زمان مطالعه: 3 دقیقه
معرفی دانشگاه صنعتی شیراز

معرفی دانشگاه صنعتی شیراز

معرفی دانشگاه صنعتی شیراز یکی از دانشگاه های دولتی ایران دانشگاه صنعتی شیراز یکی از دانشگاه های دولتی...

معرفی دانشگاه صنعتی شیراز
معرفی دانشگاه صنعتی شیراز



معرفی دانشگاه صنعتی شیراز یکی از دانشگاه های دولتی ایران

دانشگاه صنعتی شیراز یکی از دانشگاه های دولتی ایران است. دانشگاه صنعتی شیراز مانند دیگر دانشگاه های دولتی دارای تاریخچه است. تاریخچه دانشگاه صنعتی شیراز شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف دانشگاه صنعتی شیراز می باشد. اگر می خواهید در مورد دانشگاه صنعتی شیراز بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی دانشگاه صنعتی شیراز و تاریخچه دانشگاه صنعتی شیراز و آدرس سایت دانشگاه صنعتی شیراز می پردازیم.

تاریخچه دانشگاه صنعتی شیراز

دانشگاه صنعتی شیراز دومین دانشگاه دولتی در استان فارس است و در اردیبهشت ماه سال 1383 توسط وزیر علوم تحقیقات و فناوری دولت وقت، جعفر توفیقی گشایش یافت. ساختمان این دانشگاه پیشتر متعلق به دانشکده صنعت الکترونیک دانشگاه شیراز بوده‌است که در سال 1383 مستقلاً به دانشگاه صنعتی شیراز انتقال و تغییر نام یافت. این دانشگاه در بلوار مدرس شهر شیراز واقع است و محوطه جدید آن واقع در شهر جدید صدرا در شمال غرب شیراز هم‌اکنون در حال ساخت است. این دانشگاه در حال حاضر در 32 رشته تحصیلی از طریق آزمون سراسری دانشجو می‌پذیرد که از این تعداد، 4 رشته مربوط به مقطع تحصیلی دکتری، 23 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و 5 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی می‌باشد. همچنین دانشگاه صنعتی شیراز در حال حاضر دارای دو پژوهشکده و یک مرکز تحقیقات است. دانشگاه دارای 1100 دانشجوی مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا می‌باشد. این دانشگاه در سال 1395 در رده‌بندی دانشگاه‌های صنعتی ایران رتبه 7ام را کسب کرده‌است.

این دانشگاه با قدمت بیش از 40 سال به عنوان یکی از دانشکده‌های مهم دانشگاه پهلوی با عنوان دانشکده صنعت الکترونیک شروع به کار کرد و این دانشکده در سال 1382 به دانشگاه صنعتی شیراز تغییر نام یافت. طرح فعلی این دانشگاه، شامل هفت دانشکده مهندسی برق، دانشکده مهندسی مکانیک و هوافضا، دانشکده علوم، دانشکده مهندسی مواد، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشکده صنایع و دانشکده مهندسی شیمی نفت و گاز می‌باشد که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا فعال می‌باشند.

پردیس دانشگاه صنعتی شیراز

پردیس دانشگاه صنعتی شیراز از سال 1392 کار خود را آغاز کرد. این پردیس هم‌اکنون در رشته‌های مهندسی برق ( گرایش‌های الکترونیک، مخابرات، کنترل، قدرت)، مهندسی شیمی، مهندسی گاز، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی کامپیوتر( گرایش نرم‌افزار)، مهندسی عمران( گرایش زلزله)، مهندسی مکانیک( گرایش طراحی کاربردی)، مهندسی و علم مواد (کارشناسی ارشد و خوردگی و حفاظت از مواد)، ریاضی ( گرایش تحقیق در عملیات) و شیمی داروئی حدود 145 دانشجو می پذیرد.

خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی شیراز

این دانشگاه دارای دو مجموعه خوابگاه پسرانه و دخترانه می‌باشد و خوابگاه‌ها در محوطه دانشگاه واقع هستند.

خوابگاه‌های پسرانه شامل 4 بلوک مدرس، رازی، ابن سینا و چمران می‌باشد. زیربنای این خوابگاه 10500 متر مربع می‌باشد و ظرفیتی در حدود 430 نفر دارد. امکانات خوابگاه پسرانه شامل سالن مطالعه، سالن تلویزیون، مرکز کامپیوتر، فضای سبز، چمن مصنوعی بوفه و وسایل ورزشی مختص فضای سبز می‌باشد.

خوابگاه‌های دخترانه شامل دو بلوک یاس و نرگس می‌باشد. زیربنای این خوابگاه 5200 متر مربع می‌باشد و ظرفیتی در حدود 190 نفر دارد. امکانات خوابگاه دخترانه شمال سالن مطالعه، بوفه، فضای سبز، زمین ورزشی والیبال و بسکتبال، سالن تلویزیون و وسایل مختص فضای سبز می‌باشد.

کتابخانه دانشگاه صنعتی شیراز

کتابخانه دانشگاه صنعتی شیراز در حال حاضردر بخش‌های مخزن کتاب، نشریات، بخش مرجع و پایان‌نامه‌ها و سالن مطالعه فعالیت می‌کند. مخزن کتابخانه دارای 30000 جلد کتاب فارسی و لاتین، بخش مرجع کتابخانه دارای بیش از 2000 جلد کتاب و بخش پایان‌نامه‌ها در حدود 1200 پایان‌نامه را در خود گنجانده است. در بخش نشریات نیز تعدادی نشریه در زمینه‌های مختلف از جمله مهندسی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و … وجود دارد.

بخش اصلی کتابخانه سالن مطالعه آن می‌باشد که در دو طبقه وجود دارد. طبقه پایین مخصوص پسران و طبقه بالا مخصوص دختران می‌باشد و در مجموع ظرفیتی در حدود 140 نفر را داراست.

افتخارات دانشگاه صنعتی شیراز



  • حضور دانشگاه صنعتی شیراز در نظام رتبه بندی جهانی تایمز (رتبه بین 601-800) در سال 1397(2018)
  • بهترین پایانامه ارشد مکانیک توسط انجمن مکانیک ایران در سال 95
  • پژوهشکر برتر کشوری در سال 94
  • پژوهشگر برتر IEEE در سال 93
  • کسب جایزه Usern
  • یک صدم درصد دانشمندان برتر (1 نفر)
  • یک درصد دانشمندان برتر (2 نفر)

سایت دانشگاه صنعتی شیراز

www.sutech.ac.ir

نظر خود را درباره «معرفی دانشگاه صنعتی شیراز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی دانشگاه صنعتی شیراز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.