زمان مطالعه: 1 دقیقه
لحظات ماندگار لیگ قهرمانان آسیا/ سپاهان، اولین فینالیست ایرانی

لحظات ماندگار لیگ قهرمانان آسیا/ سپاهان، اولین فینالیست ایرانی

اولین تیم ایرانی که به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید سپاهان بود که در سال 2007 به این افتخار نائل آمد.

سپاهان اولین بار در فصل 82-81 قهرمان لیگ ایران شد و جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد. این تیم در سال 2004 در اولین حضور خود لیگ قهرمانان با وجود کسب 13 امتیاز در مرحله گروهی، تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به الاتحاد عربستان از صعود به دور دوم بازماند. این تیم در سال 2005 هم تا روز آخر صدرنشین گروه خود بود اما باخت(3-2) مقابل العین امارات مانع از صعود زردپوشان به دور دوم شد.
اما در سومین حضور سپاهان در لیگ قهرمانان، داستانی متفاوت برای این تیم رقم خورد.

زردهای اصفهان در گروهی که تیم های الشباب عربستان، العین امارات و الاتحاد سوریه حضور داشتند صاحب 13 امتیاز شدند و با صدرنشینی در گروه خود، حریف کاوازاکی ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی شدند. دیداری که با برتری( 5-4) سپاهان در ژاپن به تساوی(1-1) دست یافت تا کارش برای بازی برگشت دشوار شود.

دیدار برگشت در روز 14 نوامبر برگزار شد و سپاهان با ترکیب عباس محمدی، هادی عقیلی، محسن بنگر، سعید بیات، جابا مجیری، محرم نوید کیا، عبدالوهاب ابوالهیل، محسن حمیدی، ابراهیم لوینییان، احسان حاج صفی و عماد رضا در برابر حریف ایستاد. در طول بازی حسین کاظمی جای بیات را گرفت، محمود کریمی جانشین عمادرضا شد و حسین پاپی جانشین محسن حمیدی شد. اما سپاهان در این بازی موفق به کسب پیروزی نشد و برد(2-0) اوراوا ردز، قهرمانی این تیم در آسیا را مسجل کرد تا سپاهان به نایب قهرمانی آسیا بسنده کند.
حضور در فینال لیگ قهرمانان، افتخاری بود که سپاهان هرگز موفق به تکرار آن نشد و در میان تیمهای ایرانی تنها توسط ذوب آهن اصفهان و پرسپولیس( دو بار) تکرار شد. بازیکنان سپاهان را پس از پایان مسابقه فینال و در مراسم اهدای جوایز مشاهده می کنید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «لحظات ماندگار لیگ قهرمانان آسیا/ سپاهان، اولین فینالیست ایرانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره لحظات ماندگار لیگ قهرمانان آسیا/ سپاهان، اولین فینالیست ایرانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.