زمان مطالعه: 3 دقیقه
نقد فیلم مغزهای کوچک زنگ زده : کودکی هایی که گم می شود

نقد فیلم مغزهای کوچک زنگ زده : کودکی هایی که گم می شود

مغزهای کوچک زنگ زده فیلمی به کارگردانی و نویسندگی هومن سیدی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی محصول سال 1396 است....

مغزهای کوچک زنگ زده فیلمی به کارگردانی و نویسندگی هومن سیدی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی محصول سال 1396 است. آسمونی در این بخش به معرفی و نقد فیلم مغزهای کوچک زنگ زده می پردازد.

نقد فیلم مغزهای کوچک زنگ زده : کودکی هایی که گم می شود
نقد فیلم مغزهای کوچک زنگ زده : کودکی هایی که گم می شود

نقد فیلم مغزهای کوچک زنگ زده : کودکی هایی که گم می شود پست اختصاصی آسمونی نقد از : خانم لاله عالم با اینکه فرم ، نحوه ساخت و بازیگری فیلم مغزهای کوچک زنگ زده از دیگر اثار هومن سیدی یک گام جلوتر است اما هنوز هم معتقدم بهترین فیلم وی تاکنون 13 است، چرا که از فیلمنامه منسجم تری برخوردار است و بیننده به خوبی روند تحول شخصیت اصلی فیلم ،یک نوجوان سیزده ساله را درک می کند ؛ کودک_نوجوانی که دران مقطع سنی خاص ناخواسته درگیر اختلافات و جدایی پدر و مادر می شود و از روی تنهایی و غفلت انها با گروهی بزهکار سرگرم می شود و دنیای کودکانه اش فرو می ریزد و به تباهی کشیده می شود. اما در مغزهای کوچک زنگ زده که بازهم قرار است یک تغییر رخ دهد یعنی شخصیت منفعل شاهین با بازی نوید محمد زاده خواسته و ناخواسته میل به تغییر به سمت شخصیت به اصطلاح چوپان با بازی فرهاد أصلانی ، را دارد به همان قوت و صحت دگر دیسی نقش اصلی فیلم 13 جا نیافتاده است، هرچند که نقش پردازش شده و قابل باور است و بازی نوید محمدزاده نیز فوق العاده است.در همین جا باید اشاره کنم با توجه به نقش افرینی های متعدد این بازیگر در نقش شخصیت های غیرعادی و عصبی که با وجود برخی ألمان های مشترک ، می توانست راحت به سمت کلیشه شدن کشانده شود اما ظرافت و دقت و جزئی نگری ها در وی باعث شده تا هر نقش را متفاوت از دیگری بازی کند تا جایی که می توان بازیگری او را به مانند برخی از بازیگران درجه یک دنیا ارزیابی کرد. فیلم مغزهای کوچک زنگ زده از بازیهای خوب دیگری نیز بهره می برد مانند بازی فرهاد أصلانی که همیشه دقیقا خود نقش را بازی می کند و همچنین بازیگر نقش شهره، خواهر خانواده با بازی مرجان اتفاقیان. اما باید غافلگیرکننده ترین بازی این فیلم را مربوط به کودک فیلم یا بازیگر نقش شهروز دانست. به هر حال حتی اگر مغزهای کوچک زنگ زده بهترین فیلم سیدی تاکنون هم نباشد و بتوان به ان ایرادهایی هم گرفت اما فیلم مهم و تاثیرگذاری است . چرا که به یکی از مهم ترین مسائل تربیتی و اجتماعی پرداخته است و نشان می دهد اوباش گری و لمپنیزم از چه جاهایی نشأت می گیرد و چقدر خانواده ها باید متعهدانه در حفظ و تربیت کودکان خود کوشا باشند و به قول بازیگر نقش مادر فیلم از بچه داری فقط انتخاب چند تا اسم که با یک حرف اول شروع می شود را بلد نباشند. فیلم مغزهای کوچک زنگ زده به همراه فیلم 13 تلاش کارگردانی است که می تواند یکی از دغدغه هایش کودکان بی سرپرست و بدسرپرست باشد. اما توصیه می شود افرادی که ضعف اعصاب دارند یا با مشکل فشار خون یا ناراحتی قلبی مواجهه هستند به دیدن این فیلم نروند!

sheeple-if-childhood-that-will-be-lost
sheeple-if-childhood-that-will-be-lost

معرفی فیلم مغزهای کوچک زنگ زده نوید محمدزاده و فرهاد اصلانی در نقش دو برادر، شخصیت‌های اصلی این فیلم را برعهده دارند. این فیلم نگاهی به زندگی گوشه ای از فقیرترین مردم ایران دارد. مردمی که در این فیلم به تصویر کشیده شده اند در پی فقر به بزهکاری خصوصا مقوله تولید و پخش مواد مخدر روی آورده اند و یا از خردسالی در این جامعه بزهکار بزرگ شده اند. همچنین موضوع نگاه های تعصبی به مقوله غیرت در این فیلم به چالش کشیده شده است. تعدادی از بازیگران این فیلم از بین 15هزار ویدیوی ارسالی فراخوان بازیگری و شاگردان کلاس‌های هومن سیدی انتخاب شده‌اند. مغزهای کوچک زنگ زده کاندیدای یازده جایزه از جشنواره فجر و برنده چهار جایزه از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه شد. این فیلم سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را هم به دست آورد.

نقد فیلم مغزهای کوچک زنگ زده : کودکی هایی که گم می شود
نقد فیلم مغزهای کوچک زنگ زده : کودکی هایی که گم می شود

بازیگران فیلم مغزهای کوچک زنگ زده نوید محمدزاده فرهاد اصلانی فرید سجادی حسینی مرجان اتفاقیان نوید پورفرج نازنین بیاتی

sheeple-if-childhood-that-will-be-lost
sheeple-if-childhood-that-will-be-lost
پست اختصاصی آسمونی نقد از : خانم لاله عالم

نظر خود را درباره «نقد فیلم مغزهای کوچک زنگ زده : کودکی هایی که گم می شود» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد فیلم مغزهای کوچک زنگ زده : کودکی هایی که گم می شود فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.