زمان مطالعه: 4 دقیقه
سریع ترین راه برای لاغری بازو

سریع ترین راه برای لاغری بازو

بسیاری از افراد از سایز بازوهایشان راضی نیستند و به دنبال روشی برای لاغری بازو هستند. در این بخش آسمونی با روش های سفت شدن و لاغری بازو آشنا می شوید.

سریع ترین راه برای لاغری بازو

وقتی افزایش و کاهشی در وزن رخ می‌دهد، الگوهای چاقی و لاغری می‌ توانند برای هر فردی غیرقابل‌ پیش‌ بینی و مختص به هر شخص باشند. این روند روی شلی بازو ها تاثیر خواهد داشت. برای برخی از افراد، بخش فوقانی بازوها مایه‌ی سرخوردگی است و اغلب به‌عنوان ناحیه‌ی مشکل آفرین آزار دهنده برای ذخیره‌ی چربی ظاهر می‌شود. 

علت شلی بازو

علت شلی بازو تجمع چربی در ناحیه پهلو ها، شکم و کناره های ران و تحلیل عضلات و شل شدن پوست شکم و زیر بازوهاست. دلیل این اتفاق، افزایش و کاهش مکرر وزن و عادت نداشتن به ورزش در دوران جوانی است. اختلالی به نام سارکوپنیا (Sarco Penia) علت کاهش تدریجی عضلات و شلی بازو است. بعد از 40 سالگی هر سال ، حجمی از عضله از بین می رود و منجر به شلی بازو ها می شود اما برخی عادت ها  می توانند روند شلی بازو را سرعت ببخشد . از جمله:

به تاخیر انداختن مصرف پروتئین

مصرف 10 تا 15گرم پروتئین طی 30 تا 60 دقیقه پس از ورزش کردن، قدرت عضله سازی بدن را به حداکثر می رساند.

عدم مصرف میوه و سبزی

پروتئین به عنوان یک ریزمغذی عضله ساز به حساب می آید اما مواد غذایی غنی از پروتئین مانند ماهی، گوشت و پنیر همراه با غلات تصفیه شده و نمک، در بدن اسید تولید می کند که به مرور زمان می تواند عضله را از بین ببرد. خوشبختانه طبیعت، درمانی در اختیارمان گذاشته است میوه و سبزی، پتاسیم و منیزیم این اسیدها را خنثی و از بافت عضلانی محافظت می کند.

انجام چند ورزش یکسان و تغییر ندادن آن در دراز مدت

اگر مدت ها با وزنه 2.5 کیلوگرمی کار کنید، با افزایش سن دچار حالتی می شوید که بدن افت می کند. برای افزایش قدرت بدنی، باید ورزش و تمرینات افزایش یابد و کمی سنگین تر شوند. در ورزش مقاومتی ، با تمرین با وزنه پاها، لگن، کمر، سینه، شکم، شانه و دست ها  تقویت می شوند.

عدم خواب کافی

برای تقویت عضلات تنها کار کردن با وزنه کافی نیست. پس از کار با وزنه، بدن نیاز به استراحت دارد تا بتواند عضله را ترمیم کند و عضله جدید بسازد. عمده این بازسازی هنگام خواب رخ می دهد. محققان، روزی حداقل 7 ساعت خواب را توصیه می کنند. اما برخی افراد نیاز به خواب بیشتری دارند.

چند ورزش ساده برای سفت کردن بازو

بخش‌ پشت بازو ، عضلات سه سر بازویی نامیده می‌شود و بیشتر مستعد شل شدن است. این قسمت‌ها جذب کننده چربی هستند و می‌توانند ظاهری بسیار آزار دهنده داشته باشند. برای سفت کردن و کوچک کردن بازو شما فقط به یک میز یا یک صندلی نیاز دارید. لازم نیست یک دست لباس دیگر برای این ورزش تهیه کنید. شما می‌توانید آن را به راحتی در خانه خود انجام دهید. این ورزش لاغری را برای کاهش سریع چربی بازو‌های خود انجام دهید.

