زمان مطالعه: 10 دقیقه
آموزش ساخت خانه های چوبی کوچک

آموزش ساخت خانه های چوبی کوچک

اگر قصد ساخت خانه های چوبی کوچک دارید این بخش آسمونی را تا پایان دنبال نمایید چرا که در مورد ساخت خانه های...
آموزش ساخت خانه های چوبی کوچک
آموزش ساخت خانه های چوبی کوچک

اگر قصد ساخت خانه های چوبی کوچک دارید این بخش آسمونی را تا پایان دنبال نمایید چرا که در مورد ساخت خانه های چوبی کوچک صحبت می کنیم. دعوت می کنیم تا پایان همراهمان باشید. آموزش ساخت خانه های چوبی کوچک ساخت خانه چوبی / ساخت ویلا چوبی یکی از بزرگترین و جذاب ترین رویاهای اکثر مردم در تمام کشورهای دنیا و همچنین ایران، زندگی در یک فضای چوبی و حتی رویایی تر از آن، زندگی کردن در یک خانه تمام چوب است. همانطور که می دانید این نوع معماری و طراحی خانه ها در اروپا و آمریکا به شدت مورد استقبال قرار گرفته است و جالب تر اینکه همواره درصد بالایی از خانه های مدرن و شیک در این کشورها از چوب ساخته می شود. استفاده فراوان از چوب به عنوان اصلی ترین متریال در ساخت خانه در این کشورها به دلیل مزایای فوق العاده آن است که در ادامه به آن می پردازیم. این ویژگی ها آنقدر جذاب هستند که نه تنها مردم این کشورها را به خانه های چوبی علاقمند کرده است بلکه بقیه مردم در سراسر جهان و از جمله ایران را به خود جلب کرده است. هزینه ساخت خانه چوبی: وقتی صحبت از ساخت خانه های چوبی به میان می آید، اولین اشتباه متداولی که رخ می دهد تصور هزینه های سرسام آور ساخت و نگهداری آن است در حالی که چنین تصوری کاملا اشتباه و برخلاف واقعیت است. خبر خوب این است که هزینه ساخت یک خانه چوبی تقریبا برابر با هزینه ساخت یک ساختمان با مصالح رایج در ایران است. پس دیگر نگرانی خاصی از بابت هزینه های زیاد ساخت این خانه ها وجود ندارد و شما هم می توانید با صرف یک هزینه معقول همین حالا رویای زندگی در یک خانه چوبی را به واقعیت تبدیل کنید. خانه چوبی: در حال حاضر امکان ساخت خانه های چوبی فوق العاده زیبا مطابق با استانداردهای بین المللی در ایران فراهم شده است. بعد از اینکه تصمیم به ساخت خانه چوبی گرفتید، در کمتر از 6 ماه کلید درب ورودی خانه چوبی ساخته شده در دستان شما خواهد بود. نکته جذاب خانه های چوبی در این است که تا جزئی ترین مسائل طراحی خانه چوبی کاملا مطابق با سلیقه و نظر شما خواهد بود به طوری که هر ایده ای که برای ساخت و اجرای طراحی داخلی و بیرونی خانه تان داشته باشید کاملا قابل اجرا است که باعث می شود یک خانه چوبی رویایی و خاص داشته باشید.

small-wooden-houses
small-wooden-houses

ویژگی های خانه چوبی:

  • پلان های قیمتی متنوع و متناسب با بودجه شما
  • متراژ متناسب با سلیقه و نیاز شما
  • طراحی کاملا انعطاف پذیر و دلخواه شما
  • مدل های مختلف طراحی سقف و دیواره های نمای داخلی و خارجی
  • استفاده از پنجره های بی نظیر و رویایی با اندازه دلخواه شما
  • استفاده از چوب های مختلف برای دکوراسیون داخلی و بیرونی
  • آشپزخانه رویایی و مدرن و شیک
  • نورپردازی خاص و بی نظیر
  • استفاده از تیرها و ستون ها برای طراحی داخلی و خارجی
  • عایق کاری و مقاوم سازی در برابر اتلاف انرژی
  • استفاده از کند سوز کننده ها برای مقابله با آتش سوزی
  • استفاده از انواع پوشش های سقف متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه شما
  • اجرای خانه در تمام شهرهای ایران با شرایط آب و هوایی مختلف

