زمان مطالعه: 4 دقیقه
نحوی صحیح نوشتن رپورتاژ

نحوی صحیح نوشتن رپورتاژ

  رپورتاژ چیست؟ ریپورتاژ مجموعه ای از گزارشات و تبلیغات می باشد که بعنوان تبلیغ غیر مستقیم هم می شود از...
 

نحوی صحیح نوشتن رپورتاژ
نحوی صحیح نوشتن رپورتاژ
رپورتاژ چیست؟ ریپورتاژ مجموعه ای از گزارشات و تبلیغات می باشد که بعنوان تبلیغ غیر مستقیم هم می شود از آن نام برد، که از اهمیت بسیار زیادی در جهت تبلیغ بر خوردار می باشد. رپورتاژ آگهی انواع گوناگونی دارد. می توان از مهم ترین انواع رپورتاژ آگهی، رپورتاژ آگهی رسانه ای نام برد. اغلب افرادی که قصد تبلیغات در روزنامه، مجلات، تلویزیون و اینترنت را دارند، از این نوع رپورتاژ آگهی استفاده می کنند. از دیگر انواع ریپورتاژ، ریپورتاژ آگهی خبری و رپورتاژ آگهی اینترنتی هستند که امروزه متقاضیان بسیاری پیدا کرده اند. می توان گفت که امروزه یکی از بهترین و کم هزینه ترین تبلیغات اینترنتی رپورتاژ آگهی است.

متن رپورتاژ آگهی ایجاد شده، باعث ایجاد اعتمادی دوجانبه برای خواننده می شود.

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی نیز بسیار مهم است و در نوشتن آن می بایست قواعدی را رعایت کنیم تا بازخورد بهتری از رپورتاژ بگیریم. با رعایت این اصول و راه کارها نتیجه بهتری در سئو و بهینه سازی خواهیم گرفت.

نکات مهم در نگارش ریپرتاژ آگهی در آماده سازی رپورتاژ نهایت دقت و مهارت نویسندگی را به کار بگیرید، بهتراست رپورتاژ که بصورت غیر مستقیم هدف تبلیغاتی شما را به کاربر برساند. پس با نگارش یک رپورتاژ آگهی با متن تبلیغاتی غیر مستقیم یک گام به انتشار رپورتاژ موفق پیش رفته ایم. انتخاب تیتر مناسب یکی از مهمترین اصول تهیه یک رپورتاژ می باشد. ازمهمترین نکات نوشتن رپورتاژ آگهی این است که به طور مستقیم به تبلیغ شما اشاره نشده باشد. خواننده باید بتواند پیام اصلی نوشته را درک کند.

برخی اشخاص برای معرفی محصولات یا خدمات خود از رپورتاژ آگهی استفاده می کنند که این روش مناسب یک رپورتاژ نمی باشد. در نوشتن رپورتاژ باید نوع فعالیت را به صورت یک مطلب آموزشی به کاربر ارائه دهیم تا علاوه بر اینکه کاربر از خواندن آن مطلب سودمند لذت ببرد، باعث علاقمندی کاربر به زمینه فعالیت باشد. محتوای رپورتاژ باید جذاب، مفید و اصولی باشد به گونه ای که مخاطب به آن اعتماد کند.

متن رپورتاژ آگهی باید به صورت چند پاراگراف نوشته شود، که باعث خستگی خواننده نشود و سعی کنید متن رپورتاژ آگهی از جنبه های مختلف بهینه باشد.

درتهیه رپورتاژ هرگز از مطالب کپی شده و طولانی استفاده نکنید، هرچه مطالب شما منحصر باشد نتیجه بهتری خواهید گرفت، همچنین گوگل به مطالب کپی شده علاقه ای ندارد. مطمئن شوید مطالبی که تهیه کردین صرفا تبلیغاتی نباشد و جهت کمک به کاربران تهیه شده باشد، در واقع به کاربر احساس تبلیغاتی بودن رپورتاژ انتقال ندهد. در پایان رپورتاژ آگهی به روشی خلاقانه به مطالب و آموزشی که پرداخته اید پایان دهید و راه حل مورد نظر خود را ارائه کنید. به خواننده راه ارتباطی معرفی کنید تا بتواند از طریق آن با شما ارتباط برقرار کند. اگر متن رپورتاژ خوبی تهیه و ارائه کرده باشین، قابل توجه کاربران قرار می گیرد و باعث بازنشر خبر در سایت های دیگر و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی می شود.

در تیتر رپورتاژ خود از کلمات کلیدی تاپ استفاده کنید، همچنین سعی کنید چند کلمه کلیدی را به وب سایت خود لینک کنید.

یکی از کلمات را به صفحه اول و سایر کلمه ها رو به صفحات داخلی لینک دهید، همچنین برای هر صفحه از سایت تان تنها یک لینک در متن آگهی قرار دهید.

