زمان مطالعه: 4 دقیقه
مشاوران پوستی داروخانه ها در کمین شما/ مراقب باشید موش آزمایشگاهی نشوید!

مشاوران پوستی داروخانه ها در کمین شما/ مراقب باشید موش آزمایشگاهی نشوید!

اکثرا تمام داروخانه های سطح شهر در زمينه محصولات پوست و مو و زيبايي با دادن مشاوره رايگان داده محصولات ويژه...

اکثرا تمام داروخانه های سطح شهر در زمینه محصولات پوست و مو و زیبایی با دادن مشاوره رایگان داده محصولات ویژه خود را در اختیار مشتریان قرار می دهند .

این روزها وقتی وارد داروخانه می شویم اغلب چشمانمان به قسمتی  بر می خورد که پر است از محصولات آرایشی و بهداشتی، انواع پاک کننده های صورت،کرم های دور چشم، ماسک های مو، شفاف کننده های پوستی و تمام هر آن چیزی که میتواند شخصی را ترغیب کند تا برای زیبا تر شدن مبلغ قابل توجهی را در داروخانه صرف کند.

متصدی این قسمت از داروخانه ها اغلب خانم جوانی با ظاهری آراسته است که به بهانه ی گذراندن دوره های کوتاه مدت پوستی از شما می خواهد تا به او اعتماد کرده و توصیه هایش را برای رسیدن به زیبایی هر چه تمام تر را جدی بگیرید . در این مواقع ممکن است شما تنها یک شنونده باشید و حرف های متصدی روپوش سفید پشت پیشخوان را تنها به عنوان یک توصیه بپذیرید اما گاهی نیز ممکن است خواسته یا نا خواسته ترغیب به خرید از یک محصولی شوید که پیش از آن هیچ متخصصی آن را به شما توصیه نکرده است.

با خرید این محصول شما با سه دسته از نتایج رو برو هستید :1) محصولی که خریداری کرده اید تاثیر قابل توجهی روی پوست شما نمیگذارد. 3)محصول نه تنها تاثیر مثبتی ندارد بلکه ممکن است گاهی اوقات باعث بروز حساسیت های جدیدی شده و آسیب جدی به پوست شما برساند.

شما چه کسی را انتخاب می کنید؟

دکتر هانیه محمد زاده ،داروساز در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نکته قابل توجهی که افراد باید در هنگام مراجعه به داروخانه بدانند این است که  داروخانه جایی است که در آن شما علاوه بر دکتر داروساز شاهد حضور افراد دیگری مانند پرسنل داروخانه، که برای دادن مشاوره های آرایشی بهداشتی دوره ای را گذرانده اند ونیز افراد بازاریاب که به نمایندگی از شرکت های آرایشی بهداشتی در داروخانه حضور دارند، هستید.نکته ی حائز اهمیت در بحث مشاوره این است که شما چه کسی را برای کمک گرفتن برای حل مشکلاتتان انتخاب می کنید.

 وی ادامه داد: داروساز کسی است  که دوره ی کامل مربوط به اثرات مثبت و منفی داروها را دیده وبا آنها به خوبی آشنایی دارد. وی  می تواند بهترین فرد برای دادن مشاوره به افراد مراجعه کننده باشد این در صورتی است که اگرشما بخواهید که مشاوره را از فرد بازاریاب دریافت کنید لازم نیست برای این کار  حتما به داروخانه مراجعه کنید زیرا آنها در تمامی مغازه های آرایشی بهداشتی حضور دارند و دوره های مربوط به فروش محصول خود  را دیده اند تا با سعی در مفید و بارز نشان دادن محصولشان  فروش خوبی را تجربه کنند.

