درج نظر
مطالعه: 2 دقیقه
تابلو راهنما چیست ؟

تابلو راهنما چیست ؟

آسمونی در این مقاله اطلاعات کاملی در رابطه با تابلو راهنما برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده است. و این تابلوها با توجه به معماری هر سازمان ،اداره و یا مکانی از طراحی متفاوتی برخوردارند.

یکی از تجهیزات تبلیغاتی و اداری ، تابلوهای راهنمای دیواری (پلاک دیواری) یا همان تابلو اسامی اتاق ها بوده که در معرفی و هدایت بهتر مخاطبین و تکریم ارباب رجوع نقش بسزایی را دارا می باشد.

تابلو های راهنما

تابلو های راهنما یا ساین دیواری جهت معرفی اتاقها ، بخش ها ، نمادهای هشدار و ایمنی ، اطلاع رسانی ، راهنمایی و …. در ادارات ، سازمانها ، شرکت ها ، کارخانجات ، فروشگاه ها ، مراکز آموزشی ، مراکز ورزشی ، مراکز درمانی و بیمارستان ها ، هتل ها ، فرودگاه ها ، راه آهن ، بانکها و … استفاده بسیاری داشته و از ملزومات بسیار مهم به حساب می آیند.

تولید تابلو های راهنمای دیواری ، برای مراکز گوناگون مستلزم رعایت استانداردهای مورد نیاز آن دسته از مراکز بوده هرچند امروزه در بسیاری از موارد این استانداردها برای تابلوهای راهنما نادیده گرفته میشود و این نیز به دلیل عدم آگاهی مشتریان و همچنین عدم تجهیز کارگاه های تولید کننده به تجهیزات و دانش مناسب می باشد.

از سویی بیشتر محصولات تولید شده که از گذشته تا به امروز در زمینه تابلو های راهنما ارائه شده مناسب نیاز های امروز مخاطبین این محصول نبوده و به سبب این موضوع مشتریان تابلو های راهنمای دیواری حتی با انجام هزینه های بالا بازهم به تمامی نیاز های خود آنگونه که شایسته است دست پیدا نمیکنند،

تابلو های راهنمای طبقات

بدون شک بهترین نوع تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از سردرگمی مراجعین که خود باعث اتلاف کمتر وقت و بازدهی بیشتر آن سازمان می شود راهنمایی مراجعین بصورت کاملاً واضح و گویا بدون کمترین نیاز به پرس وجو و مراجعه به باجه اطلاعات می باشد که این امر با طراحی و ساخت تابلوهای راهنمای طبقات ، پلاک در ورودی اصلی ساختمان و تابلو های سر درب هر اطاق با قابلیت جابجایی مکرر ، به راحتی امکان پذیر است.

تابلو راهنما , تابلو اداری
تابلو راهنما , تابلو اداری

تابلو راهنما , تابلو اداری

اینگونه تابلوهای راهنما برای راهنمایی قسمتهای مختلف ساختمان بکار میرود که با نصب آن در قسمت لابی، کار  شناسایی طبقات را برای مراجعین آسان می کند، به طورکل این تابلوها جزو لزومات ساختمانهای اداری ، بیمارستانها ، و دیگر اماکن می باشد. تابلوهای راهنمای طبقات به شکل فلکسی فیس،کامپوزیت،پلکسی گلاس و ... ساخته می شود. که باید به گونه ای طراحی شوند تا بتوان در هر زمان تغییراتی بنا بر درخواست مشتری و به جهت تعویض نام افراد یا نام بخش در آن ایجاد کرد.

زیباترین نوع تابلوهای راهنمای طبقات پیشنهادی ما تابلوهایی هستند که زمینه آن کامپوزیت یا چوب و نوشته ها از پلکسی گلاس که توسط اس ام دی روشنایی داده میشود، ولی با تمام تفاصیل باید گفت که همیشه حرف اول با سلیقه شما است. ساخت تابلو راهنمای طبقات و تابلو اداری از تنوع بسیاری برخوردار است و این تابلو ها با توجه به معماری هر سازه ، اداره و مکانی از طراحی متفاوتی برخوردارند.

 امروز با الگو گیری از آخرین طرح ها و متدهای روز دنیا و با در اختیار داشتن متریالهای گوناگون و کارگاه مخصوص تابلوسازی، دستگاههای. برش و حکاکی لیزری ، سی ان سی و دستگاه چاپ، قادر به ساخت کلیه تابلوهای راهنمای طبقات مقتضی با سلیقه و بودجه مشتریان می باشد. کارگاه ساخت تابلو این مجموعه با مجهزترین امکانات مربوط در ساخت انواع تابلوهای راهنما اعم از تابلوهای آلمینیومی و پلکسی گلاس و ...  جهت فضاهای داخلی و بیرونی  آماده همکاری با شرکت ها ،اماکن ، بیمارستان ها و غیره می باشد.

ساین چیست؟

اصطلاح ساین به تابلوهای راهنمای چاپ شده روی آلومینیوم ، کامپوزیت و .... گفته می شود که برای ارائه اطلاعات مسیریابی به مراجعین اماکن به صورت نوشته و آیکون مورد استفاده قرار میگیرد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تابلو راهنما چیست ؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تابلو راهنما چیست ؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.