همچنین ازعکس ها و لینک های مربوط به تبلیغ نیز در آگهی مربوطه استفاده کنید. استفاده از تصویر و ویدئو مرتبط با محتوا در رپورتاژ آگهی به ارزش و اعتبار صفحه تبلیغ می افزاید و اثربخشی آن را افزایش می دهد.

 

تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو و رتبه سایت در گوگل

عملکرد رپورتاژ آگهی مانند نوشتن یک پست مهمان می باشد. قرار دادن لینک سایت در متن رپورتاژ آگهی باعث می شود سیگنال رتبه بندی قدرتمندی برای موتورهای جستجو ارسال شود. رپورتاژ آگهی بر روی سئوی وب سایت تاثیر مستقیم ندارد، همانگونه که بیان شد این کار به صورت غیر مستقیم بسیار موثر خواهد بود.

در واقع با این روش تبلیغاتی که صورت می گیرد باعث می شود افراد بیننده به وب سایت شما جهت مشاهده و خرید محصول یا خدمات مراجعه نمایند. که باعث بازدید بیشتر وب سایت می گردد، که این موضوع به بهبود رتبه وب سایت شما کمک خواهد کرد.

رپورتاژ آگهی یکی دیگر از روش های گرفتن بک لینک برای وب سایت است که مانند لینک سازی دارای اهمیت زیادی می باشد.

مهمترین مزیت رپورتاژ آگهی در مقایسه با خرید بک لینک، دائمی بودن آن است. تبلیغ برای همیشه در سایت آگهی دهنده باقی می ماند و نیاز به تمدید تبلیغ ندارید و هزینه ای بابت آن پرداخت نمی کنید.

رپورتاژ آگهی باید بصورت اصولی انجام پذیرد، در صورتی که اصول آن رعایت نشود ممکن است نتیجه عکس بدهد و سایت شما از طرف گوگل مجازات شود. برای اینکه رپورتاژ آگهی مورد تایید گوگل باشد از لینک های no follow در آن استفاده شود، تا تاثیری بر نتایج طبیعی گوگل نداشته باشد. در غیر اینصورت سایت رپورتاژ دهنده را جریمه خواهد کرد. همچنین، مخاطبان باید از همان ابتدا به جنبه تبلیغاتی متن آگاه باشد.

انتشار رپورتاژ آگهی، با رعایت اصول صحیح، یکی از روش‌های سئو کلاه خاکستری محسوب می شود.

قابل ذکر است خرید رپورتاژ از سایت معروف باعث افزایش اعتبار سایت و برند در سایت گوگل می شود.

برند و سایت شرکت تان مورد بازدید بیشتری قرارمی گیرد و باعث ارتقاء سئوی سایت می شود. رپورتاژ آگهی بهترین تکنیک توسعه رتبه سایت شما در گوگل است.

برای انتشار یک رپورتاژ از سایت های مرتبط با کسب و کارتان استفاده کنید، دقت کنید سایت آگهی دهنده از لحاظ موضوعی و محتوایی به سایت شما نزدیک باشد. سایت های خبرگذاری معمولا سایت های مناسبی جهت انتشار رپورتاژ آگهی هستند.

اعتبار دامنه و عمر دامنه سایت رپورتاژ آگهی دارای اهمیت زیادی می باشد، هر چه میزان بازدید سایت و مخاطبی که دارد بیشتر باشد، می تواند اثر گذاری بیشتری برای شما ایجاد کند. توجه داشته باشید سایتی که برای انتشار رپورتاژ آگهی خود استفاده می کنید، دارای اعتبار لازم باشد.

زمان مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی زمانی است که با رقبای خود در رقابت باشید و سایت شما نیاز به دوپینگ داشته باشد. بهترین زمان برای انتشار رپورتاژ آگهی زمانی است که سایت شما در کلمات و عبارات کلیدی مورد نظر، در صفحه اول گوگل قرار دارد. در این زمان، با انتشار رپورتاژ آگهی، رتبه سایت شما در کلمات کلیدی مورد نظر ارتقا پیدا می کند و بالاتر از رقبا قرار می گیرد. دارکوب یکی از معتبرترین شرکت های طراحی سایت در کشور می باشد که ارائه دهنده خدمات سئو، بهینه سازی وب سایت و طراحی وب سایت می باشد. رپورتاژ آگهی یکی از مهمترین المان ها در زمینه بازاریابی اینترنتی می باشد و می تواند تاثیر بسیار زیادی در رونق کسب و کار شرکت ها داشته باشد.

نظر خود را درباره «نحوی صحیح نوشتن رپورتاژ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نحوی صحیح نوشتن رپورتاژ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.