زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ شفیلد یونایتد ، چاقویی که شمشیر شد

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ شفیلد یونایتد ، چاقویی که شمشیر شد

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ شفیلد یونایتد / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی شفیلد یونایتد ؛ چاقویی که...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ شفیلد یونایتد / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

شفیلد یونایتد ؛ چاقویی که شمشیر شد

سالهای 1897 تا 1902 سالهایی طلای برای باشگاه شفیلد یونایتد بود. این تیم در سال 1897 نایب قهرمان لیگ شد و یک سال بعد، تنها قهرمانی خود را در تاریخ لیگ به دست آورد. در سال 1899 نوبت به اولین قهرمانی از 4 قهرمانی این تیم در جام حذفی رسید و پس از نایب قهرمانی لیگ در سال 1900 و دومی جام حذفی در 1901، این دوران درخشان با قهرمانی در جام حذفی سال 1902 خاتمه یافت. سالهایی درخشان که سبب شد لقب این باشگاه با تغییری کوچک روبه رو شود. تیم فوتبال شفیلد یونایتد توسط گروهی از اعضای « باشگاه کریکت شفیلد یونایتد» تأسیس شد. باشگاهی که از سال 1856 کار خودش را آغاز کرده بود و اولین تیم در انگلیس بود که پسوند « یونایتد » را در نام خود، به کار برده بود. در روز 22 مارچ 1889 جلسه تشکیل تیم فوتبال در « هتل آدلفی» شهر شفیلد برگزار شد. جایی که اکنون در آن، تئاتر « کروکیبل» ساخته شده است. چارلز کلِگ که رئیس شفیلد ونزدی هم بود، ریاست شفیلد یونایتد را برعهده داشت. او بود که دستور داد ونزدی زمین خود را از « برامال لِین » به « اولایو گراو » تغییر دهد تا یونایتد هم جایی برای تمرین داشته باشد. تیم، کار خود را با لباس سفید و شورت آبی آغاز کرد؛ در فصل 91-1890 خطوط عمودی و بسیار نازک قرمز رنگ به طرح لباس اضافه شد. خطوطی که در سال 1894 عریض تر شدند و پیراهن راه راه قرمز و سفید شفیلد یونایتد را شکل دادند. از 1904 رنگ شورت تیم سیاه شد و هرگز دچار تغییر نشد.

sheffield-united-logo-during-time
sheffield-united-logo-during-time

اولین لقب باشگاه Cutleries ( چاقو فروش ها ) بود. دلیل این نامگذاری به شهر شفیلد برمی گشت. جایی که مهم ترین تولید کننده کارد و چنگال در سراسر بریتانیا به شمار می رفت. اما بعد از نتایج درخشان تیم در ابتدای قرن بیستم، این لقب برای تیم حقیر می نمود و از آن زمان بود که باشگاه به The Blades( شمشیرها) معروف شد. اولین لوگوی این باشگاه در سال 1809 استفاده شد. سپری قرمز که چهار حرف SUFC در آن قرار داشت. یک شیر در بالای سپر، سه خوشه گندم و دو دسته تیرِکمان که همدیگر را قطع کرده بودند، در نماد به چشم می خوردند. علامت هایی که همگی روی پرچم شهر وجود داشتند. نام شهر( شف- فیلد) نیز برگرفته از زمان های بالای رودخانه« شف» بود که از آن منطقه می گذشت. یک عبارت لاتینی هم در نماد شهر خودنمایی می کرد: Deo Adjuvante Labor Proficit( با کمک خداوند، زحمات مان به پیروزی می انجامد) در فینال جام حذفی سال 1925 دقیقا نماد شهر مورد استفاده قرار گرفت و سرانجام در سال 1965 بود که « جیمی سیرِل» مربی وقت شفیلد یونایتد، لوگوی جدید تیم را معرفی کرد. لوگویی که ابتدا گفته می شد حدود 20 سال قبل از آن، توسط « جیمی هاگان» بازیکن سابق یونایتد طراحی شده بود

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ شفیلد یونایتد ، چاقویی که شمشیر شد
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ شفیلد یونایتد ، چاقویی که شمشیر شد

تصویری از دو شمشیر که تیغه های آنها روی هم قرار گرفته بودند و یادآور لقب باشگاه بودند. علاوه بر آن، در بالای تیغه ها، یک گل رُز خودنمایی می کرد که نماد ایالت یورکشایر در قلب انگلستان بود. نام باشگاه یعنی « شفیلد یونایتد.اف. سی» هم در حاشیه بالایی لوگو و عدد 1889 در پایین لوگو جای گرفته بود. بعد از آن تغییر چندانی در لوگو ایجاد نشد. اگر تغییری هم در لباس باشگاه ایجاد شد، در حد جزئیات بود؛ مثلا از فصل 56-55 یقه لباس حذف شد و شفیلد با پیراهن یقه هفت بازی کرد. طرحی که از سال 1968 جای خودش را به یقه گرد داد. لوگوی تیم هم سالهای 1977، 81 و 82 به مرکز لباس نقل مکان کرد. ولی طرح کلی اون تغییری نکرد. از 1977 بک گراند لوگوی دایره ای شکل، سیاهرنگ شد که همرنگ شورت تیم بود. در سال 2014 نماد تیم، همان سپر قرمزی شد که خوشه های گندم و حروف SUFC در آن، دیده می شدند. اما این تغییر تنها به خاطر 125 سالگی باشگاه بود و تقدیر از موسسین باشگاه. پس از آن، نماد همانی شد که یادآور شهر شفیلد و باشگاه شفیلد یونایتد بود. نماد شمشیرهای فوتبال انگلیس.  

نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ شفیلد یونایتد ، چاقویی که شمشیر شد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ شفیلد یونایتد ، چاقویی که شمشیر شد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.