بلند کردن وزنه

برای این تمرین، لازم است یک شیء در خانه را به عنوان یک وزنه انتخاب کنید. شما می‌توانید از یک بطری نوشیدنی 2 لیتری یا یک بطری آب برای این ورزش استفاده کنید. اگر یک جفت دمبل در خانه دارید، دیگر عالی است. هدف، فقط استفاده از چیزی است که در حدود یک کیلوگرم وزن دارد. آن شیء را با هر دو دست خود نگه دارید و تا بالای سر خود بلند کنید. در موقعیت شروع این تمرین، بازو‌های شما باید صاف باشد. حالا وزنه را از پشت سر خود تا حدی که می‌توانید، پایین‌ تر بیاورید. اطمینان حاصل کنید که آسیبی به شما وارد نمی‌شود. دوباره وزنه را تا بالای سر خود بالا ببرید.

هرچه بازو های خود را آهسته‌ تر حرکت دهید، سفت‌ تر خواهند شد.

این نکته مهم است که بازوهای خود را نزدیک به سر و گوش خود قرار دهید. همچنین سعی کنید این ورزش را در جلوی آینه انجام دهید، این کار به انجام صحیح این تمرین به شما کمک خواهد کرد. لازم است این تمرین را 3 دور و 20 بار (در هر دور) تکرار کنید. بعد از هر دور می‌توانید یک دقیقه استراحت کنید. پس از هر هفته، افزودن به سنگینی وزنه و یا افزایش مدت تمرین، به سفتی ماهیچه‌های شما به طور مؤثری کمک خواهد کرد.

پایین آمدن از صندلی

این یک تمرین مؤثر برای لاغر کردن بازو و عضلات پشت است. برای این تمرین شما باید یک تخت یا صندلی را انتخاب کنید که کمی بالاتر از زمین است. هر چیزی که ثابت بر روی زمین باشد، انتخاب خوبی است. مبلمان باید حداقل 60 سانتی‌متر بالاتر از زمین باشد. پشت خود را به مبلمان کنید و دستان خود را از پشت بر روی آن قرار دهید. بازو‌های شما باید به اندازه عرض شانه از هم فاصله داشته باشد. 3 یا 4 قدم از مبلمان دور شوید. در موقعیت شروع، بالاتنه خود را صاف نگه دارید. زانوهای خود را در حد ارتفاع مبلمان، خم کنید. آرنج‌تان را خم کرده و تمام بدن خود را به سمت زمین حرکت دهید. هدف این است که کف زمین را لمس کنید. دوباره به وضعیت عادی خود بازگردید. لازم است این تمرین را هر روز 3 دور و 20 دفعه انجام دهید.

شنای معمولی

نوع معمولی تمرین شنا برای تقویت عضلات به شما کمک خواهد کرد. در این تمرین ممکن است در ابتدا به دست آوردن تعادل، کمی دشوار باشد. بهتر است تمرین شنا را با تعادل یافتن بر دست و زانو (و نه دست و پا) انجام دهید.

لیفت بازو با لیزر

دستگاه‌های لیزری سفت کننده پوست، موجب تحریک تولید پروتئین کلاژن می‌شوند، پروتئین کلاژن نیز به نوبه‌ی خود برای سفت و محکم سازی پوست، ساختارهای پشتیبان زیر سطحی پوست را ترمیم و بازسازی می‌کند. همچنین این دستگاه‌ها، از نور مادون قرمز، فرکانس رادیویی دو قطبی و یا ترکیبی از هر دو تکنولوژی برای گرمادهی لایه‌ی عمیق میان‌پوست استفاده می‌کنند. این کار باعث روند طبیعی ترمیم پوست می‌شود و واسطه‌ای است برای بازسازی و نوسازی کلاژن که آن نیز باعث سفت شدن پوست بازو می‌شود.  شلی بازو اگرچه ممکن است در این روش پوست احساس گرما کند و بعد از انجام آن کمی قرمزی به دلیل قرار گرفتن در معرض گرما در پوست ظاهر شود، ولی بعد از انجام این روش به استراحت یا دوره‌ی بهبود نیازی نیست و فعالیت‌های معمول روزانه را می‌توان فوراً از سر گرفت.

نظر خود را درباره «سریع ترین راه برای لاغری بازو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سریع ترین راه برای لاغری بازو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.