زمان مطالعه: 5 دقیقه
برای مراقبت از پوست چه باید کرد

برای مراقبت از پوست چه باید کرد

مراقبت از پوست صورت، هميشه برای خانمها مهم بوده است. از زمانهای بسيار قدیم تا به امروز در سراسر جهان از...

skincare3
skincare3

مراقبت از پوست را برای شما عزیزان عنوان کند که در ادامه می خوانید.

قدم به قدم تا داشتن پوست صورت تمیز و زیبا

قدم اول:جنس پوستتان را بشناسید

فردی وجود دارد که پوستی زیبا نخواهد؟ با تشخیص جنس پوستتان شروع کنید. سپس خواهید دانست که چگونه از آن مراقبت کنید.

پوست خشک، پوست پوست، زبر و زمخت است.

پوست چرب، براق و روغنی است و منفذهای بزرگی دارد.

پوست ترکیبی ، در برخی نقاط (گونه ها)خشک و در بقیه نقاط(پیشانی،بینی و چانه) چرب است.

پوست حساس پس از استفاده کردن لوازم آرایش یا فرآورده های دیگر ممکن است سوزش، سوختگی یا خارش داشته باشد.

پوست معمولی ،یکدست، صاف و در برابر حساسیت مقاوم است.

قدم دوم:پاک کردن پوست

skincare1
skincare1

پاک کردن پوست های معمولی/ترکیبی

از هر صابونی که در حمام یا روشویی است برای شستن صورتتان استفاده نکنید. ملزم نیستید محصولات تجملی و گران قیمت بخرید. فقط نیاز دارید محصولی را که برای شما مناسب است پیدا کنید. از شوینده یا صابونی ملایم استفده کنید و صورتتان را بشویید، صورت خود را به شدت نمالید. با آب گرم شستشو دهید و به آرامی خشک کنید. اگر درپوسستان احساس خشکی یا چربی می کنید، شوینده دیگری را امتحان کنید.

  •  پاک کردن پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید، از شوینده ای ملایم که الکل یا عطر ندارد استفاده کنید. این عناصر قادرند پوستتان را بیشتر خشک کنند. صورتتان را به آرامی بشویید، سپس با مقدار زیادی آب گرم هم شستشو دهید. از آب داغ استفاده نکنید زیرا سریع تر چربی طبیعی پوست شما را از بین می برد. هفته ای یک بار پوستتان را از سلول های زائد پوستی پاکسازی کنید. باعث می شود پوستتان صاف تر و یکدست جلوه کند.

  • پاک کردن پوست چرب

اگر پوستتان چرب است، از پاک کننده ای فاقد چربی برای شستن صورتتان استفاده کنید. با مقدار زیادی آب گرم صورتتان را بشویید. شاید بخواهید پس از شستن صورتتان از یک تونر یا محصولاتی که به بستن منافذ پوست کمک می کنند ، استفاده کنید، اما مراقب باشید زیرا ممکن است پوستتان را دچار حساسیت کنند. این محصولات قادرند چربی اضافی را از بین ببرند و باعث شوند پوستتان کم تر برق بزند و تمیزتر باشد .

  •  پاک کردن پوست حساس

اگر پوستتان حساس است، آن را با شوینده ای ملایم و آب گرم فراوان بشویید. حتما صورتتان را آهسته بشویید ، آن را نمالید. پاکسازی ممکن است پوست حساس را به سوزش آورد. سعی کنید از محصولاتی که الکل، صابون، اسید یا عطر دارند استفاده نکنید. در عوض، به دنبال مارک هایی با عناصر ملایم مانند آلوئه ورا،بابونه، چای سبز، پلی فنول و جو. هرچه عناصر موجود در یک شوینده کم تر باشد پوست شما شاداب تر خواهد بود.

skincare4
skincare4

قدم سوم:مرطوب کردن

 ممکن است فکر کنید برای استفاده از مرطوب کنند بسیار جوان هستید- یا اینکه پوستتان بسیار چرب است- اما همه پوست ها به رطوبت نیاز دارند. مرطوب کننده ها کمک می کنند پوستتان از خشکی محفوظ بماند. مهم نیست چه نوع پوستی دارید، هر روز از مرطوب کننده استفاده کنید. زمانی که هنوز پوستتان از شستشو مرطوب است آن را به کار ببرید تا کمک کند تمام صورتتان مرطوب شود. اگر آکنه دارید یا پوستتان چرب است، مرطوب کننده ای بیابید که ملایم و فاقد چربی باشد تا منافذ پوستتان را مسدود نکند.

قدم چهارم:ضد آفتاب بزنید

 ممکن است مرطوب کننده شما حاوی ضدآفتاب هم باشد. اما استفاده کردن از یک ضدآفتاب جدا نیز ایده خوبی است. آفتاب در عرض 15 دقیقه می تواند به پوستتان صدمه بزند. حتی اگر جوان باشید ممکن است مبتلا به سرطان پوست شوید. به دنبال ضدآفتابی با فاکتور حفاظتی SPF حداقل 30 باشید که با اشعه های UVA و UVB مبارزه کند. هر روز آن را استفاده کنید، حتی اگر هوا آفتابی نباشد و یا سرد باشد. اشعه های آفتاب می توانند از آب، ماسه و برف بازتاب کنند. هر 2 ساعت یک بار ضدآفتاب را تجدید کنید.

