زمان مطالعه: 1 دقیقه
رازهای آخرین قهرمانی برزیل

رازهای آخرین قهرمانی برزیل

رازهای آخرین قهرمانی برزیل /    اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی خاطرات جام جهانی از نگاه فیل بزرگ   به...
رازهای آخرین قهرمانی برزیل
رازهای آخرین قهرمانی برزیل

رازهای آخرین قهرمانی برزیل /    اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

خاطرات جام جهانی از نگاه فیل بزرگ

 

به گزارش ورزشی آسمونی ، تیم برزیل 16 سال است که قهرمان جهان نشده. آخرین بار در سال 2002 این افتخار نصیب برزیل شد و بعد از آن سلسائو حتی در خانه نیز به این عنوان نزدیک نشد. اما چه چیزی سبب قهرمانی آن تیم در بازیها شد؟ لوییز فلیپه اسکولاری مربی برزیل در آن مسابقات که علاوه بر فتح جام 2002، نایب قهرمانی یورو 2004 با پرتغال و عنوان چهارمی جام جهانی با پرتغال(2006) و برزیل(2014) را در کارنامه دارد درباره علل قهرمانی برزیل بیشتر توضیح می دهد.

 

*یک «جو باشگاهی» در تیم‌ملی بسازید:

پس از برگزاری یکی از دشوارترین مسابقات مقدماتی جام‌جهانی، در رختکن تنها بودم و با خود می‌اندیشیدم: «من تنها به مسیری که خودم به آن ایمان دارم، خواهم رفت. می‌خواهم به گونه‌ای در تیم‌ملی عمل کنم که اگر در تیمی باشگاهی مربی بودم، انجام می‌دادم» تحمیل این وضعیت به تیم‌ملی کار ساده‌ای نبود. دمیدن روح حاکم بر یک باشگاه و افزایش صمیمیت بین اعضای آن در تیم‌ملی که بازیکنانش همیشه در کنار هم نیستند. طی بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی، به هر یک از بازیکنان تیم‌ملی پیغامی مشابه می‌دادم: «اگر دوستی با دیگر بازیکنان بیشتر شود، این اتحاد همه چیز را درست خواهد کرد.»

secrets-of-the-last-championship-of-brazil
secrets-of-the-last-championship-of-brazil

*تیم خود را با «منطق» انتخاب کنید

قبل از هر چیزی، من سیستم موردنظر و برنامه بازی تیم را در ذهن خود طراحی می‌کردم و آنگاه به دنبال گروهی می‌گشتم که در این سیستم جای گیرند. در این لحظه می‌گفتم: «بسیار خوب! اینها ترکیب نهایی من هستند.» اما گاهی اوقات انتخاب یک بازیکن برای یک پست، کار ساده‌ای نبود و بدین ترتیب مجبور می‌شدم که تمامی حالات ممکن را فرض کرده و سرانجام دست به انتخاب نهایی بزنم. من آنالیزهای فراوانی از خصوصیات تک‌تک بازیکنان در اختیار داشتم و انتخاب نهایی من براساس این آنالیزها بود. مثلاً یک بازیکن ممکن است از نظر فنی در جهان بهترین باشد اما اگر فاقد شخصیت بوده و انگیزه پیشرفت نداشته باشد، در قالب تیم ارزشی نداشته و در ترکیب نهایی من استفاده نخواهد شد.

 

*«تفکر» برتر از «قدرت» است:

برخلاف آنچه که بسیاری از مردم تصور می‌کنند، من کمتر به دنبال بازیکنان فیزیکی هستم و تا جایی که امکان داشته باشد، از این بازیکنان استفاده نمی‌کنم. زیرا معتقدم که همواره ستارگان در جام‌جهانی تأثیرگذار بوده‌اند و باتوجه به حضور تعداد زیادی از ستارگان تکنیکی و خوش‌فکر، می‌بایست از آنان استفاده کنم. توانایی‌های فردی می‌توانند سرنوشت مسابقه را تغییر دهند و تنها در صورتی می‌توان از این توانایی‌های بالقوه استفاده کرد که شهامت آن را داشته باشید. به عقیده من جام‌جهانی می‌تواند آزمونی بزرگ و در شأن این نوع بازیکنان باشد.

منبع: اختصاصی آسمونی
نظر خود را درباره «رازهای آخرین قهرمانی برزیل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره رازهای آخرین قهرمانی برزیل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.