زمان مطالعه: 3 دقیقه
آموزش دوخت کیف پول چرم زنانه

آموزش دوخت کیف پول چرم زنانه

کیف پول چرم یکی از زیباترین انواع کیف پول است و بسیاری از افراد به ویژه خانم ها علاقه دارند کیف پول چرم به...

کیف پول چرم یکی از زیباترین انواع کیف پول است و بسیاری از افراد به ویژه خانم ها علاقه دارند کیف پول چرم به سلیقه خودشان را در منزل بسازند. پورتال آسمونی در این بخش دو روش مختلف آموزش دوخت کیف پول چرم را به صورت دست دوز برای شما عزیزان تهیه کرده است که در ادامه می خوانید.

1-  در ابتدا : الگوی کیف چرم دست دوز مورد نظر راطبق موارد زیر تهیه فرمایید

1-1- چارچوب اصلی کیف پول: مربع با ضلع20cm و در صورت تمایل به محفوظ تر بودن ،لبه ی اضافه شده به عنوان درب مطابق تصویر را به یک ضلع مربع اضافه کنید.

sewing1
sewing1
sewing2
sewing2

1-2- جا کارتی ها: مستطیل 4در8.5cm به تعداد 4 وهمچنین یک مستطیل 8.5 در 12cm تهیه فرمایید. شما می توانید یکی از اضلاع 8.5 cm در تمام مستطیل ها را به هر فرمی (هلال ، صعودی و..) که می خواهید در بیاورید . به طور دلخواه می توانید روی مستطیل بزرگ تر از قشر شکلی که روی چارچوب اصلی به کار بردید یک طرحی بزنید.

sewing3
sewing3

1-3-یک مستطیل 7در20 و دو مستطیل 3در20 که یکی از این دو را می توان از چرم نازک تری انتخاب کرد.

sewing44
sewing44

2- آستر کشیدن

2-1- سمت راست داخل کیف پول چرم دست دوز : مستطیلها در مورد الگویی (-1-2) با آسترهای سوزنی به طوری که تمامی آنها به صورت پی درپی قرار گیرند یک مستطیل20 در 8.5 را تشکیل می دهند آستر کشی می کنیم فقط کافی است که پشت هر الگو را با چسب آغشته کرده و به آستر مورد نظر بچسبانید و در نهایت همه ی آنها را مطابق شکل فقط کافیه حاشیه ها را چسب کاری کرده وبه هم متصل می کنیم.

sewing5
sewing5
sewing6
sewing6

2-2- سمت چپ داخل کیف: می توانید مستطیل 20 در 7 را به عنوان محل عکسی انتخاب کنید و با کاتر شکل مورد نظر برای آن را جدا کنید.

sewing7
sewing7
sewing8
sewing8

برای ورودی عکس هم کافی است برشی به اندازه ورودی عکس ببرید وبه اندازه ی محل برش خورده طلق پشت کار می چسبانیم  در نهایت یک آستر سوزنی به صورت کامل پشت این مستطیل به صورتی که فقط حاشیه ها چسب کاری شود می چسبانیم .

sewing9
sewing9

2-3- ادامه ی سمت چپ: در یکی از مستطیلهای 3 در 20 یک مستطیل دیگربا کاتر در می آوریم به صورتی که از دو طرف1.5 و از بالا یک و1.5cm داخل میشویم.

sewing10
sewing10

ابتدا یک آستر سوزنی 7 در 20 به پایین قسمتی که 1.5cm داخل شده ایم می چسبانیم وحاشیه زیپ 20cm را چسب زده و با احتیاط از پشت کار روی مستطیلی که درآوردیم قرار می دهیم وباز یک آستر 8.5 در 20 به بالا ترین قسمت مستطیل 3 در 20 می چسبانیم.

sewing11
sewing11

3- سوراخ کردن

3-1- سمت چپ و راست داخلی  فقط کافی است یک طرف آن رانیم سانتی متر داخل شده و سوراخ هایی به فاصله 0.7 یا 0.5 سانتی متر میزنیم ولی در سمت چپ برای زیپ زیر زیپ را هم به همین شیوه سوراخ کرده در واقع در این مستطیل دو ردیف نیاز به سوراخ کردن داریم (نکته : زمان سوراخ کردن زیر زیپ آستر 8.5 در 20 را بالا می کنیم که جای سوراخ ها روی آن نماند.)

sewing12
sewing12
sewing13
sewing13
sewing14
sewing14

3-2-روی چارچوب اصلی سمت راست که محل کارت هامی باشد را می چسبانیم وسمت چپ اول قسمت مربوط به زیپ و دوم  قسمت مربوط به عکس را روی آن قرارداده بین این چپ وراست باید 3cm فاصله باشد که با آن مستطیل 3 در20 می پوشانیم که از نظر دیداری شکیل تر خواهد بود (اما می توانید از این مستطیل صرف نظر کنید)

دور تا دور چارچوب اصلی را باید بوسیله ی خودکار چرم با فواصل 0.7 سوراخ ها را علامت گذاری کرده و سوراخ کاری را انجام می دهیم.

sewing-15
sewing-15
sewing-16
sewing-16
sewing-17
sewing-17

روش اول:

  1. چرم طبیعی
  2. سوزن کوبلن بافی
  3. نخ موم زده
  4. سمبه
  5. مشتی
  6. تخته
  7. چسب
  8. کاتر
  9. قیچی
  10. خودکار نقره ای مخصوص چرم
  11. آستر برای کیف پول
sewing-18
sewing-18

روش دوم:

  1. ابتدا الگوی مورد نظر را روی چرم انداخته و با کاتر یا قیچی برش بزنید. سایز متعادل کیف پول باید معادل و حدود 2 سانت بزرگ تر از سایز پول هر کشور باشد.
  2. بعد از برش چرم آستر را کمی از کادر اصلی بزرگ تر بریده و از داخل با چسب به چرم بچسبانید.
  3. دو طرف کیف پول را برش های دلخواهی زده و از بالاتر از آن آستر کنید؛ این برش ها برای جا کارتی و جای عابر بانک و … استفاده می شود.
  4. برای تزئین کیف یک گل 5 پر با چرم برش زده وسط هر گلبرگ را با سمبه سوراخ کنید.
  5. برای برگ خا و ساقه ها نیزهمین روش کار کنید.
  6. برای سمبه زدن دور کیف هم سوزن را از داخل به بیرون برده سپس از بیرون به داخل تا تمام دور کیف دوخته شود.
  7. سپس گل های تزئینی را در نقاط مختلف کیف به دلخواه بدوزید.
    sewing-19
    sewing-19
sewing-20
sewing-20

امیدواریم آموزش دوخت کیف پول چرم زنانه در آسمونی مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

نظر خود را درباره «آموزش دوخت کیف پول چرم زنانه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آموزش دوخت کیف پول چرم زنانه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.