زمان مطالعه: 5 دقیقه
محله شهرک غرب

محله شهرک غرب

این متن برای معرفی محله شهرک غرب که از محله های نسبتاً مرفه نشین واقع در شمال غرب تهران است نوشته شده و امیدواریم این بررسی بتواند به شما اطلاعات مفیدی در مورد
شهرک غرب - نمای کلی
شهرک غرب - نمای کلی

شهرک غرب - نمای کلینام محله : شهرک غرب موقعیت جغرافیایی : شمال غرب تهران منطقه شهرداری : منطقه 2 شهزداری تهران ، ناحیه 7 بافت : نوساز محدودیت ترافیکی : ندارد محله های همسایه : کوی فراز ، فرحزاد ، پونک ، سعادت آباد ایستگاه های مترو : میدان صنعت ، میدان کتاب (به زودی) ایستگاه های بی ار تی : ندارد قیمت هر متر مربع : 20 الی 60 میلیون(در سال 97)

اطلاعات عمومی محله شهرک غرب

شهرک غرب - میدان صنعت
شهرک غرب - میدان صنعت

شهرک غرب - میدان صنعت

پیدایش و نام گذاری :  در محل کنونی شهرک غرب در قدیم دهی به نام خوردین ( همچنین نام یکی از خیابان های مهم شهرک غرب نیز میباشد ) وجود داشته که مسیحی نشین بوده است و در زمان ناصرالدین شاه، از املاک مستوفی الممالک بوده و در کتب تاریخی نیز اسم این محله امده است .

در اواخر سال 1340 به دلیل تفکیک شدن زمین های این محله بسیاری از شرکت های خارجی و داخلی اقدام به احداث واحد های مسکونی در این محله کردند . دولت به سکونت امریکایی ها در این منطقه سعی میکرد تا امکانات رفاهی و اموزشی را در این محله گسترش دهد . بعد ها رژیم پهلوی تصمیم گرفت که تهران را مدرن کند به همین دلیل شروع به ساختن اولین برج ها در این محله کرد و مهندسان خارجی که در این پروژه ها نقش داشتند را نیز در همین برج ها ساکن کرد. بعد انقلاب اسلامی اسم این محله به خاطر بزرگداشت بیت المقدس به شهرک قدس تغییر یافت ولی مردم همچنان ان را به اسم شهرک غرب میشناسند.

شهرک غرب - بلوار خوردین
شهرک غرب - بلوار خوردین

شهرک غرب - بلوار خوردین بافت محله : ساختمان ها اکثرا نو ساز هستند و خانه های ویلایی زیبایی در این محله ساخته شده است و همچنین اتاقک های نگهبانی در ابتدا هر کوچه بن بست در این محله واقع است و فضای زیادی هم برای دور زدن ماشین ها در کوچه ها قرار داده شده است همه ی این موارد و کم بودن نسبی جمعیت در این محله باعث شده ساکنان این محله از ارامش بیشتری برخوردار باشند . تراکم جمعیتی : در حال حاضر بیش از 50 هزار نفر در این محله زندگی میکنند که باعث میشود محله شهرک غرب جزو محله های نسبتا خلوت به شمار رود . قیمت ملک :  قیمت هر مترمربع زمین در سال 97 در این محله از 20 میلیون تومان شروع شده و در 60 میلیون تومان خاتمه میابد.

اطلاعات جغرافیایی محله شهرک غرب

محله شهرک غرب در شمال غرب تهران واقع است و در ناحیه 7 منطقه 2 شهرداری تهران قرار دارد . همسایه های شهرک غرب : از شمال به سعادت اباد ، از جنوب به بزرگراه همت و محله کوی نصر ، از غرب به خیابان فرحزادی و محله پونک و از شرق به محله ونک راه دارد .

شهرک غرب - تقاطع خیابان های خوردین و ایران زمین
شهرک غرب - تقاطع خیابان های خوردین و ایران زمین

شهرک غرب - تقاطع خیابان های خوردین و ایران زمین میادین و خیابان های اصلی : این محله به اوتوبان های همت ، چمران و ، شیخ فضل الله نوری دسترسی دارد و از خیابان های اصلی این محله میتوان به خیابان فرحزادی ، بلوار پاکنزاد ، بلوار خوردین و خیابان ایران زمین اشاره کرد . میدان صنعت تنها میدان واقع در این محله میباشد.

اماکن مهم محله شهرک غرب

شهرک غرب - بوستان ایران زمین
شهرک غرب - بوستان ایران زمین

شهرک غرب - بوستان ایران زمین بوستان ها و فضای سبز : از بوستان های این منطقه میتوان به بوستان فدک و بوستان کودک واقع در بلوار خوردین ، بوستان ایران زمین و بوستان سدروس در خیابان ایران زمین و پارک خوردین اشاره کرد .

