برای داشتن جامعه‌ ای سالم و پویا باید برنامه‌  ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری ‌ها در جهت پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد، در نتیجه اختلالات روانپزشکی هم کاهش می‌یابد.

در واقع این روزها خبرها و حوادث زیادی در دنیای کنونی به وقوع می پیوندد که خبر آن هم به سرعت در دنیای مجازی می پیچد، حوادثی غریب که در یک آن به وقوع پیوسته و یک جهان را تا مدت ها به تفکر وامی دارد.

قتل ها، تجاوز، سرقت و هزاران اتفاقاتی که تبعاتی منفی بر روح و روان افراد می گذارد ولی با توجه به وقوع نابهنگام آن نمی توان هیچ اقدام مناسبی برای ممانعت از آن کرد مگر اینکه ریشه یابی شده و از ریشه آن را حل کرد.

ریشه این حوادث ناگوار هم روح و روان ناسالم افراد است که از اصل و ریشه به کاستی های جامعه بازمی گردد.

آسیب ها و ناهنجاری های که ذاتا از نداشته های افراد سرچشمه می گیرد از فقرها و محرومیت های که جوامع مسبب آن است.

حوادث اجتماعی و اخلاقی و تاثیرات آن بر جامعه
حوادث اجتماعی و اخلاقی و تاثیرات آن بر جامعه

تاثیر آسیب‌های اجتماعی بر سلامت روان مردم

دکتر رسولیان در همایش سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران گفت: رویکرد اجتماعی به سلامت روان به صورت برجسته در این همایش مطرح و مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد. او افزود: خشم یکی از موضوعات اصلی مورد بحث در این همایش است.

رئیس علمی روانپزشکان ایران با اشاره به  نقش عوامل اجتماعی مؤثر در سلامت  و سلامت روان گفت: برای پیشگیری از بروز مشکلات در حوزه سلامت روان توجه ویژه به عوامل اجتماعی مؤثر در سلامت روان اهمیت دارد.

اوگفت: برای داشتن جامعه‌ای سالم و پویا برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها باید در جهت پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد.

دکتر رسولیان گفت: دستگاه‌های زیادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کاهش آسیب‌های اجتماعی و اختلالات روانپزشکی ناشی از آن نقش دارند که با یک اقدام منسجم و برنامه ریزی مدون می‌توان در جهت کاهش این مشکل گام‌های بلندی برداشت.

نظر خود را درباره «حوادث اجتماعی و اخلاقی و تاثیرات آن بر جامعه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره حوادث اجتماعی و اخلاقی و تاثیرات آن بر جامعه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.