یکشنبه 20 بهمن 1398

نگاهی به فیلم شین ، فیلمی پر از نکات غیر منطقی

نقد از نرگس خرقانی/پست اختصاصی آسمونی

فیلم شین به کارگردانی حامد کزازی و تهیه‌کنندگی شهاب حسینی در مقام تهیه‌کننده و کارگردان این فیلم کنجکاوی زیادی را برانگیخته بود و بسیاری از روزنامه‌نگاران و منتقدان علاقه‌مند بودند که این فیلم را ببینند. اما تماشای این فیلم یک موضوع مهم را به اثبات رساند که عدم راهیابی بسیاری از فیلم‌ها به بخش مسابقه همیشه بی‌دلیل نیست و واقعا حضور برخی فیلم ها در جشنواره فیلم فجر ضرورتی ندارد. در واقع فیلم” شین “پر از آشفتگی و نکات بی‌منطق است که تا پایان فیلم نیز به آنها پاسخی داده نمی‌شود و تماشاگر فیلم با تماشای انبوهی از اتفاقات بی منطق و بی پاسخ سالن سینما را ترک می کند.

در معرفی این فیلم در اینترنت نوشته شده که این فیلم در ژانر وحشت ساخته شده و قرار است مخاطب از تماشای این فیلم وحشت کند! اما ساخت فیلم در ژانر وحشت نیز قاعده و قانون دارد و اینکه کارگردان به هر شکلی بخواهد صحنه‌های مثلا ترسناک ایجاد کند و از فیلم های مختلف سینمای جهان آنها را وام بگیرد و بدون منطق آنها را در فیلم بگنجاند، نامش فیلم ترسناک نیست. این ژانر در سینمای جهان بسیار ژانر مهم و اتفاقا پولسازی است و حتی جشنواره‌هایی برای فیلم‌های ترسناک وجود دارند. اما کارگردان فیلم “شین “حتی قواعد اولیه فیلم هایی از این دست را هم رعایت نمی‌کند. حضور گروهی از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون در این فیلم نیز کمکی به نجات این فیلم نکرده است. حتی “شهاب حسینی “در نقش کوتاهی که در فیلم دارد یکی از بدترین بازی‌های خود را ارائه می‌دهد. کارگردان بدون آشنایی با نشانه شناسی و شناخت درست ژانر هرجا که صلاح دانسته از نیروهای ماورائی کمک می‌گیرد و هر جا که لازم است سراغ خواب و رویا می‌‌رود تا بتواند به اصطلاح گره‌گشایی کند. حتی برای حل مشکل به سراغ فیلم حلقه هم می رود! پایان بندی فیلم نیز بیشتر شبیه سریال‌های مناسبتی است که قرار است به بینندگان خود درس اخلاق بدهد و همه را به راه راست هدایت کند.

در واقع فیلم “شین “حتی به عنوان یک فیلم عامه پسند هم نمی‌تواند مخاطبان خود را راضی نگه دارد و چندان امیدی به فروش این فیلم نیز وجود ندارد. با توجه به نکاتی که به آنها اشاره شد “شهاب حسینی” در مقام تهیه کننده یکی از بدترین انتخاب‌ها را داشته و با توجه به تجربه ناموفقش به عنوان کارگردان، شاید بهتر باشد این بازیگر بیشتر نقش آفرینی در فیلم‌ها را جدی بگیرد، زیرا که در زمینه بازیگری یکی از بهترین‌ها در ایران است.   نقد از نرگس خرقانی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نگاهی به فیلم شین در جشنواره فیلم فجر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهی به فیلم شین در جشنواره فیلم فجر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.