زمان مطالعه: 5 دقیقه
کلیدهای رشد کسب و کارهای کوچک

کلیدهای رشد کسب و کارهای کوچک

برخی از افراد در سطح جامعه از کسب و کار های کوچک خودشان درآمد زایی میکنند اما این درآمد شاید نتواند مخارج...

برخی از افراد در سطح جامعه از کسب و کار های کوچک خودشان درآمد زایی میکنند اما این درآمد شاید نتواند مخارج روزانه و معشیت کنونی را در جامعه را تامین کند پس با این حال توسعه دادن یک کسب و کار کوچک نه تنها یکی امر ضروری برای رقابت در عرصه ی تجارت است بلکه یک موضوع مهم برای این است که بتوانید درآمد زیادی داشته باشید و کسب و کار کوچک خود را تبدیل به یک ماشین پول ساز کنید تا به رفاه در زندگی خود دست یابید. آسمونی در این بخش در مورد کلیدهای رشد کسب و کارهای کوچک صحبت می کند.

کلیدهای رشد کسب و کارهای کوچک
کلیدهای رشد کسب و کارهای کوچک



کلیدهای رشد کسب و کارهای کوچک

کلیدهای رشد کسب و کارهای کوچک : نفوذ به دل مشتریان کنونی کسب و کار کوچک شما

وقتی حرف از توسعه دادن یک کسب و کار کوچک به میان می آید همه ی صاحبان کسب و کار های کوچک فکر میکنند که توسعه یعنی بدست آوردن مشتریان جدید و زیاد در حالی که این تفکر بسیار نابجا است چرا ؟

چون بدست آوردن مشتری های تازه هزینه خاص خود را دارد مانند تبلیغات و بازاریابی و هزینه جذب آن ها پس مقرون به صرفه نیست که یک کسب و کار کوچک بخواهد بیش از اندازه برای این موارد پول خرج کند اما بهترین راه این است که مشتری های کنونی خود را راغب کنید که بیشتر از شما خرید کنند که در رابطه با این موضوع در مقاله های گذشته حرف زدیم.

مشتری های کنونی تجربه یکبار خرید را از کسب و کار کوچک شما داشته اند و راحت تر راغب میشوند که بیشتر از شما خرید کنند به نیازهای آن ها توجه کنید و ببینید که کدام نیاز ها را از طریق کسب و کارتان میتوانید مرتفع کنید وقتی نیازی را از کسی برطرف میکنید حتما لایق درآمد بیشتر هم هستید.

کلیدهای رشد کسب و کارهای کوچک : مشتری های کنونی ارجاع دهنده گان خوبی هستند

مشتری های کنونی یک کسب و کار کوچک میتوانند ارجاع دهنده خوبی باشند ارجاع دهنده به این معنی که شما میتوانید از مشتری های کنونی درخواست کنید که کسانی که مانند آن به محصول شما نیاز دارند را به شما ارجاع دهند افراد حرف دوستان خود را بیشتر باور میکنند و به این راحتی شما میتوانید مشتری های کنونی خود را در کسب و کار کوچک خود تبدیل به ابزار بازاریابی ارزان قیمت کنید.

صرف این موضوع مربوط به این است که شما محصول و خدمات با کیفیتی را ارایه دهید تا وقتی که مشتری کنونی شما دوستش را به شما ارجاع میدهد احساس سرافرازی و مفید بودن کنید.

کلیدهای رشد کسب و کارهای کوچک : نوآوری در محصول و خدمات کنونی

کسب و کار کوچکنوآوری در محصول و خدمات یکی از راه ها برای هر دونوع مشتری کنونی و مشتری های جذب شده است.

به محصولات و خدمات خود توجه کنید ببینید چه چیزی جدیدی میتوانید به آنها اضافه کنید یا چه چیزی را میتوانید به عنوان نوآوری استفاده کنید این باعث میشود که مشتریان جدیدی هم جذب کنید.

کلیدهای رشد کسب و کارهای کوچک : بازار کسب و کار کوچک خود را گسترش دهید

راه های بسیار مختلفی برای گسترش بازار کنونی وجود دارد که میتوانید از آن ها استفاده کنید برای مثال :

میتوانید شعبه های کوچک مثل شعبه کنونی خود باز کنید این کار برای کسب و کار کوچک خود میتوانید در منطقه یا شهر دیگر انجام دهید که بسیار باعث رشد و شکوفایی شما میشود.

راه دیگر این است که برای گسترش بازار کنونی خود از بازارهای مجازی استفاده کنید مانند فروش اینترنتی ، وب سایت یا هر راه دیگری.

