زمان مطالعه: 1 دقیقه
آشنایی با کشور کوچک سنگاپور

آشنایی با کشور کوچک سنگاپور

سنگاپور در شمال خط استوا قرار دارد و کشوری ثروتمند و مدرن است.پایتخت این کشور شهر سنگاپور است و مالزی و...

singapore
singapore

سنگاپور در شمال خط استوا قرار دارد و کشوری ثروتمند و مدرن است.پایتخت این کشور شهر سنگاپور است و مالزی و اندونزی تنها همسایگان آن می باشند. اگر می خواهید با کسور کوچک سنگاپور بیشتر آشنا شوید این بخش آسمونی را بخوانید چرا که اطلاعاتی در مورد این کشور برای شما عزیزان تهیه کرده است.

جمهوری سنگاپور کشوری در آسیای جنوب شرقی است که یکی از مراکز بزرگ تجاری داد و ستد کالا در جهان محسوب می‌شود.

این کشور از شمال با مالزی و از جنوب با اندونزی همسایه است. آب و هوای این کشور گرم و مرطوب است و سالانه بیش از 224 سانتی‌متر باران در آن می‌بارد.

بیشتر جمعیت این کشور در منطقه شهر سنگاپور متمرکز هستند و بقیه خاک این جزیره را جنگل‌های بارانی استوایی پوشانده است و مهمترین فعالیت مردم پراکنده در آن مناطق کشاورزی است.

سنگاپور از قرن نوزدهم ژاپن افتاد. پس از آن جزئی از مالزی شد و سرانجام در 1965 از مالزی اعلام استقلال کرد.

سنگاپور از لحاظ ذخایر معدنی کشوری فقیر است، اما اقتصاد آن که به بخش خدمات، چینی، تولیدات الکترونیکی و صنایع دستی وابسته است، رشد و شکوفایی فراوانی داشته و این کشور را به یکی از ثروتمندترین مناطق دنیا تبدیل کرده است.

سیاست در سنگاپور

در سنگاپور رئیس حکومت، رئیس جمهور است که با رای مردم برای دوره‌ای شش ساله انتخاب می‌شود.

نخست وزیر، رئیس دولت است که معمولا رئیس حزب اکثریت است.

مجلس این کشور 84 کرسی دارد که نمایندگان آن با رای مردم برای دوره‌ای پنج ساله انتخاب می‌شوند.

اقتصاد در سنگاپور

تولید ناخالص داخلی در این کشور 1/228 میلیارد دلار است و این کشور در سال 2007 رشد اقتصادی 7/7 درصدی داشت. دو میلیون و 751 هزار نفر، نیروی کار این کشور را تشکیل می‌دهند.

نرخ بیکاری در این کشور 1/2درصد است. آماری  از جمعیت زیر خط فقر این کشور در دست نیست. در سال 2007 نرخ تورم در سنگاپور 1/2 درصد بود.

محصولات صادراتی این کشور شامل ماشین‌آلات و تجهیزات، کالاهای مصرفی، مواد شیمیایی و سوخت‌های معدنی است که به کشورهای مالزی، آمریکا، هنگ‌کنگ، چین ، اندونزی، ژاپن و تایلند صادر می‌شود.

محصولات وارداتی این کشور شامل ماشین‌آلات و تجهیزات، سوخت‌های معدنی، مواد شیمیایی  و مواد غذایی است که از کشورهای مالزی، آمریکا، چین، کره جنوبی وارد می‌شود.

مردم سنگاپور

جمعیت این کشور حدود چهار میلیون و 608 هزار نفر با میانگین سنی 38 سال است. امید به زندگی برای زنان 85 و برای مردان 79 سال است.

77 درصد از مردم از نژاد چینی، 14 درصد مالایی و 8 درصد هندی هستند. 42/5درصد از مردم پیرو دین بودا و 15 درصد مسلمان هستند. زبان‌های رایج در این کشور شامل ماندارین، انگلیسی و مالایی است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با کشور کوچک سنگاپور» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با کشور کوچک سنگاپور فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.