زمان مطالعه: 3 دقیقه
معرفی بهترین کتاب های خودشناسی

معرفی بهترین کتاب های خودشناسی

چه کتاب روانشناسی در زندگی شما بیشترین تاثیر را داشته است؟ خواندن چه کتابهایی را توصیه می کنید؟ بهترین...

چه کتاب روانشناسی در زندگی شما بیشترین تاثیر را داشته است؟ خواندن چه کتابهایی را توصیه می کنید؟ بهترین کتابی که می توانید به عنوان کادوی تولد به دوستتان هدیه کنید چیست؟ بهترین کتاب های روانشناسی کدام اند؟ تا به حال به این سوالات فکر کرده اید؟ اگر از طرفداران و افراد با انگیزه در خواندن کتاب باشید حتما در طول زندگی خود با این سوالات مواجه شده اید. آسمونی در این بخش به معرفی بهترین کتاب های خودشناسی می پردازد.

معرفی بهترین کتاب های خودشناسی
معرفی بهترین کتاب های خودشناسی



معرفی بهترین کتاب های خودشناسی

افراد کتابخوان عموما افراد بخشنده ای هستند. آن‌ها کتابهای خوبی که خوانده اند را به افراد هدیه می دهند یا حداقل کتابهای خوب را به دیگران معرفی می کنند.

کافی است این سوالات را از کارآفرینان، مدیران موفق، دانشجویان موفق و …. بپرسید. آن ها بدون کوچکترین مکثی بهترین کتابهایی که خوانده اند را با صداقت تمام به شما معرفی خواهند کرد. چرا که کتابها به آن ها زندگی بخشیده اند و آن ها نیز دوستدار زندگی بخشیدن به دیگران هستند در حالی که اگر غیر از این بود، قطعا به چنین موفقیتی نمی رسیدند.

کتاب روانشناسی شادی یکی از بهترین کتاب های خودشناسی

در کتاب روانشناسی فلسفه شادی جاناتان هیت به راحتی باورهای سیستم های باستانی را برای مخاطبان ترسیم می کند و آنها را تحت نظارت علمی مدرن قرار می دهد. هیت  با استفاده از دانش خود در زمینه روانشناسی و علوم اعصاب، به مقایسه این دانش و درک خود از چنین سیستم های باستانی با استفاده از روشی عجیب و پیچیده می پردازد.

هیت نقایص و تصورات غلط از سیستم ها و شیوه های مختلف را بیان می کند و با استفاده از آن‌ها به ارائه یک راه حل ملموس برای بسیاری از مشکلاتی که انسان مدرن با آن‌ها مواجه است، می پردازد.

خواندن این کتاب از مجموعه بهترین کتاب های روانشناسی به افرادی توصیه می شود که در زندگی خود به دنبال دلیلی برای شادی هستند.

کتاب تفکر، سریع و آهسته یکی از بهترین کتاب های خودشناسی

در این کتاب، کانمن با تکیه بر سال ها تحقیق در زمینه علوم شناختی تعصب های افراد که به صورت ناخودآگاه دارند، و اعمال روزمره آن‌ها را به چالش می کشد.

آشنایی با دو بخش اصلی ذهن ما یعنی بخش غریزی و اولیه، و یک بخش انتقادی و منطقی همراه با نقش آنها در تصمیم گیری، به شما دید وسیع تری در تصمیم های بعدی‌تان خواهد داد.

موارد کاربرد این کتاب روانشناسی تقریبا همه‌ی جنبه‌های زندگی ما از وظایف روزانه گرفته تا تصمیمات مهم کسب و کار را شامل می شود و خواندن این کتاب از مجموعه بهترین کتاب های روانشناسی به همه کسانی که در تصمیم گیری‌های زندگیشان با شک و تردید عمل می کنند توصیه می شود.

کتاب تافته های جدابافته یکی از بهترین کتاب های خودشناسی

آیا می خواهید بدانید که چگونه موفق ترین افراد دنیا موفق شدند؟ چه کسی برای پاسخ‌گویی بهتر از کسی است که سالها عمر خود را صرف مطالعه زندگی چنین افرادی کرده است و دقیقا آن را می‌فهمد. این دقیقا همان چیزی است که مالکوم گلادول انجام داده است و در این کتاب تجربیات خود را با ما در میان گذاشته است.

از طریق این مشاهدات، گلادول “قانون 10000 ساعت” را در میان عوامل دستیابی به موفقیت ایجاد کرد.

اگر شما یک ورزشکار، موسیقیدان یا هر شغل دیگری دارید، اگر واقعا می‌خواهید در سطح جهانی باشید، این کتاب برای شما مناسب است.

self-knowledge-books
self-knowledge-books

کتاب هوش هیجانی یکی از بهترین کتاب های خودشناسی

شما ممکن است در سال های اخیر غروب پدیده و مفهوم  IQ و ظهور این نظریه جدید EQ – یا هوش هیجانی – را متوجه شده باشید. روانشناسی در حال حاضر ثابت کرده است که  EQ نقش تعیین کننده بیشتری در موفقیت شخصی و سلامت روان نسبت به IQ دارد.

هوش هیجانی دقیقا همان چیزی است که از نام آن متوجه شده‌اید: یعنی توانایی ما در شناسایی و کنترل احساسات خودمان و سایر افراد برای در دست گرفتن کنترل شرایط با توجه به این اصول است.

اگر شما نیز به دنبال خواندن بهترین کتاب‌های روانشناسی هستید این کتاب را از دست ندهید تا بتوانید احساسات خود یا دیگران را کنترل کنید.

کتاب جریان: روانشناسی تجربه بهینه یکی از بهترین کتاب های خودشناسی

Csikszentmihalyi در این کتاب با استفاده از تحقیقات فراوان خود نشان می دهد که چطور شاد بودن ما با کارهایی که ما مرتکب می‌شویم، مرتبط است. او استدلال می کند که خوشبختی از طریق یک حالت ذهنی شناخته شده به عنوان جریان ایجاد می شود که این حالت ذهنی در افراد با سطح مهارت بالا نتیجه کارهای چالش برانگیز آن‌ها است.

اگر شما نیز به دنبال خواندن بهترین کتاب روانشناسی هستید تا مهارت های حوزه تخصصی خودتان را افزایش دهید، یا از تفریحاتتان لذت بیشتری ببرید، خواندن این کتاب را به شما توصیه می کنم.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی بهترین کتاب های خودشناسی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی بهترین کتاب های خودشناسی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.