زمان مطالعه: 2 دقیقه
مادران باردار لاغری که می‌خواهند اشتهایشان باز شود بخوانند

مادران باردار لاغری که می‌خواهند اشتهایشان باز شود بخوانند

خانم‌های باردار در 12 هفتهٔ اول بارداری حالت تهوع دارند به طوری که سبب کم اشتهایی در آن‌ها می‌شود حال برای...

Slimming pregnant women who want to open the appetite to read
Slimming pregnant women who want to open the appetite to read

خانم‌های باردار در 12 هفتهٔ اول بارداری حالت تهوع دارند به طوری که سبب کم اشتهایی در آن‌ها می‌شود حال برای رفع این موضوع خانم‌های باردار باید به چند نکته توجه کنند. پس با آسمونی همراه باشید تا به شما بگوییم این نکات چیست؟

لادن گیاهی متخصص تغذیه : رفتار‌ها و عادات غذایی قبل از بارداری یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در تشدید بی‌اشتهایی دوران بارداری هستند. در واقع خانم‌هایی که قبل از بارداری به تعادل، کفایت و تنوع دریافت مواد غذایی توجه نمی‌کنند در این دوران بیشتر از بی‌اشتهایی رنج می‌برند. 
 
وی در خصوص خانمی که قصد بارداری دارد، بیان کرد: توصیه می‌شود خانم‌ها حتما قبل از اقدام به بارداری نسبت به تعادل غذایی و کفایت دریافت مواد مغذی از طریق مشاوره با متخصص تغذیه اطمینان حاصل کنند. در این دوران یک توصیه واحد برای همه افراد وجود ندارد و یک توصیه و روش موثر در بهبود اشتها ممکن است در فرد دیگری چندان کارساز نباشد لذا توصیه بهبود اشتها باید به صورت فردی و پس از بررسی دقیق وضعیت و زمان بندی دریافت غذایی و ترجیحات غذایی فردی تنظیم شود. 
 
این متخصص تغذیه تصریح کرد: حالت تهوع دوران بارداری که در 12 هفتهٔ اول بارداری شدید‌تر است خود سبب کاهش اشتها می‌شود. حال اگر بتوان حالت تهوع را کنترل نمود بی‌اشتهایی به مقدار زیادی بهبود می‌یابد. 
 
وی با اشاره به نکات تغذیه‌ای در کاهش حالت تهوع خانم باردار گفت: برای کنترل حالت تهوع در خانم‌های باردار باید این خانم‌ها از مصرف مایعات به ویژه شیر، آب و چای گرم هنگام صبح و شستشوی دهان قبل از خوردن یک مادهٔ غذایی خشک پرهیز کنند. 
 
گیاهی تصریح کرد: یک خانم باردار حتما باید بین ساعت 8 تا 9 صبح صبحانهٔ خود را میل کند در حالی که بسیاری از خانم‌ها تا ساعت 11 صبح به علت حالت تهوع خود هیچ صبحانهٔ میل نمی‌کنند که همین موضوع سبب تشدید حالت تهوع و در نتیجه بی‌اشتهایی آن‌ها می‌شود. 
 
وی اظهار کرد: حتی این خانم‌ها باید از مواد غذایی و تنقلات شیرین و غذاهای چرب که با روغن زیاد تهیه می‌شوند پرهیز کنند. البته ناگفته نماند که دمای غذا نیز بسیار حائز اهمیت است چرا که معمولا غذاهای گرم به علت اینکه بوی بیشتری دارند میل به غذا خوردن را کاهش کی دهند. 
 
این متخصص تغذیه اضافه کرد: برای تحریک اشتیاق این خانم‌ها به مصرف مواد غذایی غالبا از مواد غذایی که تمایل به خوردن آن را دارند به شرط رعایت اعتدال استفاده می‌شود. همین طور خانم‌های باردار می‌توانند از ترکیبات ماست و میوه یا پورهٔ میوه و سبزیجات استفاده کنند. 
 
وی با توجه به این موضوع که هر خانم باردار با دیگری خصوصیات ومیل غذایی متفاوتی دارد و هر یک با یک برنامهٔ غذایی خاص به نتیجه مناسب می‌رسند، گفت: برنامهٔ غذایی خانم‌های باردار به طور کلی اینگونه است که 8 تا 9 صبح صبحانه،  11:30 تا 10:30 صبح میان وعده،12:30 تا 14 نهار، 16تا 19 میان وعده در دو قسمت، 20 تا 21 شب شام و بعد از شام میوه و خوردن مغز‌ها است. 
 
گیاهی در خصوص وزن گیری دوران بارداری اظهار کرد: با اینکه وزن‌گیری در دوران باردار یک شاخص مناسب برای بررسی دریافت مواد غذایی مادر است اما شاخص کافی نیست چرا که به ما اطلاع کاملی نسبت به دریافت تمام ریز مغذی‌ها که باید طی 24 ساعت در یک سطح مشخص از طریق جفت به جنین برسد، نمی‌دهد. 
 
وی خاطرنشان کرد: در واقع با هیچ سونوگرافی یا تست غربالگری هم کفایت دربافت ریز مغذی‌ها را متوجه نمی‌شویم بلکه این کمبود‌ها ریسک ابتلا به انواع بیماری‌های مزمن همچون چاقی، دیابت، نارسایی قلبی و فشار خون را در سالهای بعد زندگی افزایش می‌دهد. 
امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید . اگر شما هم باردارید میتوانید از طریق لینک زیر مطلب دیگر در این خصوص را مطالعه بفرمایید:
 
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «مادران باردار لاغری که می‌خواهند اشتهایشان باز شود بخوانند» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره مادران باردار لاغری که می‌خواهند اشتهایشان باز شود بخوانند فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.