زمان مطالعه: 2 دقیقه
بهترین آبرسان های طبیعی پوست

بهترین آبرسان های طبیعی پوست

آبرسانی پوست را بارها شنیده‌ایم و جدای نوشیدن آب و میوه‌جات تازه لازم است کارهایی برای جوانسازی پوست انجام داد.

آبرسانی پوست است. این کار را هم می‌توان با مواد شیمیایی و هم با مواد طبیعی انجام داد و البته روش طبیعی آن بهتر از روش شیمیایی است.

اگر می‌خواهید پوستی شاداب داشته باشید در ادامه با آسمونی همراه باشید تا با بهترین آبرسان‌های طبیعی پوست به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید.

skin-hydration
آبرسانی پوست صورت

شروع آبرسانی پوست

آبرسانی را می‌توان در هر سنی انجام داد. این عمل موجب ترمیم و جرم گیری پوست صورت می‌شود. با این روش به سلول‌های لایه شاخی و تورژسانس رطوبت رسانی می‌شود و به فرد احساس تازگی می‌دهد. در سرما و گرما باید به این امر توجه کرد.

روزهای تابستانی را همه ما تجربه کرده‌ایم که به خاطر گرمای هوا روی صورتمان آب خنک پاشیده‌ایم. یکی از بهترین کارهایی که می‌توان برای پوست انجام داد مرطوب نگه داشتن و آبرسانی به پوست در طول روز است. آب انتخاب بسیار مناسبی است.

اما مواد دیگری هم هستند که به آبرسانی پوست کمک می‌کنند. چای سبز تاثیر آبرسانی و طراوت بخشی برای پوست دارد. چای سرشار از آنتی اکسیدان است و پوست تحریک شده را تسکین می‌دهد. وقتی پایه این اسپری صورت را آماده کنید می‌توانید با توجه به حساس، خشک یا چرب بودن پوست، مواد دیگری به آن اضافه کنید.

طرز تهیه اسپری آبرسانی پوست

  • مواد لازم

1 پیمانه آب داغ

2 عدد چای سبز کیسه‌ای 

مواردی که می توانید با توجه به نوع پوست صورت  خود اضافه کنید:

  • پوست خشک یا مسن

4 تا 6 قطره روغن آووکادو یا جوجوبا به این اسپری اضافه کنید تا پوستی که در حال پیر شدن است را درمان کنید. حواستان باشد که قبل از مصرف خوب تکانش بدهید. این کار به جوان سازی پوست شما کمک زیادی می‌کند.

  • پوست حساس یا خشک

مقدار مساوی گلاب به اسپری چای سبز بپاشید تا پوست خشک و حساس را درمان کند.

  • پوست چرب یا مستعد آکنه

افزودن یک قاشق چایخوری گیاه عنبر سائل به اسپری چای سبز برای پوست های چرب و مستعد آکنه مفید است.

  • طرز تهیه

کیسه‌های چای سبز را در آب داغ خیس کنید و سپس آن‌ها را خارج کنید. وقتی چای خنک شد، روغن دلخواه خود را به آن اضافه کنید. چای را در یک بطری اسپری دار بریزید و در یخچال نگه دارید.

فقط کافی است چند مرتبه در روز آن را به صورت و گردن خود اسپری کنید تا هم پوست صورت تان در گرمای تابستان خنک شود و هم علاوه بر آن، پوست را آبرسانی نموده و به بازیابی شادابی و طروات آن کمک کنید. آبرسانی به پوست صورت برای داشتن صورت زیبا و جوان سازی پوست به شما توصیه می‌شود.

چگونه آبرسانی به پوست صورت را افزایش دهیم؟

​افرادی که پوست خشک دارند، تغذیه کمتری به سلول‌های پوست‌شان میرسد و این امر موجب پیری زودرس پوست می‌شود. برای جلوگیری از پیری زودرس و آبرسانی و تغذیه کافی به سلولهای پوست، باید پوست را مرطوب نگاه داریم. یکی از راههای آبرسانی به پوست و جلوگیری از زبری و خشکی پوست صورت، استفاده از ماسک‌های مرطوب کننده است.​

ماسک خیار و گلاب​

پوست خیار را رنده کرده و به مدت 30 دقیقه درون گلاب خیس کنید. سپس پوست خیار آغشته به گلاب را به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت ماسک کنید. بعد از 20 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید.

  • نکته مهم

​استفاده پی در پی از ماسک خیار و گلاب به مرور زمان موجب افزایش مقاومت این سلول‌ها در برابر پیری زودرس پوست صورت می‌شود.

نظر خود را درباره «بهترین آبرسان های طبیعی پوست» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین آبرسان های طبیعی پوست فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.