زمان مطالعه: 3 دقیقه
جشنواره فیلم شانگهای

جشنواره فیلم شانگهای

جشنواره بین المللی فیلم شانگهای که در سال 1993 آغاز به کار کرده است توسط اداره فیلم، تلوزیون و رادیوی دولتی...

جشنواره بین المللی فیلم شانگهای که در سال 1993 آغاز به کار کرده است توسط اداره فیلم، تلوزیون و رادیوی دولتی شهرداری شهر شانگهای و معاونت فرهنگی این شهرداری برگزار می شود.

جشنواره شانگهای در مقایسه با سایر جشنواره هایی که به تایید اتحادیه تهیه کنندگان سینما رسیده اند، مثل کن و برلین از سابقه بسیار کمتری برخوردار است.

این جشنواره بعد از تاسیس به سرعت توسط اتحادیه تهیه کنندگان سینما به عنوان یکی از جشنواره های رقابتی فیلم بلند تایید شد. این جشنواره که تنها جشنواره بین المللی در چین است، هر ساله در ماه ژوئن تماشاگران را به ضیافت سینما دعوت می کند.

جشنواره فیلم شانگهای
جشنواره فیلم شانگهای

ستارگان بی شماری از صنعت سینما هر سال در این جشنواره حضور پیدا می کنند، اما تاکید جشنواره بر نمایش فیلم های برگزیده از بین صدها عنوان است. این فیلم ها شامل فیلم های هنری، فیلم های تبلیغاتی، آثار مستقل با بودجه پایین و فیلم های کوتاه و مستند می باشند.

تنوع فیلم های انتخاب شده نیاز های مخاطبان گوناگون از جمله میهمانان خارجی، کارشناسان سینما و البته توده انبوه تماشاگران داخلی را پاسخ می دهد. نمایش فیلم در جشنواره به کلی با اکران عادی فیلم ها در سینما ها متفاوت است و در جشنواره تاکید بر جنبه های هنری و زیبایی شناختی فیلم هاست که تماشاگران را قادر می سازد طعم سینمای هنری و متفاوت را بچشند.

بازار فیلم جشنواره که تنها بازار فیلم در سراسر چین است، پلی میان خریداران، تهیه کنندگان و پخش کننده های سینما در داخل و خارج از کشور متصل می کند.

در سال 2009 حدود 100 فیلمساز داخلی و خارجی با بیش از 500 نفر از خریداران به گفتگو نشستند که در نتیجه بیش از 400 قرارداد فروش فیلم منعقد شد.

جشنواره فیلم شانگهای (SIFF) تنها جشنواره رقابتی فیلم در کشور چین به شمار می آید که مورد تایید فدراسیون بین المللی انجمن تهیه کنندگان فیلم می باشد. این جشنواره با تکیه بر توسعه و پیشرفت سریع صنعت فیلم چین و روند جهانی شدن این صنعت، برای ایجاد جایگاهی بین المللی و پیشرفت و توسعه صنعت فیلم چین، و تبادل نظر و همکاری میان صنایع فیلم چین و سایر کشورها، بر اعطای جوایز و برگزاری بازارها، گردهمایی ها و نمایشگاه های فیلم متمرکز است. این جشنواره که در ماه ژوئن هر سال برگزار می شود، به رویداد بزرگی برای فیلمسازان سراسر جهان که جاذبه، نفوذ بین المللی و تاثیرگذاری صنعت جهانی آنها بر فرهنگ فیلم جهان و توسعه و پیشرفت صنعت فیلم، مورد تحسین افراد داخل و خارج از این صنعت قرار گرفته، تبدیل شده است. جشنواره فیلم شانگهای (SIFF) یک رویداد است.

shanghai-film-festival
shanghai-film-festival

درباره جشنواره فیلم شانگهای (SIFF) بیشتر بدانید!

جوایز جشنواره فیلم شانگهای 2017: 

جوایز این جشنواره عبارتند از: جایزه جام طلایی برای فیلم های برگزیده بین المللی و جایزه استعدادهای جدید آسیا. از مشاهیر صنعت بین المللی فیلم دعوت می شود تا هیات داوران این جشنواره را شکل دهند و فیلم های برگزیده را انتخاب کنند. روسای هیات داوران این جشنواره تاکنون عبارتند از: گونگ لی، تام هوپر، لوک بسون، وونگ کار وای، دنی بویل، بری لوینسون، الیور استون و غیره.

بخش مسابقه اصلی جشنواره، جایزه جام طلایی برای فیلم های برگزیده بین المللی، نشانگر آن است که این جشنواره، رویدادی حرفه ای، معتبر و با نفوذ به شمار می آید. امسال، جوایز بهترین فیلم مستند و بهترین فیلم انیمیشن نیز برای نخستین بار اعطا می شوند. کشف، شناسایی و معرفی افراد مستعد جوان آسیایی در عرصه صنعت فیلم، و تسهیل ساخت فیلم های آسیایی، هدف بخش جایزه استعدادهای جدید آسیا محسوب می شود. امسال، سیستم ارزیابی، به طور کامل از انتخاب به نامزدی ارتقا خواهد یافت.

بازار فیلم:

بخش بازار فیلم این جشنواره، حرفه ای ترین جایگاه تجارت فیلم در چین محسوب می شود که هر سال شرکت های مهم تولید و پخش فیلم داخلی و خارجی، و صدها خریدار بین المللی فیلم را برای انجام معاملات تجاری جلب می نماید. نمایشگاه های فوق العاده در داخل و خارج از کشور، سرمایه گذاری و تامین منابع مالی تلویزیون، تولید، پس از تولید، جلوه های ویژه، جلوه های بصری، پخش و توزیع، بازاریابی، آثار حقوقی، گیم ها و سایر زمینه ها را پوشش می دهد که الگوی بازاریابی متنوعی را به نمایش می گذارد.

چشم انداز فیلم:

بخش چشم انداز فیلم این جشنواره در سال جدید برگزاری خود، جایگاه های منحصر به فرد تماشای برنامه های چندگانه "مرور بر آثار اساتید"، "آثار برجسته جشنواره فیلم شانگهای"، "جشن نمایش فیلم"، "هفته فیلم های اکشن جکی چان"، "تمرکز بر فیلم های چین"، "تماشای مجدد فیلم های کلاسیک"، "چشم انداز چندگانه"، "چشم انداز فیلم های کلاسیک بازسازی شده "، "دهکده جهانی" و سایر موارد را فراهم می نماید. بخش چشم انداز فیلم این جشنواره با نمایش فیلم هایی از سبک های مختلف، محل نمایش و تبادل نظر را برای فیلمسازان جهانی فراهم می نماید و دریچه ای را به روی عموم مردم و رسانه ها می گشاید تا با روندهای فیلم جهان آشنا شوند.

گردهمایی فیلم:

بخش گردهمایی فیلم جشنواره که خدمات تخصصی را برای صنعت فیلم فراهم می نماید، با پیروی از هدف "جاده ابریشم چین و ارزش جهانی"، خاص ترین و با نفوذ ترین جایگاه تبادل نظر صنعتی در این جشنواره فیلم بین المللی به شمار می آید.

نسخه های نهایی فیلم قابل قبول جشنواره:

 35 میلیمتری، DCP

هزینه ثبت نام در SIFF 2017:

رایگان

جشنواره فیلم شانگهای
جشنواره فیلم شانگهای

نظر خود را درباره «جشنواره فیلم شانگهای» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره جشنواره فیلم شانگهای فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.