زمان مطالعه: 6 دقیقه
معرفی تیم های جام جهانی 2018 ; عربستان نماد تحول یک جامعه

معرفی تیم های جام جهانی 2018 ; عربستان نماد تحول یک جامعه

معرفی تیم های حاضر در جام جهانی 2018شاهین های سبز؛ نماد تحول یک جامعه /  اختصاصی آسمونی – مهدی...
معرفی تیم های جام جهانی 2018 ; عربستان نماد تحول یک جامعه
معرفی تیم های جام جهانی 2018 ; عربستان نماد تحول یک جامعه

معرفی تیم های حاضر در جام جهانی 2018

شاهین های سبز؛ نماد تحول یک جامعه /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

 

عربستان در یک نگاه

لقب: الصقور الخضر (شاهین‌های سبز) بالاترین سازمان فوتبالی: Saudi arabia football Federation (فدراسیون فوتبال عربستان) بیشترین بازی ملی: محمد الدعایه (178 بازی) بیشترین گل زده: ماجد عبدالله (71 گل) اولین بازی: عربستان (1ـ1) لبنان (8 ژانویه، 1957 در بیروت ـ لبنان) بهترین نتایج: عربستان(10-0) تیمور شرقی( 17 نوامبر 2015 در دیلی؛ تیمور شرقی) بدترین نتیجه: عربستان (0ـ13) جمهوری متحد عرب (9سپتامبر 1961 در کازابلانکا ـ مراکش) بهترین عنوان در رنکینگ فیفا: 21 (جولای 2004) بدترین عنوان در رنکینگ فیفا: 126 (دسامبر 2012) علامت اختصاری در فیفا: KSA استادیوم ملی: استادیوم بین‌المللی ملک فهد (62685 نفره ـ ریاض) شهر ورزش ملک عبدالله (62341 نفره ـ جدّه) مربی: خوان آنتونی پیتسی

نقشه و پرچم عربستان
نقشه و پرچم عربستان

نقشه و پرچم عربستان

تحولات یک جامعه

به گزارش آسمونی ، آخرین بار از چهار بار پیاپی که تیم ملی عربستان در جام جهانی حضور پیدا کرد، شرایط این کشور با امروز کاملا متفاوت بود. تیم ملی عربستان نماینده جامعه سنتی و متحجری بود که بسیاری از قوانین حاکم بر آن با قوانین سراسر دنیا تفاوت داشت. جامعه ای که در آن زنان نه حق رانندگی داشتند و نه حق ورود به استادیوم های ورزشی. اما به شکلی ناگهانی و در فاصله چند ماه قوانین عربستان متحول شد. این نظریه که تحولات اجتماعی و اقتصادی در ورزش یک کشور تاثیر می گذارد را می توان به عینه در عربستان دید. شاهین های سبز همین سه سال پیش بود که در جام ملت های آسیا نتایجی فوق العاده ضعیف کسب کردند.  

روسیه؛ رویای دست نیافتنی

عربستان در جام ملت های آسیا کار خود را با شکست(1-0) مقابل چین آغاز کرد و پس از یک برد(4-1) در برابر کره شمالی، در برابر ازبکستان ایستاد. یک تساوی هم شاهین ها را راهی دور بعد می کرد اما ازبکستان(1-3) برد و عربستان حذف شد! سه سال قبل از جام ملتهای آسیا هم عربستان در مسابقات جام ملت های کشورهای عرب، به مقامی بهتر از چهارمی دست پیدا نکرد. آن هم با تنها یک برد مقابل کویت، یک تساوی در برابر فلسطین و سرانجام دو شکست در برابر لیبی(2-0) و عراق(1-0). در چنین شرایطی صعود به روسیه مثل یک رویا بود.

لوگوی فدراسیون
لوگوی فدراسیون

لوگوی فدراسیون

صعود به روسیه در روز آخر

به گزارش ژاپن(2-1)، استرالیا(2-3) و امارات(2-1) مغلوب شد تا همه چیز به روز پایانی کشیده شود. روزی که عربستان با گل فهد الموالید ژاپن را شکست داد و با تفاضل گل بهتر نسبت به استرالیا راهی مرحله نهایی جام جهانی شد.  

