زمان مطالعه: 1 دقیقه
طرز تهیه لواشک هفت میوه

طرز تهیه لواشک هفت میوه

بسیاری تمایل دارند خودشان در خانه لواشک میوه‌ای درست کنند که ما در این پست آسمونی طرز تهیه را آموزش داده‌ایم.

لواشک‌های میوه‌ای از آن دسته خوراکی‌هایی هستند که اکثر افراد در هر سنی به آن علاقه دارند. لواشک هفت میوه که در ادامه دستور تهیه آن را برای شما منتشر می‌کنیم یکی از خوش طعم ترین نوع لواشک‌ها است.

لواشک

روش اول برای تهیه لواشک

آب مقدار لازم، انواع میوه مقدار لازم و نمک مقداری

میوه ها را تمیز کنید (پوست، هسته و دم میوه ها را بگیرید) سپس میوه ها را درون قابلمه بریزید و تا نصف قابلمه آب بریزید و با حرارت ملایم میوه ها را بپزید تا نرم شوند. پس از اینکه میوه ها پختند و آب قابلمه تمام شد قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید میوه های پخته خنک شوند.

پس از اینکه میوه ها خنک شدند به مقدار لازم نمک بزنید سپس میوه ها را درون آبکشی با توری های نازک بریزید و با قاشق میوه ها را صاف کنید.

پس از صاف کردن میوه ها مایعی غلیظ خواهید داشت. کف سینی را چرب کنید یا نایلون پهن کنید سپس این مایه را کف سینی بریزید و به قطر نیم یا یک سانتیمتر پخش کنید.

سینی را در آفتاب یا روی شوفاژ قرار دهید تا گرما باعث خشک شدن مواد شود (بسته به نوع حرارت از 1-2 روز زمان برای خشک شدن لواشک زمان لازم است) پس از اینکه لواشک آماده شد به اندازه دلخواه برش بزنید و مصرف کنید.

نکته ها: غلظت مایع لواشک باید مناسب باشد (نه خیلی رقیق باشد و نه خیلی غلیظ بلکه غلظتی مانند ماست داشته است)، از انواع میوه ها میتوانید برای تهیه لواشک استفاده کنید.

روش دوم برای تهیه لواشک

آب 1 استکان، نمک و جوهر هلو، شلیل، سیب، آلوچه، آلو قرمز، زردآلو به میزان لازم

میوه ها را شسته و داخل قابلمه میریزیم و یک استکان آب هم روی آنها می دهیم. میذاریم رو شعله ملایم بجوشد. هر چند وقت یک بار هم میزنیم تا ته نگیرد. بعد شعله رو خاموش میکنیم اجازه میدیم تا مایع لواشک سرد بشه.

میریزیم تو آبکش و با پشت قاشق یا ملاقه فشار میدیم تا تفاله ها ازش جدا بشن. آخر کار نباید چیزی جز تفاله باقی بمونه. (اگه خواستیم نمک و جوهر لیمو رو هم تو این مرحله اضافه میکنیم.) کف سینی رو نایلون میندازیم. لواشک رو میریزیم تو سینی (نباید قطر لواشک کم باشه چون بعد از خشک شدن لواشک نازک تر خواهد شد.) میذاریم تو آفتاب تا خشک بشه (نیمه خشک هم بشه کافیه)

 

نظر خود را درباره «طرز تهیه لواشک هفت میوه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه لواشک هفت میوه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.