مکان های دیدنی ایران که باید از آنها بازدید کنید
مکان های دیدنی ایران که باید از آنها بازدید کنید

مکان های دیدنی ایران بسیار زیاد بوده و شاید نام تعدادی از آن ها را هرگز نشنیده باشید. در این مقاله قصد داریم مکان هایی در شهرهای تهران، مشهد و اصفهان را به شما معرفی کنیم و پیشنهاد می کنیم حتما از آن ها بازدید بفرمایید.

جاهای دیدنی تهران تهران قلب سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ایران است. این ابر شهر دارای جمعیتی 14 میلیونی است و بر خلاف نظر برخی افراد که گمان می کنند تهران جاذبه گردشگری ندارد ولی برای مشاهده جاهای دیدنی تهران باید حداقل چند روز زمان صرف کنید. شهری با موزه های شگفت انگیز، بازارهای بزرگ و جاذبه های طبیعی بسیار بازار بزرگ تهران بازار بزرگ تهران به عنوان یک بازار تاریخی قدیمی شناخته می شود، اما این بازار بزرگ بیش از یک مکان تاریخی است و مرکز اقتصادی حیاتی پایتخت است و برای هر خریدی مناسب است. پیشنهاد می کنیم حتما به بازار بزرگ تهران رفته و از کوچه های باریک آن گذر کنید. فقط حتما قبل از حرکت نقشه بازار را تهیه بفرمایید تا در آن گم نشوید.

پل طبیعت پل طبیعت با طول 270 متر دو پارک طالقانی و آب و آتش را بهم متصل می کند. این قطعه معماری زیبا در سال 2014 افتتاح گردید. داخل این پل زیبا که بر روی اتوبان مدرس احداث شده است کافه و رستوران هایی جهت رفاه بازدید کنندگان تعبیه شده است.

برج آزادی برج آزادی تهران که یک نماد شناخته شده است قبل از پیروزی انقلاب طراحی و ساخته شده است. برج 45 متری آزادی توسط حسین امانت معمار وقت ساخته شده است.

کاخ گلستان کاخ بزرگ گلستان یک میراث تاریخی ایران است که ثبت در یونسکو نیز شده است. بازدید از کاخ گلستان احتیاج به تهیه بلیت 85 هزار تومانی دارد. پارک ژوراسیک تهران پارک ژوراسیک تهران محلی برای کودکانتان است تا به دنیای دایناسورها سفر کنند.

پارک ژوراسیک در بخشی از بوستان پرواز قرار دارد. این پارک دارای حیوانات متحرک، سینما ژوراسیک ، انواع بوفه و رستوران به همراه پارکینگ اختصاصی است.

seirogasht
seirogasht

جاهای دیدنی مشهد مشهد دومین شهر پرجمعیت ایران و اولین شهر ایران از نظر جذب توریست می باشد. جاهای دیدنی مشهد بسیار بوده که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

حرم مطهر امام رضا (ع) حرم امام رضا (ع) در مرکز شهر مشهد قرار داشته و به اندازه کافی وسعت دارد که در آن گم شوید. امام هشتم شیعیان سالانه میلیون ها زائر را میزبانی می کند.

موزه حرم موزه های متعددی در حرم امام رضا وجود دارند. تمبرهای یادبود، مدالان ورزشکاران و بسیاری دیگر اجناس دیدنی در این موزه قرار دارند.

پارک کوه سنگی کوه سنگی بهترین پارک مشهد است و برای پیک نیک عصرگاهی خانوادگی مکان مناسبی است. بستنی فروشی ها و اغذیه فروشی های زیادی در این پارک هستند.

آرامگاه فردوسی آرامگاه فردوسی، حدود 40 کیلومتر در خارج از مشهد قرار دارد. فردوسی شاعر بزرگ ایرانی و نویسنده کتاب مشهور شاهنامه است. فردوسی در سال 1020 میلادی درگذشت.

آرامگاه عمر خیام عمر خیام ستاره شناس معروف ایران است که در شهر مشهد به خاک سپرده شده است. خیام در قرن نوزدهم زندگی می کرده است. مقبره عمر خیام در نیشابور و یکساعت راه تا شهر مشهد راه دارد.

برج رادکان برای علاقه مندان به معماری باستانی باشکوه ایران ممکن است سفر به روستای رادکان یکی از جاهای دیدنی مشهد بسیار شگفت انگیز باشد. این برج در قرن 13 طراحی و ساخته شده است. برج های استوانه ای و مخروطی شکلی قرار دارند که دیدن آنها خالی از لطف نیستند.

مکان های دیدنی ایران که باید از آنها بازدید کنید
مکان های دیدنی ایران که باید از آنها بازدید کنید

جاهای دیدنی اصفهان شهر اصفهان را می توان مهد تاریخ ایران دانست که پر از اماکن گردشگری و تاریخی است.

میدان نقش جهان میدان نقش جهان، که قبلا به عنوان میدان شاه شناخته میشد یک میدان مربع شکل و در مرکز شهر اصفهان قرار دارد. این میدان در بین سال های 1598 و 1629 ساخته شده است، در حال حاضر این میدان یکی از اماکن ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است. طول آن 160 متر و عرض آن 508 متر است.

مسجد امام این مسجد در دوران صفویه ساخته شده است و به عنوان شاهکار معماری فارسی در نظر گرفته می شود. مسجد امام اصفهان شاهکار معمای در جهان نیز محسوب می شود. این مسجد نیز در یونسکو به ثبت رسیده است. ساخت آن در سال 1611 میلادی آغاز شده است.

نظر خود را درباره «مکان های دیدنی ایران که باید از آنها بازدید کنید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مکان های دیدنی ایران که باید از آنها بازدید کنید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.