یکی دیگر از رویکردهای گسترش بازار کنونی در کسب و کار های کوچک میتواند ترویج تبلیغات در منطقه های دیگر یک شهر باشد که میتوانید از این راه هم استفاده کنید.

small-business
small-business

کلیدهای رشد کسب و کارهای کوچک : شرکت در نمایشگاه های تجاری

شرکت نمایشگاه های تجاری و نمایش دادن محصول و خدماتِ یک کسب و کار کوچک راه بسیار تاثیر گذاری برای رشد است.

میتوانید در انواع مختلف نمایشگاه هایی که ایجاد میشود شرکت کنید تا سرمایه بزرگی از مشتریان جدید را بدست آورید.

حضور در نمایشگاه ها اعتبار برند شما را هم بالا میبرد.

کلیدهای رشد کسب و کارهای کوچک : تسخیر یک بازار کوچک

در کسب و کار کوچک خود همیشه سعی کنید بازارهای کوچک و مفید را تسخیر کنید این راه میتواند شما را با افرادی که به محصول و خدماتتان نیاز دارند آشنا کند برای مثال یک مهدکودک میتواند بازار شهربازی ها را هدف بگیرد و یا یک کسب و کار طراحی دکوراسیون منزل میتواند زوج های تازه ازدواج کرده را هدف بگیرد.

کلیدهای رشد کسب و کارهای کوچک : هزینه های خود را در نظر بگیرید

غافلگیر شدن در یک کسب و کار کوچک میتواند بسیار زیانبار باشد مخصوصا اگر این موضوع در رابطه با هزینه ها اتفاق بیفتد شما باید به شکل چشمگیری از راه های مختلف هزینه خود را کاهش دهید و وقتی ما در رابطه با رشد کسب و کار کوچک صحبت میکنیم در واقع منظور ما رشد همان خط مشی است که شما دارید و این نیست که شما با هزینه کردن های مختلف رشد کنید.

دو راه بسیار مهم برای کاهش هزینه ها وجود دارد : اول این که محصولات و خدماتی که در بازار شکست خورده اند را بطور کل از کسب و کارتان حذف کنید و راه دوم این است که گردش مالی کنونی تان به شکل چشمگیری بهبود ببخشید.

کلیدهای رشد کسب و کارهای کوچک : محصول و خدمات خود را متنوع کنید

از دیگر راه های مهم رشد برای کسب و کار کوچک تنوع دادن به محصولات و خدمات است در واقع این راه یکی از کلید های رشد اقتصادی برای هر کسب و کاری است.

شما با تنوع دادن به محصولات و خدمات خود میتوانید به شکل چشمگیری بازارهای مرتبط با بازار هدف خود را هم هدف بگیرید و نیازهای آن ها را هم برطرف کنید برای مثال : یک کارآگاه کوچک تولید قاب و فریم برای استودیو های عکاسی میتواند قدم در تولید پیکسل ها و شاسی های نقاشی بگذارد یا یک کسب و کار کوچک اجاره ی دوچرخه میتواند به اجاره دادن اسکیت و اسنوبرد هم مشغول شود.

کلیدهای رشد کسب و کارهای کوچک : فرانچایزینگ

همه ما داستان های بسیاری را در رابطه موضوعات کارآفرینی و … شنیده ایم و میدانیم که غول های بزرگی در صنعت فرانچایزینگ مثل مک دونالد و استار باکس وجود دارد شما هم میتوانید برای کسب و کار کوچک خود فرانچایزینگ را راه اندازی کنید و برند خود را برای افراد علاقه مند بفروشید در این یکی مردان موفق این زمینه بابک بختیاری صاحب امتیاز برندهای آیس پک ، تنورک ، چوبک و…میباشد.

کلیدهای رشد کسب و کارهای کوچک : صادرات

گسترش دادن کسب و کار کوچک به بازار های بین المللی یک امر دور از ذهن نیست که مانند فرانچایزینگ میتوانید شما را به ثروت های بسیار عظیمی برساند همانطور که گفته بابک بختیاری مرد موفق صنعت فرانچایز ایران برند خود را به چند کشور دیگر در حوزه خاورمیانه گسترش داده است.

زمان شروع است

این ایده های تست شده و آزمایش شده در این مقاله میتواند بسیار کمک کننده باشد اما در فکرهای ترسناک خود غرق نشوید یک یا دو ایده از این ده ایده را برگزینید و دست به کار شوید افراد بزرگ و موفق در عرصه تجارت و رشد دادن کسب و کار کوچک به کسب و کارهای بزرگ افرادی نترسی بودند و هستند که برای ایجاد خلاقیت و زندگی متفاوت برای خود و دیگران زمان خود را از دست نداده اند امیدواریم موفق وپیروز باشید.

نظر خود را درباره «کلیدهای رشد کسب و کارهای کوچک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کلیدهای رشد کسب و کارهای کوچک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.