زمان مطالعه: 2 دقیقه
معرفی دانشگاه شاهد

معرفی دانشگاه شاهد

معرفی دانشگاه شاهد یکی از دانشگاه های دولتی ایران دانشگاه شاهد یکی از دانشگاه های دولتی ایران است....

معرفی دانشگاه شاهد
معرفی دانشگاه شاهد



معرفی دانشگاه شاهد یکی از دانشگاه های دولتی ایران

دانشگاه شاهد یکی از دانشگاه های دولتی ایران است. دانشگاه شاهد مانند دیگر دانشگاه های دولتی دارای تاریخچه است. تاریخچه دانشگاه شاهد شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف دانشگاه شاهد می باشد. اگر می خواهید در مورد دانشگاه شاهد بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی دانشگاه شاهد و تاریخچه دانشگاه شاهد و آدرس سایت دانشگاه شاهد می پردازیم.

تاریخچه دانشگاه شاهد

دانشگاه شاهد یکی از دانشگاه‌های دولتی تهران است. این دانشگاه در جنوب شهر تهران و جنب بزرگراه خلیج فارس، ضلع شمالی نمایشگاه شهر آفتاب روبروی حرم روح الله خمینی واقع شده‌است. این دانشگاه در سال 1369 با پذیرش 165 دانشجو و در 7 رشته شروع به کار نمود و اکنون با ظرفیت بیش از 8000 نفر در 68 رشته دانشجو می‌پذیرد.

رؤسای دانشگاه



  • دکتر نصرت‌الله ضرغام (1371–1368)
  • دکتر احمد علی نور بالا (1376–1371)
  • دکتر محمود نوری صفا (1383–1376)
  • دکتر سید مسعود میرکاظمی (1384–1383) وزیر بازرگانی و نفت در دولت‌های نهم و دهم
  • دکتر علی محمد احمدوند (1385–1384) حکم رسمی ریاست ایشان از سوی شورای انقلاب فرهنگی صادر نشد
  • دکتر کامیار ثقفی (15/12/1385-اکنون)

شیوه پذیرش دانشجو در دانشگاه شاهد

متقاضیان این دانشگاه می‌توانند یک یا چند کد رشته از کدرشته‌های این دانشگاه را بدون محدودیت مانند سایر دانشگاه‌های کشور در اولویت‌های یک تا صد و پنجاه خود انتخاب نمایند.

قبل از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، متقاضیان چند برابر ظرفیت دانشگاه از سوی سازمان سنجش آموزش کشور معرفی می‌شوند و در سایت سازمان سنجش اطلاع‌رسانی خواهد شد. متقاضیان چند برابر ظرفیت دانشگاه در صورت دعوت به مصاحبه، برای بررسی صلاحیت‌های عمومی در مصاحبه دانشگاه شرکت خواهند نمود. این گروه از معرفی شدگان بعد از طی این مرحله برای بررسی صلاحیت علمی مطابق با رتبه و تزار کنکور سراسری به سازمان سنجش معرفی خواهند شد و در صورت قبولی، در اعلام نتایج نهایی سازمان سنجش در کدرشته مربوط به دانشگاه پذیرفته خواهند شد.

در صورت کسب نمره علمی لازم برای پذیرش داوطلب در کدرشته‌های قبل از کد رشتهٔ دانشگاه شاهد، پذیرش داوطلب در همان کدرشته نهایی می‌گردد و در صورت عدم قبولی در کد رشته‌های قبلی، وضعیت دواطلب در مصاحبه دانشگاه شاهد بررسی خواهد شد و با کسب نمره علمی لازم، داوطلب در کدرشته مربوط به دانشگاه شاهد پذیرفته خواهد شد. اگر داوطلب به هر دلیلی حائز صلاحیت علمی یا عمومی نباشد انتخاب‌های بعدی دواطلب مورد بررسی قرار خواهد گرفت. انتخاب هر کدام از کد رشته‌های دانشگاه شاهد بر اولویت‌های قبل و بعد داوطلب تأثیر نخواهد داشت.

شرایط و ضوابط اختصاصی دانشگاه شاهد



  • اعتقاد به دین مبین اسلام والتزام عملی به احکام
  • اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی
  • عدم سابقه وابستگی تشکیلاتی، هواداری از احزاب و سازمان‌ها و گروه‌های غیرقانونی
  • نداشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر
  • پایبندی کامل به ضوابط و مقررات دانشگاه
  • رعایت کامل ضوابط پوشش اسلامی و شؤنات اسلامی برای خواهران و برادران (اعتقاد و التزام عملی به چادر به عنوان حجاب برتر برای خواهران ضروری است)

بدیهی است در خصوص صلاحیت‌های عمومی متقاضیان دوره و احراز موارد فوق بررسی لازم از سوی هسته گزینش دانشگاه صورت پذیرفته و پذیرش نهایی داوطلبان منوط به تأیید هسته گزینش دانشگاه خواهد بود.

سایت دانشگاه شاهد

www.shahed.ac.ir

نظر خود را درباره «معرفی دانشگاه شاهد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی دانشگاه شاهد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.