زمان مطالعه: 1 دقیقه
15 اردیبهشت؛ روز شیراز

15 اردیبهشت؛ روز شیراز

15 اردیبهشت روز میانی بهار را به نام روز شیراز نامگذاری کرده‌اند.

هر ساله 15 اردیبهشت روز شیراز است. شورای شهر شیراز در آغاز دهه 80 شمسی پیشنهاد نام‌گذاری روزی به نام شیراز را ارائه کرد که این امر با موافقت مجلس شورای اسلامی مواجه شد و به این ترتیب 15 اردیبهشت‌ به نام روز شیراز در تقویم ملی ایران به ثبت رسید.

به همین مناسبت، هر ساله برنامه‌های ویژه‌ای از طرف شهرداری شیراز در این روز برگزار می‌گردد. دلیل این نامگذاری، زیبایی بی نظیر شیراز در ماه اردیبهشت است.

روز شیراز

آسمونی: این شهر تاریخی قرن‌ها فرهنگ را با خود یدک می‌کشد، همواره در زمینه علم و ادب و شعر سرآمد بوده و شخصیت‌های بزرگی را در دامان خود پرورش داده است. همه این ویژگی‌ها مزیدی بر علت شده‌اند تا نیمه اردیبهشت‌ به نام شیراز شناخته شود.

برنامه‌های روز شیراز شامل نمایشگاه هایی است که نمایانگر وجهه فرهنگی و هنری شیراز است. روز شیراز برای سال ها از یاد ها رفته بود، تا اینکه در سال 1395 با برگزاری برنامه‌ ویژه روز شیراز در خندوانه، شاخته رامبد جوان مجددا بر سر زبان‌ها افتاد و باعث آشنایی بیشتر مردم ایران با روز شیراز شد.

در این روز برنامه های خاصی از سوی شهرداری این شهر تدارک دیده شده است که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به بازدید رایگان از کلیه مکان‌های گردشگری و فرهنگی شیراز، حمل‌ونقل رایگان، تخفیف مراکز اقامتی، برگزاری کنسرت‌ها، طبخ غذاهای شیرازی و سنتی،  برپایی نمایشگاه‌های عکس از شیراز و شیراز قدیم، مسابقه‌های عکاسی و نمایشگاه‌های خوشنویسی  اشاره کرد.

شیراز شهر شعر و ادب محسوب می‌شود؛ شهری که مقبره بزرگان شعر فارسی مانند حافظ و سعدی را در خود جای داده است و از همین روی یکی از برنامه‌های خاص این روز، برگزاری گردهمایی‌ها و برنامه‌هایی با محوریت شعر بوده است. برنامه‌های متنوعی از قبیل نمایشگاهی از کتابت و خوشنویسی اشعار حافظ، نمایشگاه مینیاتور، اجرای شب شعر و برنامه خوشنویسی روح القدس در ساله در حافظیه برپا خواهد شد.

نظر خود را درباره «15 اردیبهشت؛ روز شیراز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 15 اردیبهشت؛ روز شیراز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.