زمان مطالعه: 2 دقیقه
علایم اختصاری موجود بر روی ظروف یکبارمصرف و پلاستیکی نشانه چیست ؟

علایم اختصاری موجود بر روی ظروف یکبارمصرف و پلاستیکی نشانه چیست ؟

علایم اختصاری موجود بر روی ظروف یکبارمصرف و پلاستیکی : اگر ظروف یکبارمصرف و پلاستیکی در دور و بر خود دارید،...

علایم اختصاری موجود بر روی ظروف یکبارمصرف و پلاستیکی نشانه چیست ؟
علایم اختصاری موجود بر روی ظروف یکبارمصرف و پلاستیکی نشانه چیست ؟

علایم اختصاری موجود بر روی ظروف یکبارمصرف و پلاستیکی :

اگر ظروف یکبارمصرف و پلاستیکی در دور و بر خود دارید، نگاهی به ته ظرف بیندازید، شاید یک علامت کمرنگ را تشخیص دهید که برجسته باشد، آن را لمس کنید، می توانید شکل آن را به خوبی تشخیص دهید. شاید بخواهید بدانید که معنای این علایم اختصاری چیست؟ 

نخست باید این را بگوییم که پلاستیک های تولیدی در جهان با توجه به نوعشان به 7 گروه عمده تقسیم شده اند. با این شناخت پلاستیک های قابل بازیافت، خطرناک ، کم خطر و … قابل شناسایی خواهد بود.

شماره1 PET یا PETE: این علامت اختصاری را می توانید بر روی بطری های آب معدنی ببینید که نسبتا بی خطر محسوب می شوند. اما این نکته هم را باید گفت که متخلخل بودن آن امکان نفوذ باکتری ها به درون بطری وجود دارد پس مواظب باشید که از آنها مجددا استفاده نکنید. چون خطرناک هستند بهتر است. در این موارد بهتر است آنها را به داخل ظرف زباله ی مواد پلاستیکی بیندازید.

شماره2 PD-HD: شاید بیشتر از همه ی ظروف پلاستیکی با این موارد آشنا باشید این ظروف یا پلی اتیلن متراکم ساخته شده اند و جزو دسته های پلاستیک بی خطری محسوب می شوند. کدر رنگ هستند از میان این پلاستیک ها می توان به ظروف مایع ظرفشویی و سایر مواد شستشو اشاره کرد، از دور ریختن این ظروف خودداری کنید. این ظروف یکی از بهترین گزینه های برای بازیافت ظروف مناسبی هستند.

شماره3 PVC:به احتمال زیاد این نام زیاد به گوشتان خورده است، لوله های پی وی سی، فوم های پی وی سی و… باید بگوییم که لوله های مورد استفاده در لوله کشی به طور معمول از این جنس ساخته می شوند و همچنین این مواد اولیه پلاستیکی را می توان در روی ظروف کاغذ و بطری های روغن مایع.دید.
این قبیل از مواد پلاستیکی را نباید به هیچ وجه نباید نزدیک حرارت گذاشت، این موارد بخصوص در هنگام پخت غذا به وسیله ی گرما تحریک می شوند و باعث می شوند که مواد شیمیایی درون PVC آزاد شود و به درون مواد غذایی در حال پخت نفوذ پیدا کنند. از اثرات مخرب این مواد اختلالات هورمونی است پس تا جایی که می توانید از استفاده ی ظروف با این جنس خودداری کنید . این مواد را هرگز با پلاستیک رویش در مایکروویو نگذارید . ذکر این نکته هم حایز اهمیت است که این پلاستیک ها به راحتی بازیافت نمی شوند.


شماره 4 PE-LD:شما هر روز با این نوع از پلاستیک برخورد دارید، همان کیسه های نایلونی که در دست می گیرید از این دسته هستند. این مواد پلاستیکی از پلی اتیلن با تراکم کم. ساخته شده اند در دسته ی پلاستیک های بی خطرند ولی معمولا غیر قابل بازیافت هستند، و مسئولین همیشه به مردم توصیه می کنند از جایگزین برای این کیسه های پلاستیکی استفاده شود.


شماره 5 PP :یک ماده ی پلاستیکی بسیار خوش بازیافت که بسیار مورد استفاده است، آن را با نام پلی پروپیلن هم می شناسید. از این ماده پلاستیکی معمولا در ظرف ماست و ظروف مشابه که دهانه گشادی دارند استفاده می شود. این دسته از پلاستیک ها بی خطرند.


شماره 6 PS :یا پلی استیرن ها. از این مواد در ظروف یکبار مصرف استفاده می شود توجه داشته باشید که این مواد به کار رفته در ظروف پلاستیکی دارای مواد سمی بالقوه هستند پس از گرم کردن غذا در این ظروف جدا خودداری نمایید و تا جایی که امکان دارد از این ظروف استفاده نکنید. بیشتر مواقع غیر قابل بازیافتند.

شماره 7: از این پلاستیک ها در همه جا می توان استفاده کرد. از کیس کامپیوتر و iPodd گرفته تا ظروف غذایی که اغلب مشاهده می کنید. استفاده از این جنس پلاستیک به ویژه برای غذا همیشه آخرین گزینه تان باشد و این را بدانید که این گزینه معمولا غیر قابل بازیافت است.

نظر خود را درباره «علایم اختصاری موجود بر روی ظروف یکبارمصرف و پلاستیکی نشانه چیست ؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره علایم اختصاری موجود بر روی ظروف یکبارمصرف و پلاستیکی نشانه چیست ؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.