به سراغ روپوش سفید اصلی بروید

دکتر محمد زاده افزود: داروخانه جایی است که در آن هم به مراجعه کننده خدمات مشاوره ی دارویی ارائه می شود و هم  محصولات آرایشی بهداشتی به فروش می رسد. در بحث درمان مهم ترین مسئله این است که بیمار یا مراجعه کننده  بداند با چه کسی صحبت می کند و مشورت را از جانب چه کسی دریافت میکند همچنین  یاد بگیرد که مشکلات خود را با دکتر داروساز در میان بگذارد. در صورتی که دکتر داروساز به دلیل مشغله های  فراوان در دسترس نبود ،اگر  فرد روپوش سفید دیگری را واسطه قرار می دهند در نهایت نظر شخص داروساز را اعمال کنند. 

 این دکتر داروساز با بیان اینکه داروخانه آخرین حلقه ی درمانی برای افراد به شمار می آید تاکید کرد: نکته حائز اهمیتی که مردم باید پیش از هر چیزی بدانند این است که درصورتی که خواهان تکمیل هر چه سریع تر روند درمانی خود هستند لازم است به داروخانه ،به خصوص دکتر داروساز اعتماد داشته باشند.        

اوضاع را از آن چیزی که هست بدتر نکنید

دکتر امیر هوشنگ احسانی ،متخصص پوست و مو ضمن بیان اینکه دادن مشاوره های پوستی توسط هر کسی، از لحاظ علمی کار درستی نیست گفت: متاسفانه  افرادی که در فروشکاه های آرایشی و بهداشتی و نیز داروخانه ها حضور دارند  معمولا مشاوره های هدف دار به افراد می دهند و خواهان تبلیغ محصولات خود هستند.

 وی در خصوص عدم شناخت و یا شناخت نا کافی این افراد نسبت به بیماری های پوستی و  گستردگی طیف بیماری ها گفت تفاوت های موجود بین بیماری ها  این زمینه را فراهم میکند تا محصول توصیه شده آن طور که باید تاثیر گذار نباشد به همین سبب ممکن است استفاده از این محصولات نه تنها وضعیت فرد را بهبود نبخشد بلکه شرایط را برای او سخت تر هم کند.

نحوه ی استفاده  از هر محصولی برای خود علمی دارد

دکتر احسانی در خصوص خرید برخی از این وسایل آرایشی بهداشتی  افزود: یکی از محصولاتی که ممکن است مراجعه کننده آن طور که باید دقت لازم را در هنگام خرید آن صرف نکند و به اندازه کافی آن ها را جدی نگیرد،ضد آفتاب ها هستند.

 وی با توجه به این موضوع که انتخاب نوع ضد آقتاب و نحوه ی استفاده از آن خود یک علم به حساب می آید، اشاره کرد شرایط افراد: نوع پوست، سن آن ها و اینکه  کدام طیف از ضد آفتاب ها به آنها تعلق می گیرد خود مبحثی طولانی است که که مسلما فردی با تجربه کوتاه مدت شخص مناسبی برای مشاوره دادن نیست.

 این پزشک متخصص در خصوص هزینه هایی که صرف خرید این محصولات می شود تصریح کرد: متاسفانه فرد برای به دست آوردن زیبایی هزینه های بسیاری را صرف خرید این اقلام می کند که ممکن است نه تنها هیچ فایده ای برای او نداشته باشد بلکه باعث بروز حساسیت های جدیدی در وی شود .

چه کسی در آسیب رسانی به پوست شما مقصر است 

به طور کلی اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به حرف های کسی که صرفا بر اساس تجربه های شخصی خود و دیگران، برای شما نسخه های زیبایی می پیچد عمل می کنید و توصیه های فرد متخصص را نا دیده می گیرید،لازم است بدانید اولین شخصی که باعث آسیب رسانیدن به پوست شما می شود خودتان هستید و باید تمام عواقب  آن را به جان بخرید. 

نظر خود را درباره «مشاوران پوستی داروخانه ها در کمین شما/ مراقب باشید موش آزمایشگاهی نشوید!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مشاوران پوستی داروخانه ها در کمین شما/ مراقب باشید موش آزمایشگاهی نشوید! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.