زمان مطالعه: 2 دقیقه
به بهانه 77 سالگی سپ مایر

به بهانه 77 سالگی سپ مایر

چهل سال شده کسی به دستاوردهای مایر نرسیده است. احتمالا تا چند دهه دیگر هم، هیچ دروازه بانی به این همه افتخار نمی تواند دست پیدا کند.

اهمیت یک ریش تراش برای دروازه بان اسطوره ای فوتبال آلمان!

اختصاصی آسمونی

قبل از شروع مسابقات جام جهانی 1978، سپ مایر دروازه بان تیم ملی آلمان، یک قول جاه طلبانه به اگنس همسرش داد. مایر که در آن روزها 33 ساله بود، گفت که اجازه نمی دهد بیشتر از 3 بار دروازه اش در جام جهانی باز شود.

انجام این کار، خیلی دشوار بود. زیرا در آن سال، آلمان ضعیف ترین تیم دهه هفتاد خودش را به جام جهانی فرستاده بود. با این حال دور گروهی به شکلی ایده آل برای مایر به پایان رسید. او در بازی افتتاحیه جام با لهستان، ستاره مسابقه بود و نتیجه(0-0) را برای آلمان حفظ کرد. بعد در برد(6-0) تیمش مقابل مکزیک، باز هم کلین شیت کرد و سرانجام این روند را در تساوی بدون گل مقابل تونس هم ادامه داد. آلمان به دور دوم صعود کرد و در رقابتهایی که به شکل گروهی برگزار می شد، یک تساوی بدون گل دیگر مقابل ایتالیا هم در انتظار ژرمن ها بود. به نظر می آمد که دروازه مایر دست نیافتنی هست و او به رکورد 360 دقیقه متوالی کلین شیت در جام جهانی دست پیدا کرد. البته در ادامه جام، حتی مایر هم نتوانست یک تنه ضعف تیم خود را جبران کند و یک تساوی(2-2) با هلند و باخت(3-2) از اتریش منجر به حذف آلمان شد.

سپ مایر
سپ مایر

مایر بعد از آن، یک سال دیگر هم در تیم ملی بازی کرد و سرانجام بعد از 13 سال و انجام 95 بازی ملی، از مانشافت کنار رفت. یک سال بعد هم، دوران 18 ساله حضور او در بایرن مونیخ با انجام 536 بازی در این تیم به پایان رسید و در 36 سالگی در حالی از فوتبال کناره گرفت که به جز بایرن، برای هیچ تیم دیگه ای بازی نکرد. در این مدت خصوصیات اخلاقی وفنی او، هرگز تغییر نکرد.

قبل از هر بازی باید با ریش تراش، به دقت اصلاح می کرد. در دوران استراحت پایان فصل هم، دائم به مراکزی می رفت تا به یوگا، ماساژ درمانی و حتی ترمیم پوست خود بپردازد و تمام اینها در شرایطی بود که در مسابقه، همه چیز عوض می شد و او، چنان می درخشید که 3 بار مرد سال فوتبال آلمان شد.

 سپ مایر
سپ مایر

مایر از عوامل اصلی 4 قهرمانی تو بوندس لیگا، کسب چهار جام حذفی و 3 جام باشگاه های اروپا برای باواریایی ها بود و در جام جهانی هم یک نایب قهرمانی در جام 1966، یه عنوان سومی در جام 1970 و سرانجام یک قهرمانی در سال 1974 کسب کرد و در جام ملتهای اروپا هم قهرمانی سال 1972 و نایب قهرمانی مسابقات 1976 را به دست آورد تا افتخاراتش تکمیل شود.

مایر اکنون 77 ساله است و چهل سال شده کسی به دستاوردهایش نرسیده است. احتمالا تا چند دهه دیگر هم، هیچ دروازه بانی به این همه افتخار، نمی تواند دست پیدا کند.

نظر خود را درباره «به بهانه 77 سالگی سپ مایر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره به بهانه 77 سالگی سپ مایر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.