تدارکات عربستان: بازی با پرتغال، بلژیک، ایتالیا و آلمان

عربستان بعد از صعود به جام جهانی بیکار نماند و در انبوهی دیدارهای تداکارتی به میدان رفت. بعد از برد(5-2) مقابل جامائیکا و باخت(0-3) از غنا، نوبت به برد(2-0) مقابل لاتویا و باخت (3-0) از پرتغال و (1-0) از بلغارستان رسید و آن گاه سه بازی مقابل کویت،‌امارات و عمان در جام خلیج فارس در انتظار سعودی ها بود. عربستان در سال 2018 کار خود را با برد(3-0) از مولداوی آغاز کرد و بعد از باخت غافلگیرکننده(4-1) از عراق، نوبت به تساوی(1-1) با اوکراین رسید و شکست(0-4) از بلژیک. این تیم در آستانه جام جهانی دو بازی دیگر مقابل ایتالیا و آلمان نیز برگزار خواهد کرد. به گزارش آسمونی ، جام جهانی 2018 می تواند شروعی مجدد باشد برای فوتبالی که 4 دهه قبل از صفر شروع کرد و طی یک دهه به همه چیز رسید.

ستاره تیم - محمد ابراهیم محمد السهلاوی
ستاره تیم - محمد ابراهیم محمد السهلاوی

ستاره تیم - محمد ابراهیم محمد السهلاوی

اولین عنوان آسیایی

در سال 1982 و در بازی‌های آسیایی دهلی‌نو، عربستان با یک برد مقابل تایلند (1ـ0) و دو تساوی مقابل سوریه (1ـ1) و کره شمالی (2ـ2) در گروه خود دوم شد و در یک چهارم نهایی مقابل هند قرار گرفت. برد (1ـ0) عربستان را برای اولین بار در جمع چهار تیم برتر آسیا قرار داد و تیم پس از باخت (0ـ1) مقابل عراق در نیمه نهایی برای کسب رتبه سوم مقابل کره شمالی ایستاد. دیداری که با اعتراض کره‌ای‌ها و امتناع آنها از ادامه مسابقه (2ـ0) به سود عربستان اعلام شد و بدین ترتیب شاهین‌های سبز در حالی در آسیا سوم شدند که در همان سال در جام خلیج فارس، عنوانی بهتر از چهارمی کسب نکردند! اما این آغاز کار عربستان بود...

saudi-arabia-national-football-team
saudi-arabia-national-football-team

دو فینال در چهار سال

عربستان پس از قهرمانی جام ملتهای آسیا در 1984 تا 1988 هرگز رنگ ثبات را بر روی نیمکت خود ندید. الزیانی تا سال 1986 سرمربی بود و پس از آن نوبت به کوسیاتاستیلو (1986ـ اروگوئه). اسوالدو (برزیل ـ 1987)، رونی آلن (انگلیس ـ‌1988) کایوس گالتی (1988 ـ برزیل). اومر باروس (اروگوئه ـ 1988) و کارلوس آلبرتوپریرا برزیلی بود که شاهین‌ها را هدایت کنند! با این حال نتایج، روز به روز بهتر می‌شد. در بازیهای آسیایی 1986 عربستان با سه برد مقابل مالزی (3ـ1). اندونزی (2ـ0) و قطر (1ـ0) صدرنشین گروه خود شد و در یک چهارم نهایی پس از تساوی (1ـ1) با عراق، به گزارش کره جنوبی میزبان (2ـ0) باخت و دوم شد. اعراب سعودی برای انتقام از کره دو سال انتظار کشیدند تا در فینال جام ملت های آسیا این تیم را شکست دادند.  

1994؛ آغاز باشکوه شاهین ها

تیم طلایی عربستان در جام جهانی 1994 چشم‌ها را خیره کرد. در روز 20 ژوئن 1994 و در حضور 50535 تماشاگر استادیوم روبرت اف. کندی شهر واشینگتن، این « فواد انور امین» بود که در دقیقه 18 عربستان را مقابل هلند نامدار پیش انداخت. یک اشتباه از محمد الدعایه دروازه بان عربستان سبب شد تا ویم یونک در دقیقه 50 گل تساوی را به ثمر برساند. شاهین های سبز تنها 4 دقیقه تا رسیدن به یک تساوی پرافتخار فاصله داشتند که دروازه خود را باز شده دیدند و (2-1) شکست خوردند. اما در روز 25 ژوئن آنها در حضور 76322 تماشاگر استادیوم جاینت راترفورد مقابل مراکش ایستادند.

