زمان مطالعه: 3 دقیقه
معرفی دانشگاه صنعتی سیرجان

معرفی دانشگاه صنعتی سیرجان

معرفی دانشگاه صنعتی سیرجان یکی از دانشگاه های دولتی ایران دانشگاه صنعتی سیرجان یکی از دانشگاه های دولتی...

معرفی دانشگاه صنعتی سیرجان
معرفی دانشگاه صنعتی سیرجان



معرفی دانشگاه صنعتی سیرجان یکی از دانشگاه های دولتی ایران

دانشگاه صنعتی سیرجان یکی از دانشگاه های دولتی ایران است. دانشگاه صنعتی سیرجان مانند دیگر دانشگاه های دولتی دارای تاریخچه است. تاریخچه دانشگاه صنعتی سیرجان شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف دانشگاه صنعتی سیرجان می باشد. اگر می خواهید در مورد دانشگاه صنعتی سیرجان بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی دانشگاه صنعتی سیرجان و تاریخچه دانشگاه صنعتی سیرجان و آدرس سایت دانشگاه صنعتی سیرجان می پردازیم.

تاریخچه دانشگاه صنعتی سیرجان

دانشگاه صنعتی سیرجان دانشگاهی است که در شهر سیرجان استان کرمان واقع شده‌است.

اولین ساختمان این دانشگاه در سال 1371 تأسیس شد و در سال 1372 با ورود رشته مهندسی مکانیک گرایش جامدات روزانه تحت نظر دانشگاه شهید باهنر کرمان شروع به کار کرد.

همچنین در سال 1376 دورهٔ روزانهٔ رشتهٔ عمران به این دانشکده افزوده شد. در سال 1378 دوره شبانه این رشته‌ها نیز در دانشکده گشایش یافت و در سال 1382 رشتهٔ کاردانی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار در هر دو دورهٔ روزانه و شبانه به این دانشکده افزوده شد.

در طی سفر اول محمود احمدی‌نژاد به سیرجان تصمیم گرفته شد که این دانشکده از دانشگاه شهید باهنر کرمان جدا شده و بطور مستقل با عنوان دانشگاه صنعتی به کار خود ادامه دهد.

بعد از این مصوبات به دلیل عدم تلاش مسئولان این اتفاق نیفتاد و مدتی هم زمزمه شد که دانشجویان ورودی سال‌های قبل این دانشکده هم بایستی مدرک مجتمع آموزش عالی سیرجان بگیرند و حتماً بایستی یک سال این دانشکده به عنوان مجتمع آموزش عالی فعالیت کند، در این راستا عده‌ای از دانشجویان این دانشگاه دست به تحصن زده و از حضور سر کلاسهای درس خودداری کردند.

البته تحصن دانشجویان سرانجام پس از اعزام هیأتی از مرکز به کرمان پایان یافت. در طی جلسه‌ای که برگزار شد دکتر لطفی معاون آموزشی وزارت علوم و نمایندگان دانشجویان دانشکده تکنولوژی در دانشگاه باهنر ابهاماتی که در این رابطه وجود داشت برطرف و دانشجویان به اعتراض خود پایان دادند.

دکتر صاحب الزمانی معاونت دانشجویی دانشگاه باهنر نیز با سفر به سیرجان و با دانشجویان به مذاکره پرداخت و دانشجویان با قبول شرایط بر سر کلاس‌های درس حاضرشدند.

در سال 88 دانشجویان ورودی 88 این دانشکده با اصلاحیه‌ای که قبل از انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش قرار گرفته بود با عنوان قبولی مجتمع آموزش عالی سیرجان وارد این مرکز شدند. در بهمن ماه سال 1388 بدنبال موافقت شورای گسترش آموزش عالی مجتمع آموزش عالی سیرجان به دانشگاه صنعتی سیرجان ارتقاء یافت.

این دانشگاه هم‌اکنون با اضافه کردن رشته‌های مهندسی کامپیوتر و مهندسی شیمی با 2600 نفر دانشجو فعالیت خود را ادامه می‌دهد. تا این زمان ساختمان 3 دانشکده با زیر بنای 10 هزار متر مربع ساخته شده‌اند. این دانشگاه دارای مجموعاً 4 ساختمان در محدوده دانشگاه است که قدیمی‌ترین آن‌ها ساختمان دانشکده مکانیک و بعد از آن دانشکده عمران و کتابخانه و سالن ورزشی می‌باشد. همچنین 3 ساختمان خوابگاهی نیز برای دانشجویان دختر و پسر فراهم شده‌است. در سال 88 نیز ساختمان خوابگاه قائم و سلف سرویس دانشگاه با زیر بنای 5500 متر افتتاح شد.

در سال 1389 با موافقت مرکز گسترش آموزش عالی، ایجاد رشته کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک - طراحی کاربردی در این دانشگاه به تصویب رسید و این دانشگاه از مهر ماه سال 1390 در این رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌گیرد.

در مهر ماه سال 1391 با اضافه شدن سه رشته کارشناسی مهندسی برق قدرت، علوم مهندسی و مهندسی رباتیک گام مهمی در تحقق صنعتی شدن برداشت و با احتساب افزایش این سه رشته شمار دانشجویان به 2700 نفر در 13 رشته کارشناسی رسید. سیر رُشد و افزایش رشته‌ها تا به امروز این دانشگاه کار خود را در سال 1371 با رشته مکانیک شروع کرد که ساختمان آن واقع بر بلوار دکتر صادقی بود و اکنون خوابگاه دختران دانشگاه می‌باشد و پس از آن رشته عمران و رشته‌های مهندسی کامپیوتر نرم‌افزار و ریاضی و کاربردها ومهندسی شیمی نیز اضافه شدند تا این که در سال 1389 با موافقت مرکز گسترش آموزش عالی، ایجاد رشته کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک - طراحی کاربردی در این دانشگاه به تصویب رسید و سپس در مهر ماه سال 1391 با اضافه شدن سه رشته کارشناسی مهندسی برق قدرت، علوم مهندسی و مهندسی رباتیک و همچنین در مهر ماه سال 1392 رشته‌های مهندسی برق الکترونیک، مهندسی فناوری اطلاعات و مهندسی کامپیوتر سخت‌افزار در مقطع کارشناسی افزوده شد.

ساختمان‌های دانشگاه صنعتی سیرجان

اولین ساختمان ساخته شده در مکان امروزی دانشگاه ساختمان مشهور به مکانیک است به دلیل این که دفتر بخش مکانیک در آن واقع شده‌است و سپس ساختمان عمران و کتابخانه و مدیریت و مسجد ساخته شدند.

مسجد دانشگاه صنعتی سیرجان

این مسجد که سال‌ها ساخت آن به طول انجامید سر انجام در اسفند ماه 1391 با حضور امام جمعه افتتاح شد که از نوع سازه‌های سبک بوده و فقط یک ستون دارد و هزینه آن توسط خیرین سیرجانی پرداخت شده‌است.

سایت دانشگاه صنعتی سیرجان

www.sirjantech.ac.ir

نظر خود را درباره «معرفی دانشگاه صنعتی سیرجان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی دانشگاه صنعتی سیرجان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.