محاسبه قیمت خانه چوبی: بعد از اطلاع از امکان ساخت خانه های چوبی باکیفیت و استاندارد، نوبت به نحوه محاسبه قیمت خانه چوبی می رسد. در زیر لیست قیمت خانه های چوبی برای سه پلان قیمتی مختلف A، B و C را تا پایان سال 96 مشاهده می کنید. با بررسی این سه پلان قیمتی می توان به جزئیات ویژگی ها و امکانات هر کدام از آن ها پی برد و بسته به بودجه و نیازتان هر کدام از آن ها را سفارش دهید. نکته قابل توجه در قیمت محاسبه شده این است که کلیه هزینه ها از مرحله ابتدایی تا نهایی ساخت خانه چوبی را شامل می شود و هیچ گونه هزینه اضافه ای بابت نصب، لوله کشی، سیم کشی، نصب داربست، جرثقیل و … به این مبلغ اضافه نمی گردد و قیمت محاسبه شده، قیمت تمام شده کار می باشد. بررسی و مشخص کردن متراژ خانه چوبی: بعد از انتخاب پلان قیمتی متناسب با سلیقه و نیازتان، نوبت به تعیین متراژ خانه چوبی می رسد تا با انتخاب یک متراژ مناسب به طرح ایده آل تان نزدیک تر شوید. در مطالب بعدی به نمونه پلان های استاندارد خانه چوبی اشاره خواهیم کرد. مساحت قابل اجرا برای ساخت خانه های چوبی و یا همان کلبه های چوبی از 12 متر مربع به بالا می باشد و محدودیتی برای افزایش این متراژ نیز وجود ندارد و شما می توانید به راحتی مساحت 100 یا 200 متر مربع و حتی بالاتر از آن را بسته به نیازتان انتخاب کنید. مساحت مناسب برای ساخت یک ویلای چوبی شیک از 60 متر مربع به بالا انتخاب خوبی است و محدودیتی برای افزایش متراژ ویلای چوبی هم وجود ندارد.

آموزش ساخت خانه های چوبی کوچک
آموزش ساخت خانه های چوبی کوچک

کشیدن طرح اولیه: حال بعد از تعیین متراژ مناسب خانه چوبی یا ویلای چوبی تان نوبت به طراحی اولیه و نوع چیدمان اجزای مختلف خانه بسته به سلیقه و نظر شما می رسد. در این مرحله امکان کم و زیاد کردن جزئیات مختلف در طرح اولیه وجود دارد تا به این شکل به طرح نهایی مد نظرتان بیشتر و بیشتر نزدیک تر شویم. در این مرحله از طراحی خانه چوبی، جزئیاتی مربوط به دکوراسیون داخلی و خارجی قابل تغییر است و همچنین کلیاتی مثل انواع سبک های دکوراسیون روز دنیا، دیزاین های مدرن و سنتی قابل اجراست که به سلیقه شما بستگی دارد. البته باید توجه داشته باشید که جزئیات اشاره شده تنها بخشی از موارد قابل ویرایش است و هر ایده ای که در ذهن دارید، با رعایت استانداردهای موجود، قابل اجرا است. مزیت های منحصر به فرد خانه های چوبی:

  • مزیت های خانه چوبی در مرحله طراحی بسیار زیاد است که تعدادی از آنها را نام می بریم و در مطالب بعدی توضیح خواهیم داد:
  • امکان اجرای انواع سقف های زیبا و شگفت انگیز با استفاده از خرپا های غول پیکر چوبی
  • ساخت پنجره های زیبا و دیدنی با بکارگیری ابعاد جذاب و اشکال هندسی مختلف
  • تنوع نوع چوب مصرفی در دکوراسیون داخلی و خارجی خانه های چوبی
  • قابلیت ساخت آشپزخانه شیک و رویایی برای خانه های چوبی
  • امکان ساخت لوستر های چوبی، دیواره ها و تخته های نوری زیبا
  • استفاده از تیرها و ستون های اصلی خانه های چوبی در طراحی داخلی و خارجی
  • استفاده از دکوری های چوبی و اکسسوری های زیبا و خاص در خانه های چوبی

سقف های شگفت انگیز خانه چوبی: یکی از اصلی ترین مزیت های خانه چوبی امکان ساخت سقف های چوبی با ارتفاع مختلف است. ارتفاع کم برای افرادی که مکان های دنج و سقف های کوتاه را می پسندند مناسب است و ارتفاع بلند برای آن دسته از افرادیست که علاقمند به سقف های بزرگ و با ارتفاع زیاد هستند می باشد. این سقف ها و خرپاهای چوبی بلند، مورد توجه اکثر مردم می باشد که تجربه ای فراموش نشدنی و جذاب را برای شما رقم خواهد زد. تعیین این ارتفاع 4 تا 7 متری و جزئیات طراحی خرپاها کاملا مطابق با سلیقه اختصاصی شما انجام می پذیرد.