مربی - خوان آنتونی پیتسی
مربی - خوان آنتونی پیتسی

مربی - خوان آنتونی پیتسی

مارادونای صحرا و آخرین برد عربستان در جام جهانی

سامی الجابر با پنالتی دقیقه 7 خود عربستان را پیش انداخت و در حالی که نیمه اول مساوی پیش می رفت، فواد انور در دقیقه 45 با شوتی سهمگین و روی اشتباه مرگبار دروازه بان مراکش، نتیجه را(2-1) کرد. این نتیجه دست نخورده ماند و عربستان اولین برد خود را در جام جهانی به دست آورد. سرانجام روز 29 ژوئن رسید. به گزارش آسمونی ، این بار در برابر 52959 تماشاگر ورزشگاه کندی و دیدار مقابل بلژیک که در دو بازی قبل صاحب دو برد شده بود. اما سعید‌العویزان در دقیقه 5 بازی با بلژیک، دومین گل زیبای تاریخ جامهای جهانی را به ثمر رساند و عربستان با دو برد به عنوان تیم دوم گروه، راهی 16 تیم برتر جهان شد. اما ماجراجویی عربستان در بازی با سوئد خاتمه یافت و سوئدی ها (3-1) در حضور 60277 تماشاگر ورزشگاه کاتن بول شهر پاسادنا به برتری دست یافتند. فهد الغشیان در دقیقه 85 تک گل سعودی ها را به ثمر رساند و عربستان پس از این آغاز باشکوه، هرگز در سه دوره بعدی جام جهانی صاحب برد نشد.

جشن صعود سعودی ها به روسیه
جشن صعود سعودی ها به روسیه

جشن صعود سعودی ها به روسیه

فوتبال و روابط دیپلماتیک

اگر زمانی اعراب تنها با پول خود تلاش می کردند که به همه چیز دست پیدا کنند، اکنون علاوه بر پول، از روابط بین المللی خود نیز بهره می گیرند. به گزارش آسمونی ، روابط حسنه فدراسیون فوتبال عربستان با فوتبال اسپانیا سبب شد تا موجی از بازیکنان عربستان به تیمهای اسپانیایی نقل مکان کنند و در لالیگا برای جام جهانی آماده شوند. از جمله این نفرات می توان به بازیکنهای زیر اشاره کرد: یحیی سلیمان علی الشهری( هافبک 27 ساله باشگاه لگانس) سالم محمد الدوسری( هافبک 26 ساله باشگاه ویارئال) فهد المولد( وینگر 23 ساله باشگاه لوانته) نوح الموسی( هافبک 27 ساله رئال وایادولید) علی النمر( هافبک 26 ساله نومانسیا) جابر مصطفی( هافبک 20 ساله تیم ب ویارئال) عبد المجید الصلیهم( هافبک 23 ساله رایو وایکانو) البته لژیونرهای عربستان به بازیکنان لالیگا محدود نمی شوند. مختار علی هافبک 20 ساله تیم، بازیکن ویتسه هلند است و فریس عبدی هافبک 18 ساله سعودی، بازیکن ویرجینیا کاوالیرز. این بازیکنان می توانند در کنار نفرات شاغل در لیگ عربستان، نتایجی قابل قبول تر از سه حضور اخیر عربستان در جام جهانی به دست آورند.

ناصر الشمرانی مهاجم باتجربه عربستان در جام جهانی روسیه
ناصر الشمرانی مهاجم باتجربه عربستان در جام جهانی روسیه

ناصر الشمرانی مهاجم باتجربه عربستان در جام جهانی روسیه

برنامه بازی های عربستان

روسیه- عربستان ( 24 خرداد 1397- ورزشگاه لوژنیکی، مسکو؛ ساعت 19:30) اروگوئه - عربستان ( 30 خرداد 1397- ورزشگاه روستوف آرنا، روستوف-نا-دونو؛ ساعت 19:30) عربستان- مصر ( 4 تیر 1397- ورزشگاه ولگوگراد آرنا، ولگوگراد؛ ساعت 18:30)

 

سایر پست های معرفی تیم های جام جهانی 2018

منبع: اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «معرفی تیم های جام جهانی 2018 ; عربستان نماد تحول یک جامعه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی تیم های جام جهانی 2018 ; عربستان نماد تحول یک جامعه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.