زمان مطالعه: 1 دقیقه
مراکز خرید، پاساژ و بازار چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

مراکز خرید، پاساژ و بازار چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

مراکز خرید، پاساژ شکل تکامل یافته بازارهای قدیمی هستند که تقریبا هر چیزی در آن ها پیدا می شود.

شاید بپرسید چرا باید تفاوت های مراکز خرید، پاساژ، مجتمع تجاری و بازار را بدانیم؟ جواب واضح است. زیرا هرکدما از این ها محصولاتی را ارائه می دهند و برای خرید پوشاک، خوراک و به طور کلی هر چیزی که می خواهید، باید در مورد آنها اطلاعات کافی داشته باشید. با آسمونی همراه باشید.

 مرکز خرید یا پاساژ خرید یا مجتمع خرید یا بازار در دوران گوناگون با جای دادن حجره‌ها و مغازه‌ها در درون خود نقش نوعی بازارچه یا مرکز خرید را ایفا می‌کردند، می‌گفتند. امروزه پاساژها در درون یک ساختمان یا مجموعه‌ای از ساختمان‌ها قرار دارند؛ که شامل فروشگاه‌های گوناگون هستند و با راهروهای مرتبط با هم باعث آسانی دیدار مشتریان از فروشگاه‌ها می‌شوند. راهروهای یک پاساژ می‌تواند بن‌بست یا مرتبط با راهروهای دیگر باشد. پاساژهای امروزی معمولاً چندطبقه بوده و راهروها در طبقات گوناگون بر روی هم قرار گرفته‌اند.

shopping-center-mall-commercial-complex-market
تصوری از یک پاساژ زیبا در استانبول

در گذشته بازار، قلب زندگی تجاری بود اما امروزه مراکز خرید بزرگ جایگزین شده‌اند. فضای غیرطبقاتی، غیرتمایز یافته و حضور مشتریان و فروشندگان مرد از ویژگی‌های بازار می‌باشد و بیشتر مشتریانی که قصد خرید دارند به بازار مراجعه می‌کنند، ولی مراکز خرید بزرگ امروزی طراحی فضای طبقاتی با نورپردازی و معماری زنانه دیده می‌شود و تمرکز بر حضور مشتریان و فروشندگان زن است و غالباً در حاشیه شهرها ساخته می‌شوند و سعی بر برآورده شدن نیازهای تفریحی و سرگرمی مشتری است تا از طریق آن مراجعه مشتریان به مرکز خرید بیشتر شده و باعث بالا رفتن فروش شود. همچنین مراکز خرید بزرگ عموماً در حاشیه شهرها ساخته می‌شوند.

 مراکز خرید نیز در نوع خو به دسته های مختلفی دسته بندی می شوند:

  • مرکز خرید محلی
  • مرکز خرید عمومی
  • مرکز خرید منطقه ای
  • مرکز خرید منطقه ای بزرگ
  • مرکز خرید تخصصی / مرکز خرید مد
  • مرکز خرید جشنواره ای
  • مرکز فروش مستقیم
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «مراکز خرید، پاساژ و بازار چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره مراکز خرید، پاساژ و بازار چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.