زمان مطالعه: 1 دقیقه
محله های سمنان

محله های سمنان

سمنان، یکی از شهرهای ایران، مرکز استان سمنان و شهرستان سمنان است. این شهر، در جنوب رشته کوه البرز و شمال دشت...

سمنان، یکی از شهرهای ایران، مرکز استان سمنان و شهرستان سمنان است. این شهر، در جنوب رشته کوه البرز و شمال دشت کویر، در راه تهران به خراسان، قرار گرفته‌است. آسمونی در این بخش به معرفی محله های سمنان می پردازد.

محله های سمنان
محله های سمنان

محله های سمنان

سمنان از مناطق قدیمی و کهن ایران، مرکز استان سمنان است. این شهر در محاصره سه شهر دامغان، گرمسار و مهدیشهر قرار گرفته است. نژاد مردم سمنان آریایی و به زبان سمنانی سخن می گویند. همچنین یکی از استانهای مهم ایران است و از نظر مساحت جز استان های پهناور کشور می باشد. روایات مختلفی برای نامگذاری شهر سمنان وجود دارد یکی از این روایات به شرح زیر می باشد: ساکنان قدیمی سمنان نام این شهر را به نام "سه مه نان" میخواندند. آنها بر این باور بودند که محصولات کشاورزی سمنان، نان و آذوقه اهالی منطقه را بیشتر از سه ماه تامین نمیکند. که به مرور زمان "سه مه نان" به سمنان تغییر یافت.

شهر سمنان 7 محله معروف قدیمی دارد به‌نام‌های اسفنجان (آتشگاه)، لتیبار یا سی‌سر، شاهجو یا جهادیه کنونی، ناسار، زاوغان، کوشمغان، کدیور، عمرانکو و ملحی.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «محله های سمنان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره محله های سمنان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.