زمان مطالعه: 2 دقیقه
راز حرکت غیرعادی اخیر کشتی ها و نفتکش ها کشف شد!

راز حرکت غیرعادی اخیر کشتی ها و نفتکش ها کشف شد!

  در ساعات اولیه ی یازدهم خرداد امسال، افسرهای ارشد یک نفتکش به نام ویلویی (Willowy) به عرشه فراخوانده شدند...

 

در ساعات اولیه ی یازدهم خرداد امسال، افسرهای ارشد یک نفتکش به نام ویلویی (Willowy) به عرشه فراخوانده شدند تا مطلعشان کنند که چهار کشتی، از جمله کشتی خودشان ویلویی، به طرز عجیبی در حال چرخیدن در مدارهایی دایره ای شکلند.

از دست دادن آرامش در دریا با کوچکترین اتفاق ممکن بسیار رایج است و در آن لحظه قوی ترین حدسی که میتوانستند بزنند این بود که جریان قوی آب کشتی ها را به این وضع انداخته، اما جایی که این کشتی ها مشغول به حرکت بودند جنوب اقیانوس اطلس بود و همچین چیزی در این قسمت رخ نمیداد.
در نزدیکی سواحل چین اینکه کشتی ها در مدارهای دوّار حرکت کنند، به مرور زمان اتفاقی بسیار رایج شده است. خصوصاً وقتی کشتی در نزدیکی بنادر نفت و یا تجهیزات دولتی باشد. اما هیچ موردی هیچوقت در موقعیت مکانی ای که ویلویی آن موقع آنجا بود تا بحال رخ نداده بود.

محققانی که این حرکات دایره ای شکل را زیرنظر گرفته بودند، بر این باورند که همه ی این اتفاقات به خاطر ایجاد اختلالات در عملکرد جی پی اس در راستای مخل کردن ردیابی کشتی ها بوده است و همه ی کشتی های تبلیغاتی هم طبق قوانین جهانی، از جی پی اس استفاده میکنند. این امواج حتی توسط ماهواره های فضایی هم دریافت میشوند تا هرگونه اتفاق غیرمعمول را بررسی کنند. اتفاقاتی از قبیل ماهیگیری های غیرقانونی، قاچاق، یا تجارت و جابجایی نفت تحریم شده و ...

این اتفاقات اگرچه با تحریمات امریکا علیه ایران مصادف بود، اما در آخر معلوم شد که ایران طبق معمول هیچ نقشی در این مسایل مخرب نداشته است. بلکه دلیلی بسیار عجیب تر پشت این حرکات دوّار وجود دارد! و همچنین طبق گزارشات مکرّر گروه های زیست محیطی سراسر جهان درگیر این حرکات دوّار شده اند و اکثر آنها هم نزدیک پایانه های نفتی بوده اند!

حالا این دلیل اسرارآمیز چه بود؟

همینطور که میگذشت، کشتی های مورد نظر نمیتواستند کنترل را دوباره دست بگیرند و وضعیت برای همه شان یکسان بود و همچنان میچرخیدند و حتی در شرف برخورد با یکدیگر بودند. اختلال در عملکرد جی پی اس کشتی ها میتواند پیامدهایی بسیار ناگوار داشته باشد و طبق آمار نیمی از صدمات و تصادفات و حوادث فجیع دریایی به همین خاطر رخ میدهند. اگرچه موضع خاص تصادف کشتی ها با هم به این دلیل مذکور بسیار نادر است.

سرانجام آژانس فضایی اروپا این راز را کشف کرد و گزارش داد که اگرچه دلیل مشخصی هنوز یافت نشده، اما جاذبه ی مرکز مغناطیسی زمین در دویست سال گذشته 10% کاهش یافته و این روند در اقیانوس اطلس جنوبی شدت بیشتری دارد و حتی ماهواره های فضایی و کشتی های فضایی را تحت الشعاع قرار داده است.
قدرت این قسمت از زمین در 50سال گذشته بسیار تحلیل رفته است و این پدیده "ناهنجاری آتلانتیک جنوبی" نامگذاری شده است و حتی این قسمت از زمین به شکل عجیبی رشد کرده و مقداری هم به سمت غرب حرکت کرده است. و در همه جای زمین این تحول درحال رخ دادن است اما نکته ی جالب این است که در 5سال گذشته در نزدیکی جنوب غرب آفریقا این روند تشدید یافت. دقیقا جایی که ویلویی یازدهم خرداد امسال در حال دریانوردی بود! حالا میتوان حدس زد که چطور بیشتر محاسبات علمی بشر با کاهش 10% جاذبه ی زمین زیر سوال خواهند رفت.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «راز حرکت غیرعادی اخیر کشتی ها و نفتکش ها کشف شد!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره راز حرکت غیرعادی اخیر کشتی ها و نفتکش ها کشف شد! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.