زمان مطالعه: 2 دقیقه
اجاره اتاق و سوئیت کوچک یا خانه دانشجویی در تهران

اجاره اتاق و سوئیت کوچک یا خانه دانشجویی در تهران

اواخر شهریور ماه و اوایل مهر، زمانی که نتایج نهایی کنکور اعلام می شود، روزهای پرجنب و جوشی برای دانشجویان...

اواخر شهریور ماه و اوایل مهر، زمانی که نتایج نهایی کنکور اعلام می شود، روزهای پرجنب و جوشی برای دانشجویان است. به ویژه دانشجویانی که برای تحصیل باید بار سفر به شهر دیگر را ببندند. آسمونی در این بخش اطلاعاتی در مورد پیدا کردن خانه دانشجویی در تهران برای شما عزیزان تهیه کرده است که دعوت می کنیم تا پایان همراهمان باشید

اگر آن دسته از دانشجویان درس خوان یا خوش شانس باشند می توانند در خوابگاه های دانشگاهی که در آن قبول شدند، اسکان داشته باشند، در غیر اینصورت باید دنبال خانه بگردند.

البته در این میان دانشجویانی هستند که از امکانات خوابگاه رضایت ندارند یا اینکه نمی توانند زندگی پرهیاهو در کنار سایر دانشجویان را تحمل کنند.

اجاره اتاق و سوئیت کوچک یا خانه دانشجویی در تهران
اجاره اتاق و سوئیت کوچک یا خانه دانشجویی در تهران

نکاتی برای پیدا کردن خانه دانشجویی

به هر حال به دانشجویانی که دنبال خانه می گردند توصیه می شود آپارتمانی نزدیک دانشگاه پیدا کنتد، زیرا علاوه بر اینکه هزینه رفت‌وآمدشان کمتر می‌شود، انرژی و وقت کمتری را هم صرف رفت‌وآمد می‌کنند. همچنین به وسایل نقلیه عمومی اطراف آپارتمان هم توجه کنند. سعی کنند نزدیک مترو یا خطوط اتوبوس‌رانی باشد. در صورت توان مالی، آپارتمانی را انتخاب کنند که خیلی قدیمی نباشد و به تعمیر مدام نیاز نداشته باشد.

دانشجویان سال های بالاتر که امکان پیدا کردن همخانه ای برایشان راحت تر است نیز می توانند خانه های بزرگتر اجاره کرده و هزینه رهن و اجاره آن را به صورت مشارکتی پرداخت کنند.

خانه دانشجویی در تهران

یک اتاق با کاربری مسکونی و مساحتی کمتر از 40 مترمربع با سرویس کامل با شرایط 10 میلیون تومان ودیعه و 150 هزار تومان اجاره ماهانه به بازار اجاره سپرده شده است که مالک عنوان کرده واحدش را به خانم کارمند یا دانشجو اجاره می‌دهد.

علاوه براین، واحدی نوساز به متراژ 50 متر مربع با تمامی امکانات با 100 میلیون تومان رهن کامل به متقاضی تحویل داده می‌شود و طبق جزئیات ذکر شده در این فایل افراد مجرد هم می‌توانند اقدام به اجاره واحد مذکور کنند.

از سوی دیگر در خیابان رودکی یک واحد 45 متری برای اجاره معرفی شده است و موجر اعلام کرده است: تخفیف ویژه‌ای برای متقاضی دانشجو در نظر گرفته است.

به طور چشمگیری واحدهای متراژ کوچک یا سوئیت‌ها در بازار مسکن برای اجاره به افراد مجرد در نظر گرفته شده است.

small-room-suite-rent
small-room-suite-rent

شواهد در بازار مسکن نشان می‌دهد اگرچه همچنان عده‌ای از موجران در بازار اجاره مخالف اجاره واحدشان به افراد مجرد هستند، اما روز به روز به تعداد واحدهای مسکونی برای اجاره به افراد مجرد افزوده می‌شود و این مساله نشان می‌دهد که پدیده خانه مجردی در جامعه در حال تبدیل به امری طبیعی است.

در همین رابطه رییس اداره سلامت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره پدیده خانه‌های مجردی معتقد است: نباید درباره خانه‌های مجردی ارزش‌گذاری کرد، زیرا برخی افراد به دلایل تحصیل و کار و علل دیگر ناگزیر به زندگی در خانه‌های مجردی می‌شوند.

سهیلا امیدنیا در رابطه با این مساله اظهار کرد: پدیده خانه‌های مجردی، ضرورت زندگی مدرن است و نباید به صورت پیش‌داورانه به آن به عنوان یک آسیب نگاه کنیم، چراکه تعداد زیادی از دانشجویان، زنان مطلقه، مهاجران و حتی برخی از افراد به دلیل حمایت نشدن از سوی خانواده و مشکلات اقتصادی و ناسازگاری فرهنگی با خانواده در خانه‌های مجردی زندگی می‌کنند.

با این تفاسیر اغلب خانه‌های مجردی در کشور متعلق به افرادی است که برای کار و تحصیل به شهر دیگر مهاجرت کرده‌اند و افراد کمتر از 30 سالی که در شهر خودشان خانه مجردی دارند، هنوز در جامعه نداریم.

وی بر طبیعی بودن این موضوع اینطور  تاکید می‌کند که پدیده خانه مجردی در همه کشورهای صنعتی وجود داشته است و کشور ما هم به سمت صنعتی شدن در حال پیش رفتن است پس این رویداد قابل انتظار است.

 

  • همچنین ببینید:

خوابگاه دخترانه خوابگاه پسرانه

نظر خود را درباره «اجاره اتاق و سوئیت کوچک یا خانه دانشجویی در تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره اجاره اتاق و سوئیت کوچک یا خانه دانشجویی در تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.