زمان مطالعه: 1 دقیقه
شهرک شهید باقری، محله ای دنج و آرام

شهرک شهید باقری، محله ای دنج و آرام

شهرک شهید باقری محله ای ایده آل، دنج و آرام برای زندگی در تهران است که در منطقه 22 قرار دارد.

شهرک شهید باقری از قدیمی ترین آرام ترین محله های غرب تهران است که در منطقه 22 واقع شده است. این محله در ضلع شمالی دریاچه چیتگر واقع شده است و آب هوای آن بسیار مناسب است. در این بخش از آسمونی به معرفی شهرک شهید باقری می پردازیم.

تاریخچه شهرک

تاریخچه شهرک شهید باقری
تاریخچه شهرک شهید باقری

شهرک شهید باقری توسط سپاه و آتش ‌نشانی ساخته شد و پس از 20 سال بازسازی و تکمیل شد. علت نامگذاری این شهرک سردار شهید حسن باقری بود که یکی از چهره های برجسته و نوابغ جنگ ایران و عراق محسوب می شود. بافت های قدیمی برای این شهرک ظاهری زیبا ایجاد کرده اند و برج های بزرگ در این منطقه مانند برج سفید و برج سماء بافتی جدید ایجاد کرده و ظاهری مدرن به آن داده اند.

دسترسی ها به شهرک شهید باقری

راه های اصلی ارتباطی با این شهرک بزرگراه شهید خرازی و بزرگراه تهران – کرج است. شهرک شهید باقری در کنار آبشار تهران است و ورودی آبشار امکان دسترسی به شهر را فراهم میکند. در غرب شهرک مجموعه تفریحی هزار و یک شهر و مرکز خرید ایران مال قرار دارد.

امکانات شهرک شهید باقری

امکانات شهرک شهید باقری
امکانات شهرک شهید باقری

شهرک شهید باقری یکی از محله های پرامکانات برای ساکنان است. شهرداری منطقه 22 واقع در شهرک، بیمارستان مغز و اعصاب دکتر سمیعی و بیمارستان تریتا از مزایای این شهرک می باشد. مساجد ، مراکز خرید، فروشگاه ها و مغازه های مختلف در خیابان های این شهرک دیده می شود. شهرک شهید باقری چشم انداز زیبایی به دریاچه چیتگر، آبشار تهران و بزرگراه همت دارد.

مراکز خرید اصلی شهرک شهید باقری

سوپرمارکت هایی یا میدان تره بار پاسخگوی نیاز های روزمره ساکنان شهرک شهید باقری می باشند. میدان تره بار یکی از میادین اصلی منطقه 22 معرفی شده است که بسیار محبوب می باشد.

مراکز آموزشی و فرهنگی شهید باقری

مراکز آموزشی و فرهنگی بسیاری در این محله وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به دانشگاه پیام نور، حوزه علمیه، مدارس مقاطع پیش ‌دبستانی تا دبیرستان و سرای محله شهرک شهید حسن باقری اشاره کرد.

مراکز درمانی شهرک شهید باقری

همانطور که قبلا هم به آن شاره کرده ایم، بیمارستان مغز و اعصاب پروفسور سمیعی در در ضلع شرقی شهرک واقع شده است. بیمارستان تریتا نیز در اتوبان همت و در مجاورت شهرک قرار دارد. درمانگاه شهید باقری نیز در مرکز این شهرک واقع شده است.

 

نظر خود را درباره «شهرک شهید باقری، محله ای دنج و آرام» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره شهرک شهید باقری، محله ای دنج و آرام فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.