زمان مطالعه: 2 دقیقه
شاهین ایزدیار ؛ با مایکل فلپس ایرانی آشنا شوید ، بیوگرافی + عکس

شاهین ایزدیار ؛ با مایکل فلپس ایرانی آشنا شوید ، بیوگرافی + عکس

شاهین ایزدیارنام : شاهیننام خانوادگی : ایزدیارمحل تولد : کرجتاریخ تولد : 1372/06/22وزن : 75 کیلوگرمقد :...

بیوگرافی شاهین ایزدیار

شاهین ایزدیار نام : شاهین نام خانوادگی : ایزدیار محل تولد : کرج بوده و بعدا به مشهد نقل مکان کرده تا زیر نظر مهدی ضیایی به تمرین بپردازد . وی در 9 سالگی شنا را آغاز کرد و از همان ابتدا نشان داد که آینده درخشانی در شنا دارد .وی در سن 14 سالگی توسط آشنایان خود به تیم ملی جانبازان و معلولین معرفی شد و تنها سه ماه بعد توانست در مسابقات کشوری عنوان ستاره مسابقات را کسب کند . در نهایت شاهین در سال 86 عضو تیم ملی شد و توانسته تا کنون مدال های مختلفی را برای ایران کسب کند . وی در کلاس S10 به رقابت با حریفان خود میپردازد .

وی در رقابت های پاراآسیایی 2014 اینچئون موفق شده بود 5 مدال نقره و یک مدال برنز کسب کند . وی در سال 2010 رقابت های گوانگجو توانسته بود 2 مدال طلا ، 1 نقره و 3 برنز بدست آورد و رکورد مسابقات پاراآسیایی را بشکند . شاهین ایزدیار ، در سال 2015 توانست با دو مدال نقره و 2 برنز ، به رقابت های پاراالمپیک ریو راه یابد ولی در این رقابت ها به رتبه دهمی بسنده کرد .

شاهین ایزدیار همچنین دارنده رکورد 200 متر مختلط انفرادی ، 100 متر آزاد ، 100 متر پروانه ، 400 متر آزاد ، 100 متر کرال پشت و 100 متر غورباقه ایران نیز هست . وی پس از کسب دومین مدال طلای خود در رقابت های پاراآسیایی جاکارتا و در مورد نظر مردم که او را مایکل فلپس ایران مینامیدند اذعان داشت : « راستش را بخواهید خیلی‌ها این جمله را به من گفته‌اند اما من فاصله‌ام با آقای فلپس شناگر امریکایی که 27 مدال طلای المپیک و جهان را دارند ، خیلی زیاد است اما با توجه به اینکه شنای ایران 50 سال از شنای دنیا عقب است ، می‌شود این قیاس را با من انجام داد . چون کسی را نداشته‌ایم که طلا بگیرد . من دو دوره در پاراالمپیک بوده‌ام و به فینال رسیده‌ام و جزو 8 نفر برتر دنیا بوده‌ام . »

مدال های شاهین ایزدیار تاکنون

مسابقات عنوان
مسابقات جوانان آسیا 2009 1 طلا ، 2 نقره
مسابقات جوانان جهان 2010 2 نقره ، 1 برنز
مسابقات کاپ آزاد اسلواکی 2010 4 طلا ، 3 نقره ، 1 برنز
پاراآسیایی گوانگجو 2010 2 طلا ، 1 نقره ، 3 برنز
مسابقات جهانی امارات 2011 5 نقره ، 2 برنز و جواز حضور در پاراالمپیک لندن
مسابقات جهانی آلمان 2012 1 برنز
رقابت های پاراآسیایی اینچئون 2014 5 نقره ، 1 برنز
مسابقات بین المللی لهستان 2015 2 نقره ، 2 برنز و سهمیه 100 متر غورباقه پاراالمپیک ریو
مسابقات پاراالمپیک جاکارتا 2018 6 طلا ، 1 نقره

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «شاهین ایزدیار ؛ با مایکل فلپس ایرانی آشنا شوید ، بیوگرافی + عکس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره شاهین ایزدیار ؛ با مایکل فلپس ایرانی آشنا شوید ، بیوگرافی + عکس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.