زمان مطالعه: 1 دقیقه
داستانی کوتاه از امام علی

داستانی کوتاه از امام علی

 روایت شده که روزى حضرت امیر علیه السّلام بر فراز منبر مسجد کوفه پس از حمد و ثناى الهى فرمود: اى مردم!...

 

short-story-of-imam-ali
short-story-of-imam-ali

روایت شده که روزی حضرت امیر علیه السّلام بر فراز منبر مسجد کوفه پس از حمد و ثنای الهی فرمود: ای مردم! گناهان سه قسمند، سپس ساکت شد، شخصی پرسید: یا علی علیه السّلام فرمودی گناهان سه قسمند و ساکت شدی؟

فرمود:آری می‏خواستم آن را توضیح دهم ولی چیزی به ذهنم رسید، که فاصله بین کلام شد، آری گناه سه قسم است: گناهی که آمرزیده می‏گردد و گناهی که آمرزیده نمی‏گردد، و گناهی که هم صاحبش بیم دارد و هم امید، عرض شد برایمان آن را روشن کن؟

فرمود: آری گناهی که در دنیا کیفرش را بنده می‏بیند و خداوند بردبارتر از این است که دو بار بنده را کیفر دهد.

و اما گناهی که بخشیده نمی‏شود، ستم به بندگان خداست، که خداوند سوگند یاد کرده که آن را نیامرزد، اگر چه به آهستگی مشتی بر کسی زده باشند، و یا دستی به سر و صورت انسان یا حیوانی کشیده باشند، پس خدا در قیامت آن را قصاص می‏کند تا مظلمه‏ای به گردن کسی نماند.

اما گناه سوم، گناهی است که خداوند آن را بپوشاند و توبه را روزی وی سازد و همواره از گناه خود ترسان است و امید رحمت دارد، پس ما هم برای او جای امیدواری می‏بینیم.

از حضرت باقر علیه السّلام رسیده که فرمود: هر گاه خداوند بخواهد بنده‏ای را گرامی نماید و گناهانی بر گردن داشته باشد، او را بیمار می‏گرداند، و اگر بیمارش نکند، مرگ را بر او سخت و رنج‏آور می‏گرداند، تا گناهانش پاک شود، و اگر بخواهد بنده‏ای را خوار گرداند و او کارهای نیکی کرده باشد، بدنش را سالم نگاه می‏دارد و اگر چنین نکند، روزی او را بسیار می‏گرداند، و اگر چنین نکند، مرگ را بر او آسان می‏کند، تا پاداش کار نیکش به این صورت داده شود.

 

مطالب مرتبط :

سخنانی زیبا و گرانبها از حضرت علی (ع)

زندگینامه امام علی (ع)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «داستانی کوتاه از امام علی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره داستانی کوتاه از امام علی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.