5 تـکـنـیـک مراقبـت از پـوسـت صـورت

1.تغذیه صحیح: برای داشتن پوست سالم، همیشه در نتیجه کاربرد درست وسایل آرایشی و حفظ یک رژیم غذایی سالم با استفاده مرتب از سبزیجات، ماهی و غذاهایی که از لحاظ ویتامین A, B, C E و آنتی‏اکسیدان غنی هستند، سلامت می‌ماند. مصرف فراوان این ویتامین‏ها، به جوان‏شدن، ترمیم، تولید کلاژن، مرطوب شدن و سالم ماندن پوست کمک می‏کند. تا آنجا که امکانش هست از غذاهای طبیعی استفاده‏ کنید و از غذاهای آماده و به فرآوری شده خودداری کنید.

2.مراقبت‏های اساسی پوست: مراقبت اساسی‏ و منظم از پوست برای هر خانمی هنگام صبح و شب، الزاما از سه مرحله تشکیل شده ‏است؛ تمیز کردن پوست، مرطوب نگه‏داشتن پوست و استفاده از شیرپاک‏کن‏ها.حتی اگر وقت کافی ندارید، تمیز‏کردن و مرطوب نگه‏داشتن پوستتان خیلی مهم است.

skincare2
skincare2

3.رژیم مناسب: در رابطه با رژیم‏های غذایی مرکب و مرتبط با مراقبت پوست، کارهای زیادی می‏توانید انجام دهید، همچون لایه‌برداری پوست بیرونی برای از بین بردن سلول‌های کهنه و رویش سلول‌های تازه. این فرآیند می‏تواند با مالش صورت با دست یا به کاربردن حلال‏های الکلی ساخته شده از اسیدهای میوه‏ای انجام گیرد. ماسک‏هایی که ویتامین و مواد کانی دارند، می‌توانند در از بین بردن چروک صورت، پوسته پوسته شدن پوست‏های خشک، التهابات پوستی و درمان پوست‏هایی که بی‏حال و فرسوده به نظر می‏آیند موثر‏ باشند. پوست شما نرم‏تر و صاف‏تر خواهد ‏شد و احساس خواهید ‏کرد جوان‌تر شده‏اید. سرم‏ها، مواد ترکیبی قوی‌ای هستند که در محصولات زیبایی از آنها استفاده می‏شود. مواد غلیظی درون این سرم‏ها قرار داده شده که می‏تواند به صورت فشرده، سریع‌تر و عمیق‌تر به پوست نفوذ کند. سرم‏ها می‏توانند برخی از مشکلات پوستی را مثل مشکلات کم‏آبی پوست و کدر و بی‌حال بودن آن برطرف کنند.

4.ضدآفتاب: گفتن درباره اهمیت کرم‏های ضدآفتاب نیازی به تکرار ندارد! علت اینکه کرم‏های ضدآفتاب مهم هستند، این است که اولین عامل پیری و آسیب پوست به «در معرض نور خورشید قرار گرفتن» مربوط می‏شود! حفاظت از پوست در مقابل نور خورشید، مهم‌ترین مراقبت از پوست است که به طور روزانه باید مورد توجه قرار‏گیرد. در معرض نور خورشید قرار گرفتن، موجب چروک صورت و ایجاد لکه‏های رنگی برجسته می‌شود که به واسطه آسیبی که به غشای میانی پوست وارد می‏شود، به وجود می‏آیند. آسیب‏های ناشی از نور خورشید حتی می‏تواند باعث سرطان‌های پوستی بشود.

5.آرایش صحیح: بهترین روش برای بهبود در وضعیت آرایشی شما، استفاده از مواد زیرساز آرایشی است که می‏تواند پوست مرطوب شما را هموار و صاف کند. یک پوست مرطوب می‏تواند چهره شما را به طور واقعی عالی بنمایاند. هر آرایشگری به شما خواهد گفت که بسیار مهم است با یک پاک کننده نرم، کار آرایش روی صورت را شروع کنید. از یک دستمال یا پارچه خوب، برای زیرسازی پوست یا پوشاندن لکه‌ها یا چیزهای دیگر ناخوشایند روی پوست، استفاده کنید. این مهم است که از محصولات خوب و مناسب نوع و رنگ پوست خود استفاده کنید. مراقبت مناسب پوست، از شناختن نوع پوستتان شروع می‏شود. 5 نوع پوست وجود دارد: خشک، معمولی، چرب، حساس و پوست ترکیبی.

نظر خود را درباره «برای مراقبت از پوست چه باید کرد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره برای مراقبت از پوست چه باید کرد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.