small-wooden-houses
small-wooden-houses

شکل و ابعاد پنجره های خانه چوبی: بعد از مشخص شدن ارتفاع سقف خانه چوبی، نوبت به تعیین ابعاد و شکل هندسی پنجره ها می رسد که یکی از ویژگیهای منحصر به فرد خانه ها و ویلاهای چوبی ساخته شده است. پس با استفاده از این ویژگی جذاب می توانید ابعاد و شکل هندسی درب و پنجره ها را مطابق با سلیقه خودتان مشخص کنید که این قابلیت نیز در سایر سازه های غیرچوبی در دسترس نیست. انتخاب پنجره های کوچک یا بزرگ به سلیقه شما بستگی دارد. اگر از پنجره های کوچک لذت می برید می توانید با انتخاب چنین پنجره هایی در محیطی دنج و آرام زندگی کنید و اگر هم از پنجره های بزرگ و دلباز و حتی فراتر از آن از دیواره های شیشه ای لذت می برید می توانید با انتخاب یکی از هزاران طرح جالب و رویایی برای تکمیل خانه چوبی یا ویلای چوبی تان استفاده کنید. انتخاب این نوع پنجره ها در خاص و رویایی کردن هر چه بیشتر خانه های چوبی نقش اساسی دارد و می تواند به عنوان یک گزینه ایده آل در طراحی منحصر به فرد خانه شما باشد. چوب های مورد استفاده در خانه های چوبی: در این مرحله نوع چوب مصرفی مشخص می شود؛ به این شکل که رنگ اصلی مدنظر شما برای دکوراسیون داخلی و خارجی مشخص می شود و با توجه به این انتخاب نوع چوب مورد نیاز برای قسمت های مختلف خانه تعیین می گردد. به عنوان مثال اگر برای دکوراسیون خانه رنگ تیره را می پسندید می توانید از چوب هایی مثل بلوط گردو و یا روکش های ونگه (Wenge) و رزوود (Rosewood) استفاده کنید و اگر هم از رنگهای روشن لذت میبرید میتوانید از چوب هایی مثل ملچ، افرا و نراد برای طراحی داخلی بهره ببرید. در نمای خارجی ساختمان هم امکان اجرای متریال مختلف بر روی دیواره بیرونی وجود دارد که بعد از نصب آن ها با استفاده از رنگ های ضد آب، ضد uv و پوشش های نانو عایق مقاوم می گردد. برای لایه بیرونی بیشتر از ترمووود، فایبرسمنت، چوب پلاستیک (wpc) و پلای وود استفاده می شود که انتخاب آنها به منطقه آب و هوایی شما بستگی دارد. برای پوشش دیواره های داخلی و بیرونی گزینه دیگری هم وجود دارد که آن هم استفاده از رنگ های پوششی و دکوراتیو است. با استفاده از این رنگ های پوششی و دکوراتیو میتوانید از بین چندین هزار طیف رنگی در هنگام انتخاب نوع رنگ دیواره ها سلیقه خود را تمام و کمال اعمال کنید. آشپزخانه رویایی خانه های چوبی: در این مرحله نوبت می رسد به قلب خانه یعنی آشپزخانه که در طراحی دکوراسیون داخلی یکی از مهم ترین قسمت های خانه چوبی به شمار میآید. در خانه های چوبی امکان اجرای انواع مدل های رایج در بازار کابینت وجود دارد و علاوه بر آن تمامی مدل های کابینت طراحی شده که به صورت رندر های با کیفیت در اینترنت وجود دارد قابل اجراست. در پلان های قیمتی ارائه شده خانه چوبی ، کابینت تمام چوب با تخفیفی باورنکردنی برای شما اجرا خواهد شد. در ساخت کابینت تمام چوب از ورق های مقاوم به رطوبت برای باکس های کابینت و از چوب های رگه دار و ارزشمند برای ساخت درب های کابینت استفاده خواهد شد. جالب است بدانید که امکان اجرای تمامی مدل های آشپزخانه در ساخت خانه چوبی و ویلا چوبی وجود دارد؛ به شکلی که اگر سبک کلاسیک را می پسندید به عنوان یک پیشنهاد عالی می توانید با استفاده از سقف بلند خانه چوبی مدل های بی نظیر و چشم نوازی داشته باشید و اگر هم سبک های مدرن را می پسندید می توانید یکی از هزاران طرح موجود برای کابینت مدرن را به سلیقه خود انتخاب کنید.

