زمان مطالعه: 3 دقیقه
معرفی گربه نژاد اسکاتیش فولد و آنفولد

معرفی گربه نژاد اسکاتیش فولد و آنفولد

حتما برای دوستداران و یا صاحبان گربه ها ، آشنایی با نژادهای مختلف آن دارای اهمیت ویژه ای است . صاحبان و یا...

حتما برای دوستداران و یا صاحبان گربه ها ، آشنایی با نژادهای مختلف آن دارای اهمیت ویژه ای است . صاحبان و یا خریداران گربه ها دوست دارند از اصالت گربه ها مطمئن باشند. آسمونی در این بخش به معرفی گربه نژاد اسکاتیش فولد و آنفولد می پردازد.



معرفی گربه نژاد اسکاتیش فولد و آنفولد

گربه نژاد اسکاتیش فولد و آنفولد

نژاد گربه اسکاتیش فولد دارای گوش هایی تا خورده به سمت جلو و پایین می باشد که این حالت گوش ها ، او را شبیه  جغذ نشان می دهد. گربه اسکاتیش فولد مانند خرگوش های لوپ ، به گوش آویخته معروف شده است و در سال 1966 به عنوان یک نژاد جدا پذیرفته شده است.

تاریخچه گربه نژاد اسکاتیش فولد و آنفولد

داستانی در مورد تاریخچه ی گربه اسکاتیش فولد وجود دارد، که می گوید :

در سال 1961 در مزرعه ای نزدیک کوپار آنگوس در پرتشایر اسکاتلند ، گربه سفیدی به نام سوزی پیدا شد. گوش های سوزی طوری بود که او را شبیه جغد نشان می دادند و هنگامی که سوزی بچه دار شد ، دو تا از آن ها گوش هایی همانند سوزی داشتند و یکی از انها توسط شخصی به نام « ویلیام روس » خریداری شد. ویلیام روس بود که این نژاد  را ثبت کرد و پس از آن به کمک شخصی به نام « پات تورنر » شروع به ایجاد نسلی از گربه های نژاد اسکاتیش فولد کرد. در سه سال اول از 76 گربه به دنیا آمده ، گوش های 42 عدد از آنها تا خورده بودند.

تنها بچه سوزی یک فولد سفید رنگ ماده به نام «اسنوکس » بود و دومین بچه سوزی بعد از تولد عقیم شد و هیچ نسلی از خود باقی نگذاشت . سه ماه بعد از تولد ، اسنوکس در یک تصادف کشته می شود. اما اصل و نسب تمام گربه های اسکاتیش فولد به سوزی برمی گردد.

آناتومی و مشخصات ظاهری گربه نژاد اسکاتیش فولد و آنفولد

گربه های تازه متولد شده ی نژاد اسکاتیش فولد دارای گوش های صاف و تا خورده ای هستند. اگر آن ها ژن گوش تا خورده را داشته باشند ، بعد از 21 روزگی آن را از خود نشان می دهند و گوش های صاف آنها حالت تاخورده به خود می گیرد. اگر گوش های آن ها حالت تا خورده نداشته باشد اسکاتیش فولد با گوش های صاف (معروف به اسکاتیش آنفولد در ایران ) نامیده می شوند. اسکاتیش فولد های اولیه دارای یک تاخوردگی در گوش خود هستند ، اما برخی از پرورش دهندگان این خصوصیت را به 2-3 تاخوردگی افزایش داده اند ، بطوریکه باعث خوابیدن گوش این گربه ها بر روی سرشان شده اند.این نژاد  دارای سر گرد، گونه گرد و چشمان گرد و درشت می باشد.

اندازه جثه گربه های نژاد اسکاتیش فولد متوسط می باشد و دارای پاهای متوسط تا کوتاه می باشند . وزن نرها در بلوغ به 4-6 کیلوگرم و وزن ماده ها به 2.5- 4کیلو گرم می رسد . بینی اسکاتیش فولد ها کوتاه و دارای انحنای جزئی است . آن ها دارای گردن های خیلی کوتاه و دم های بلند و باریک می باشند . طبق تحقیقات انجام شده،متوسط عمر این گربه ها در حدود  15 سال می باشد .

نژاد گربه های استکاتیش فولد به دو صورت اسکاتیش فولد مو کوتاه و اسکاتیش فولد مو بلند دیده می شود و آن ها در تمامی رنگها مخصوصا به رنگ سفید دیده شده اند.

معرفی گربه نژاد اسکاتیش فولد و آنفولد
معرفی گربه نژاد اسکاتیش فولد و آنفولد

رفتار گربه نژاد اسکاتیش فولد و آنفولد

نژاد گربه اسکاتیش فولد بسیار باهوش ، مهربان و اجتماعی هستند و به راحتی می توانند با حیوانات خانگی دیگر ارتباط برقرار کنند . این گربه ها از بازی و گردش در بیرون از خانه لذت می برند و تنهایی را دوست ندارند ، در واقع تنهایی باعث افسردگی آنها خواهد شد . گربه های این نژاد علاقه زیادی به جلب توجه صاحب خود دارند .

نگهداری از گربه نژاد اسکاتیش فولد و آنفولد

برای اسکاتیش فولد های مو کوتاه ، هفته ای یک بار برس کشیدن کافی می باشد ، اما در نژاد های مو بلند نیاز به برس کشیدن روزانه مو ها می باشد.

سعی کنید برای جلوگیری از بیماری های لثه ای دندان های آن ها هر روز مسواک بزنید.

هر چند هفته یک بار ناخن های آنها را کوتاه کنید.

زمانی که ترشحات در گوشه چشم ها جمع می شود ، شما می توانی با یک دستمال تمیز و مرطوب گوشه چشم ها را پاک کنید.

اگر گوش های گربه اسکاتیش فولد کاملا تا خورده باشد ، چک کنید اگر کثیف شده هفته ای یک بار با گوش پاکن آغشته به الکل سفید پاک کنید ( احتیاط کنید ).

سعی کنید از بازی کردن گربه خود با گربه های بیرون جلوگیری کنید ، تا احتمال ابتلا به بیماری های مختلف در او کم باشد . همچنین از حیوانات خود به خوبی مراقبت کنید، تا مورد سرقت قرار نگیرند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی گربه نژاد اسکاتیش فولد و آنفولد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی گربه نژاد اسکاتیش فولد و آنفولد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.