زمان مطالعه: 5 دقیقه
راهنمای جامع عضویت و استفاده از شبکه شاد آموزش پرورش

راهنمای جامع عضویت و استفاده از شبکه شاد آموزش پرورش

با راه اندازه شبکه آموزشی شاد، کیفیت کلاس های غیرحضوری تا چندین برابر ارتقاء یافته است و جای نگرانی نیست.

با شروع سال تحصیلی جدید و برقراری و بازگشایی مدارس، نگرانی بابت کرونا و چگونگی دایر شدن کلاس ها مطرح است. در چنین شرایطی امکان استفاده رایگان از شبکه شاد برای مدارس دولتی فراهم آمده. شبکه شاد آموزش و پرورش با زیرساخت قوی و به کمک تیم مجرب برنامه نویسی شده است و قابلیت های فراوان آن پاسخگوی تمام نیازهای دانش آموزان، معلمان و مدیران خواهد بود. در این مقاله از آسمونی با نحوه استفاده از برنامه شاد و عضویت مدیران، معلمان و دانش آموزان در این برنامه آشنا می شوید.

با توجه به شرایط شیوع کرونا و غیرحضوری شدن مدارس، استفاده از این شبکه اجتماعی و آموزشی دانش آموزان، یا همان شبکه شاد از سال گذشته برای دانش آموزان و معلمان رایگان شد تا سال تحصیلی را بتوانند در آرامش بگذرانند.

روش عضویت و استفاده از شبکه شاد چیست؟

برنامه شاد از گوگل پلی
برنامه شاد از گوگل پلی

اگر از کامپیوتر استفاده میکنید ابتدا وارد web.shad.ir/#/login شوید. در صفحه زیر روی "دانلود نسخه وب" کلیک کنید. و اگر از موبایل استفاده میکنید نیز نسخه اندروید اپلیکیشن شاد را دانلود کنید. در ادامه از شما شماره تلفن همراهتان خواسته میشود. آن را وارد کنید. سپس یک کد 5رقمی از شماره 4075 به شما ارسال میشود. کد دریافت شده را وارد کنید.

در این مرحله شما اطلاعاتتان را وارد میکنید و به عنوان دانش آموز، معلم و یا مدیریت شناسایی خواهید شد، حتی والدین نیز میتوانند نظارت بر کلاس ها را با وارد کردن شماره خود انجام دهند. (لازم است بدانید تنها اگر شماره تلفن همراه شما در "سامانه سناد" ثبت شده باشد قابل شناسایی خواهید بود. اگر در سناد احراز هویت انجام داده اید موفق به ادامه در اپلیکیشن شاد خواهید شد. دانش آموز عزیز، در صورتی که مطمئن هستید کدملی و تاریخ تولد خود را به درستی وارد می‌کنید ولی با خطای "اطلاعات وارد شده نامعتبر است" مواجه می‌شوید، سریعاً از مدیر مدرسه خود بخواهید تا اطلاعات شما را در سامانه سناد تصحیح کند.)

24 ساعت بعد از این که مدیر مدرسه، اطلاعات صحیح شما را وارد سامانه سناد کرد، در صفحه اصلی شاد وارد قسمت "ورود به مدرسه من" شوید و بر روی تصویر "دانش آموز" بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید. برای عضویت در کلاس‌ها و گروه‌های درسی خود لازم است وارد قسمت "ورود به مدرسه من" در صفحه اصلی شوید؛ بر روی تصویر "دانش آموز" کلیک کنید؛
از شما کدملی و تاریخ تولد خواسته می‌شود که بعد از وارد کردن آن‌ها، شما به صورت خودکار وارد کلاس‌های خود می‌شوید و قادر به دیدن برنامه کلاسی خود خواهید بود.

نصب برنامه شاد مدارس برای دانش آموزان

  1. دانلود برنامه شاد برای اندروید و آیفون از سایت shad.ir
  2. نصب در گوشی یا تبلت
  3. وارد کردن شماره تلفن همراه و دریافت کد فعال سازی
  4. دریافت پیامک حاوی کد فعال سازی شاد
  5. درج کد فعال سازی در قسمت مشخص شده
  6. ورود به برنامه شاد و کلیک بر روی گزینه ورود دانش آموز ، معلم و مدیر
  7. درج کد ملی و تاریخ تولد دانش آموز
  8. اتمام نصب برنامه شاد و عضویت در کلاس های درسی

استفاده از برنامه شاد برای معلمان

اگر معلم هستید باید چه کار کنید؟ معلمان محترم نیز مراحل احراز هویتشان شبیه به دانش آموزان عزیز است، با کمی تفاوت جزئی. معلم محترم، لازم است با شماره همراهی که در سامانه سناد برای شما ثبت شده است اپلیکیشن شاد را نصب نمایید؛ برای عضویت در کلاس‌ها و گروه‌های درسی خود ابتدا لازم است وارد قسمت "ورود به مدرسه من" در صفحه اصلی بشوید؛
بر روی تصویر "معلم" بزنید، از شما کدملی خواسته می‌شود که بعد از وارد کردن آن، شما به صورت خودکار وارد کلاس‌های خود می‌شوید،

همچنین اگر با شماره تلفن همراهی که در سامانه سناد برای شما ثبت شده است، عضو اپلیکیشن شاد شدید و کدملی خود را نیز به درستی در این قسمت وارد کرده‌اید، ولی همچنان با خطای "اطلاعات وارد شده نامعتبر است" مواجه می‌شوید، از مدیر مدرسه خود بخواهید تا اطلاعات شما را در سامانه سناد تصحیح کند. 24 ساعت بعد از این که مدیر مدرسه، اطلاعات صحیح شما را وارد سامانه سناد کرد، در صفحه اصلی شاد وارد قسمت "ورود به مدرسه من" شوید و بر روی تصویر"معلم" بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید.