آموزش ساخت خانه های چوبی کوچک
آموزش ساخت خانه های چوبی کوچک

به این ترتیب دیگر نیازی نیست با دیدن عکس های کابینت شیک و مدرن و نورانی ژورنال های خارجی غبطه بخورید و می توانید با مناسب ترین هزینه ممکن در چنین خانه چوبی رویایی زندگی کنید. جالب تر آنکه در این مرحله از طراحی خانه چوبی امکان اجرای انواع اپن های چوبی و ام دی اف، میز ها و آویزهای نور، و شلف های جذاب و منحصر به فرد وجود دارد که برای در اختیار داشتن آن ها لازم نیست هیچ هزینه اضافه ای پرداخت کنید. نورپردازی رویایی در خانه چوبی: در این مرحله مدل نورپردازی اختصاصی مورد نظر شما و نحوه استفاده از نورها، آویزها، هالوژن ها و لوستر های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد و طرح نهایی اجرایی میشود. به این ترتیب تقریبا هر نوع نورپردازی که می پسندید در داخل خانه چوبی شما قابل اجراست و محدودیتی در خانه چوبی برای تعداد و محل قرارگیری نورها، کلیدها و پریزها وجود ندارد. به این ترتیب به راحتی و با مدیریت این بخش از کار دیگر در هیچ کجای خانه نیازی به استفاده از سه راهی ها و تبدیل های مختلف برق نخواهید داشت و دیگر این مشکل گریبانگیر شما نخواهد بود. در این مرحله در صورت نیاز شما امکان هوشمند سازی و نصب کنترلرهای مختلف وجود دارد تا به راحتی کنترل تمام قسمتهای مختلف را از راه دور در دست داشته باشید. قابلیت استفاده از تیرها و ستون های چوبی: تا اینجا موارد زیادی را بررسی کردیم و حالا می رسیم به بخشی که تا کنون از آن صحبتی نکردیم و به جرات میتوان گفت که این ویژگی در هیچ سازه دیگری به این شکل قابل استفاده و در دسترس نبوده و نیست و آن هم استفاده از تیرها و ستون های چوبی در طراحی خانه های چوبی است. نمای تیرها و ستونهای چوبی بسیار زیباست و استحکام و مقاومت سازه را هر روز در شما تداعی می کند که حس بسیار خوب و تکرار نشدنی را به ارمغان می آورد. یکی از مهمترین ویژگی ها و میتوان گفت مهمترین ویژگی خانه چوبی مقاومت بسیار بالا در برابر زلزله گفته میشود. این ویژگی مهم به خاطر مقاومت بالای چوب و در عین سبکی آن است. به این ترتیب این هدف مهم با رعایت استانداردهای ساخت تیرها، ستون ها و خرپاهای چوبی در ساخت خانه های چوبی امکان پذیر شده است. استفاده از تیرها، ستون ها و خرپاهای چوبی نه تنها برای تامین مقاومت های بالا و ساخت اسکلت خانه به کار می رود بلکه به خاطر داشتن بزرگ بودن ابعاد سطح مقطع آن ها می توانند برای نظم دادن و به کارگیری در طراحی داخلی مورد استفاده قرار گیرند. بدین صورت کسی که وارد خانه شما می شود محو تماشای زیبایی ذاتی چوب و اجزای مختلف سازه چوبی خانه شما میگردد که تکرار این تجربه از آرزوهای آن ها برای دیدن دوباره خانه شما خواهد بود. در این مرحله تیرهای اصلی بر روی ستون های مستحکم و قوی قرار می گیرند و بعد از آن خر پاهای بزرگ و مستحکم بر روی تیرهای اصلی نصب می شود که این سازه ایجاد شده نمای بی نظیر و حیرت آوری می سازد که می توان از آن در طراحی دکوراسیون داخلی بهره برد. بدین ترتیب از اختلاف سطح های به وجود آمده خر پاها و تیرها میتوان با هوشمندی برای اجرای انواع نورپردازی ها و دیگر ریزه کاری های مربوط به طراحی داخلی از آن استفاده کرد؛ البته اگر در این مرحله علاقه ای به دیده شدن تیرها و ستون های خانه چوبی ندارید باز هم سلیقه شما تماما اجرا خواهد شد و می توانید با پوشاندن کامل تیرها و ستون ها سلیقه اختصاصی خود را برای اجرای انواع مدل های دیگر دکوراسیون داخلی اعمال کنید و از آن لذت ببرید.  

نظر خود را درباره «آموزش ساخت خانه های چوبی کوچک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آموزش ساخت خانه های چوبی کوچک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.