شهرک غرب - مترو میدان صنعت
شهرک غرب - مترو میدان صنعت

شهرک غرب - مترو میدان صنعت حمل و نقل عمومی : پایانه های تاکسیرانی در میدان صعنت و پایانه اتوبوس های میدان صنعت شهرک غرب و ایستگاه مترو میدان صنعت (خط 7 ) مواردی از حمل و نقل عمومی است که مردم میتوانند از انها استفاده کنند. پمپ بزنین ها : پمپ بنزین دادمان در بلوار دادمان از پمپ بنزین های واقع در این محله است.

شهرک غرب - مراکز لیدوما و میلاد نور
شهرک غرب - مراکز لیدوما و میلاد نور

شهرک غرب - مراکز لیدوما و میلاد نور مراکز خرید و تجاری : از شناخته شده ترین مراکز خرید در شهرک غرب میتوان به مجتمع تجاری میلاد نور ، لیدوما و گلستان اشاره کرد . برخی دیگر از مرکز خرید ها میتوان به مجتمع تجاری گل افشان در خیابان گل افشان ، مجتمع تجاری مهستان در خیابان شهید فرحزادی ، مجتمع کامپیوتر شهرک غرب در خیابان فرحزادی و مجتمع تجاری ارم در خیابان فرحزادی اشاره کرد .

شهرک غرب - فروشگاه شهروند
شهرک غرب - فروشگاه شهروند

شهرک غرب - فروشگاه شهروند فروشگاه های زنجیره ای : در محله خبری از فروشگاه های زنجیره ای مانند افق کوروش و جانبو نیست که البته با وجود مراکر خرید بزرگی مانند میلاد نور زیاد هم دو از منطق نمیباشد و تنها یک فروشگاه شهروند در خیابان ایران زمین قرار دارد .

شهرک غرب - بازار میوه و تره بار مهستان
شهرک غرب - بازار میوه و تره بار مهستان

شهرک غرب - بازار میوه و تره بار مهستان میادین میوه و تره بار : بازار میوه و تره بار شهرک غرب واقع در بلوار ایوانک غربی و بازار میوه تره بار مهستان در خیابان مهستان از میادین میوه و تره بار در این محله میباشند.

شهرک غرب - مرکز خرید پلاتین
شهرک غرب - مرکز خرید پلاتین

شهرک غرب - مرکز خرید پلاتین سینما : از سینما های واقع در این محله میتوان به پردیس سینمایی شهرک که در مرکز خرید پلاتین قرار دارد اشاره کرد. اماکن اداری : دفاتر اسناد رسمی شماره 1476 در خیابان درختی ، شماره 901 و 959 در بلوار دادمان قرار دارند . یک دفتر پیشخوان دولت در بلوار دادمان قرار دارد و یک دفتر پستی نیز در در بلوار ایوانک قرار دارد .

شهرک غرب - بیمارستان بهمن
شهرک غرب - بیمارستان بهمن

شهرک غرب - بیمارستان بهمن مراکز درمانی : از بیمارستان های مهم این منطقه میتوان به بیمارستان بهمن و لاله اشاره کرد . همچنین دو بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی به نام های پایتخت و آتیه پارس نی در این محله قرار دارند.

مسجد جامع شهرک غرب
مسجد جامع شهرک غرب

مسجد جامع شهرک غرب مساجد : مسجد جامع شهرک غرب معروف ترین مسجد این محله به شمار میاید . مساجد دیگری مانند مسجدالنبی، مسجد ثامن الائمه و مسجد امام حسن مجتبی نیز از دیگر مساجد این محله اند .

تجربه گردش در محله شهرک غرب

خونه های مجلل و ویلایی بسیار زیبا با معماری درجه یک ، چشم انداز زیبای کوه از مزایای این محله است ، مراکز خرید بزرگ و خیابان های پهن بسیار مناسب برای گشت و گذار های بعد از ظهری می‌باشند . تراکم کمتری نسبت به سعادت آباد دارد و مسکونی تر است .

شهرک غرب - مرکز خرید گلستان
شهرک غرب - مرکز خرید گلستان

شهرک غرب - مرکز خرید گلستان  

شهرک غرب - بلوار خوردین
شهرک غرب - بلوار خوردین

شهرک غرب - بلوار خوردین  

شهرک غرب - خیابان ایران زمین
شهرک غرب - خیابان ایران زمین

شهرک غرب - خیابان ایران زمین  

شهرک غرب - خیابان خوردین
شهرک غرب - خیابان خوردین

شهرک غرب - خیابان خوردین

نظر خود را درباره «محله شهرک غرب» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره محله شهرک غرب فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.