زمان مطالعه: 3 دقیقه
زندگینامه شینزو آبه

زندگینامه شینزو آبه

شینزو آبه در تاریخ 8 جولای 2022 توسط یکی از نیروهای دریایی این کشور ترور شد و به دلیل جراحات شدید در بیمارستان جان باخت.
نام و نام خانوادگی شینزو آبه
تاریخ تولد 21 سپتامبر 1954
سن 67 سال
محل تولد توکیو-ژاپن
محل زندگی توکیو-ژاپن
ملیت ژاپنی
حرفه نخست وزیر پیشین ژاپن
وضعیت تاهل متاهل
نام همسر آکی ماتسوزاکی

 

شینزو آبه (Shinzo Abe) نخست وزیر پیشین ژاپن بود که 8 جولای 2022 و در سن 67 سالگی بر اثر شلیک گلوله ی یکی از نیروهای دریایی ژاپن درگذشت. وی از تاریخ 26 دسامبر 2012 تا 28 آگوست 2020 نخست‌ وزیر ژاپن بود. شینزو آبه در بین نخست وزیران پس از جنگ جهانی دوم ژاپن، سومین دوره طولانی تصدی را دارا بود.

مراسم تشییع شینزو آبه در پاییز برگزار خواهد شد. در ادامه با آسمونی باشید و زندگینامه شینزو آبه را ببینید.

ادای احترام آکی آبه به حمل پیکر همسرش شینزو آبه به منزلش

روز شنبه 9 جولای کاروان حمل پیکر شینزو آبه وارد خانه وی در توکیو شد. اعضای حزب حاکم لیبرال دموکرات در کنار همسر وی آکی آبه برای ادای احترام به صف شدند و برای حمل ماشین او ادای احترام کردند.

شینزو آبه

درباره شینزو آبه

شینزو آبه 21 سپتامبر 1954 در توکیو ژاپن به دنیا آمد. اصالت خانواده او اهل استان یاماگوچی هستند. مدرک دانشگاهی شینزو کارشناسی ارشد سیاست عمومی می باشد که در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی مشغول به تحصیل بود. پدر او «شینتارو آبه» در مجلس نمایندگان خدمت می‌ کرد و از 1982 تا 1986 وزیر امور خارجه بود. مادرش هم «یوکو آبه» دختر «نوبوسوکه کیشی» وزیر کابینه زمان جنگ بود.

شینزو آبه و برادرش در آغوش پدر و مادرشان

برادر بزرگتر شینزو آبه، «هیرونوبو آبه» رئیس و مدیرعامل شرکت بسته‌ بندی میتسوبیشی شوجی و برادر کوچک وی، «نوبو کیشی» معاون ارشد امور خارجه شده بود.

شینزو آبه در سال 1987 با «آکی ماتسوزاکی» که یک سوسیالیست می باشد ازدواج کرد. وی دختر «رئیس موریناگا» یک تولیدکننده شکلات معروف در ژاپن است. شینزو و آکی فرزندی ندارند.

زندگی سیاسی شینزو آبه

شینزو آبه در انتخابات سال 1993 به عنوان مجلس نمایندگان انتخاب شد. او در سپتامبر سال 2005 به عنوان دبیر کابینه منصوب شد تا اینکه شینزو آبه در 26 سپتامبر 2006 به عنوان نخست‌ وزیر ژاپن شروع به کار کرد.

وی 12 سپتامبر 2007 و در پی رسوایی‌ های مالی چند تن از اعضای کابینه اش و ناکامی حزب در انتخابات مجلس علیای ژاپن از سمت نخست‌ وزیری و ریاست حزب لیبرال دموکرات استعفا کرد.

شینزو در 26 سپتامبر 2012، وزیر دفاع سابق را در انتخابات داخلی حزب لیبرال دمکرات شکست داد و سپس با یک پیروزی قاطع در انتخابات سال 2012 ژاپن بار دیگر به نخست‌ وزیری رسید و تا سال 2020 در این سمت باقی ماند.

استعفای شینزو آبه

شینزو آبه در تاریخ 28 اگوست 2020 از نخست وزیری استعفا داد. شینزو آبه به خاطر مشکلات جسمانی و بیماری، از سمت خود کناره گیری کرده بود. شینزو آبه از مردم ژاپن بابت عدم ادامه نخست وزیری تا پایان دوره‌ اش عذرخواهی کرد. دلیل استعفای او بیماری التهاب روده بود.

شینزو آبه در حال سخنرانی در نارا پیش از ترور

ترور و درگذشت شینزو آبه

شینزو آبه 8 جولای 2022 در یک کارزار انتخاباتی در خیابانی در نزدیکی ایستگاه یاماتوسایدایجی در نارا که در حال سخنرانی بود مورد هدف شلیک گلوله قرار گرفت که بر اثر شدت جراحات و خونریزی درگذشت. فرد مظنون «تتسویا یاماگامی» 41 ساله می باشد که در دهه 2000 در نیروی دریایی ژاپن در پست دفاع شخصی خدمت می کرده است.

مسافرت شینزو آبه در جوانی به تهران

شینزو آبه در سال 1362 زمانیکه پدرش شینتارو آبه وزیر امور خارجه ژاپن بود و برای میانجیگری بین ایران و عراق برای پایان جنگ هشت ساله به تهران آمد، به همراه پدرش برای اولین بار به تهران سفر کرده بود. وی در آن زمان 28 ساله بود.

راه ارتباطی شینزو آبه

گالری تصاویر شینزو آبه

حمل پیکر شینزو آبه به منزلش در توکیو
آخرین تصویر شینزو آبه قبل از ترور 8 جولای 2022
شینزو آبه نخست وزیر ژاپن استعفا کرد
شینزو آبه هنگام استعفا
دیدار شینزو آبه و حسن روحانی رئیس جمهور سابق ایران
دیدار شینزو آبه و رهبر ایران
شینزو آبه و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه
شینزو آبه و همسرش
شینزو آبه در مالزی
مراسم عروسی شینزو آبه
دوران دانشجویی شینزو آبه در آمریکا

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «زندگینامه شینزو آبه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره زندگینامه شینزو آبه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.