بعد از این مرحله نوبت به دیدن برنامه کلاسی تعیین شده توسط مدیریت مدرسه شما میرسد که اگر مراحل را درست پیش رفته باشید، باید در صفحه ای که اکنون باز است، برنامه کلاسی تان را مشاهده کنید. برای حضور و غیاب نیز توجه داشته باشید که میتوانید در قسمت "مدیریت حضور و غیاب" از حضور هر یک از دانش آموزان در لحظه مطمئن شوید.

استفاده از برنامه شاد برای مدیران

مدیران مدارس در شبکه شاد باید مانند دانش آموزان و معلمان شماره تماس خود را وارد کنند و توجه داشته باشند که وارد کردن شماره تلفن همراه ملزم به ثبت بودن آن شماره تلفن در سامانه سناد است. درصورتی که مدیر هستید و با خطای "اطلاعات وارد شده نامعتبر است" مواجه شدید، باید به سامانه سنا مراجعه کنید و اطلاعات خود را تصحیح نمایید.

  • مدیر مدرسه با ورود به سامانه سناد میتواند اطلاعات تمام معلمان (کد ملی و شماره تلفن همراه) را وارد کند.
  • اگر معلم مربوطه در سامانه سناد ثبت نشده باشد، مدیر میتواند مشخصات کامل وی را ثبت کند و او را عضو سناد کند.
  • سپس باید به مدیریت کلاس ها بپردازید. به این صورت که برای هر معلم کلاس های درسی را در منوی سمت راست صفحه مدیریت خواهید کرد و به تدریج نام دبیران برای درسهای تعریف شده مشخص خواهد شد. اگر درسی دبیری نداشته باشد میتوانید روی "تعیین دبیر" کلیک کنید.
  • سپس در باکس های باز شده باید کد ملی دبیر را وارد کنید و درصورت صحت، نام و نام خانوادگی معلم را ببینید.
  • بعد از مشاهده مشخصات میتوانید در صفحه ای که درحال حاضر باز است روی "ویرایش" کلیک کنید و درصورت تمایل و نیاز مشخصات مختلف را ویرایش کنید و تغییر دهید. حتی میتوانید شماره تلفن همراه را نیز در این قسمت تغییر دهید.
  • مدیریت اطلاعات خود مدیر نیز در "پروفایل من" انجام خواهد شد.
  • علاوه بر تمام نکات بالا همچنین کادر اجرایی مدرسه نیز توسط شما مدیر عزیز قابل تعریف میباشد. به این صورت که وارد "مدیریت کاربران مدرسه" میشوید. و در صفحه باز شده میتوانید کد ملی را وارد کرده و نقش مربوط به هر شخص را تعریف کنید.
  • مدیر مدرسه بعد از انتخاب پیامرسان و تعریف نقش هر شخص و تعریف کلاس های آنها شروع به استفاده از اپلیکیشن شاد کنند.
  • به خاطر داشته باشید که هرگونه تغییر و ویرایش اطلاعات معلم و دانش آموز در روند استفاده آنها تاثیر خواهد گذاشت و تمام این موارد با هماهنگی معلمان و بررسی اطلاعات آنها باید با نهایت دقت مدیریت شوند.

قابلیت حضور و غیاب در شاد

اگر از دانش‌آموزان عزیز هستید وارد قسمت "وضعیت حضور من" شوید؛ در کلاس‌ های شاد حضور شما به‌ صورت خودکار هر 7 دقیقه یک‌ بار بررسی می‌شود که در این قسمت می‌توانید از وضعیت حضور خود بر اساس روزهای مختلف اطلاع یابید. بلافاصله پس از انتخاب مدرسه قادر به دیدن برنامه های کلاسی خود به صورت دقیق خواهید بود.

اگرچه برای دانش آموزان استثنایی و ناشنوا یا نابینا هنوز تدبیری اندیشیده نشده و این دسته از دانش آموزان قادر به استفاده از این شبکه نخواهند بود. در صورت بروز هر مشکلی میتوانید وارد کانال پشتیبانی شاد در همین اپلیکیشن شوید و پاسخ سوالات متداول خود را بیابید.

دانلود برنامه شاد با لینک مستقیم

برنامه شاد برای سیستم عامل اندروید و آیفون و هم چنین برنامه شاد برای ویندوز، طراحی و منتشر شده است. اگر به هر دلیلی امکان استفاده از گوشی های هوشمند را نداشته باشید می توانید براحتی با مرورگرتان از این برنامه استفاده کنید. در این قسمت لینک های دانلود برنامه شاد را درج کرده ایم که می توانید از آن ها استفاده کنید:

برنامه شاد برای اندروید

برنامه شاد برای کامپیوتر

 

درصورت بروز هرگونه مشکل میتوانید مشاوره تلفنی بگیرید. برای ارتباط با پشتیبانی، سوالات خود را در اپلیکیشن شاد به بت @shadsupport ارسال کنید و یا با شماره 43081 تماس بگیرید.

نظر خود را درباره «راهنمای جامع عضویت و استفاده از شبکه شاد آموزش پرورش» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره راهنمای جامع عضویت و استفاده از شبکه شاد آموزش پرورش فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.