زمان مطالعه: 2 دقیقه
سرور مجازی، پیشنهادی عالی برای هر کسب و کاری

سرور مجازی، پیشنهادی عالی برای هر کسب و کاری

شاید شما هم نام سرور مجازی(vps) را شنیده باشید، در این مطلب با نحوه عملکرد، مزایا و معایب سرور مجازی آشنا می...

شاید شما هم نام سرور مجازی(vps) را شنیده باشید، در این مطلب با نحوه عملکرد، مزایا و معایب سرور مجازی آشنا می شویم.

اصلی ترین دغدغه هر شخصی هنگام راه اندازی یک وب سایت و کسب کار آنلاین انتخاب نوع هاست و فضای میزبانی می باشد. اکثر کاربران در ابتدای مسیر از هاست اشتراکی استفاده می کنند که انتخاب خوبی برای آغاز به کار یک وب سایت می باشد.
اما رفته رفته و با افزایش حجم اطلاعات و بالا رفتن تعداد کاربران وب سایت مشاهده می کنند که وب سایتشان کند شده و هاست اشتراکی دیگر جوابگوی نیاز آن ها نیست و تهیه یک سرور اختصاصی نیز می تواند بسیار پرهزینه و گران باشد همچنین استفاده از سرور اختصاصی احتیاج به دانش فنی بالایی دارد که شاید اکثر افراد نتوانند با آن کار کنند. اما راه حل چیست؟

در این مواقع استفاده از سرور مجازی بهترین انتخاب می باشد، سرور مجازی حد فاصل هاست اشتراکی و هاست اختصاصی می‌باشد. بیایید کمی بیشتر با سرور مجازی آشنا شویم:

سرور مجازی(vps) چیست؟

vps مخفف عبارت Virtual Private Server که به معنای «سرور اختصاصی مجازی» است، بخشی از منابع یک سرور اختصاصی کامل می باشد که توسط ماشین های مجازی ساز به سرورهای کوچک‌ترِ اختصاصی تخصیص یافته می شود. هر سرور مجازی دارای منابع جداگانه رم(ram)، پردازنده(cpu) و فضای ذخیره سازی (hard disk) می باشد. به عبارت ساده‌تر شما با خرید سرور مجازی بخشی از منابع یک سرور را به صورت اختصاصی می‌خرید که هزینه آن نسب به سرور‌های اختصاصی بسیار پایین تر می باشد و در مقایسه با هاست اشتراکی امکانات و دسترسی‌های بسیار بالاتری دارید.

در سرور مجازی چندین کاربر وجود دارد که از یک سرور استفاده می کنند ولی برخلاف هاست اشتراکی عملکرد هر کاربر یا منبع بر عملکرد سرور مجازی شما هیچ تاثیری ندارد و شما سرعت و امنیت مورد نیاز خود را بدون دخالت عملکرد دیگر کاربران در اختیار خواهید داشت.

می توان گفت در این حالت شما مزایا و عملکرد یک سرور اختصاصی را با هزینه خیلی کمتر از سرور اختصاصی در اختیار خواهید داشت.

مزایای سرور مجازی

  • نسبت به هاست اشتراکی سریع تر می باشد.
  • امنیت بیشتری نسب به هاست اشتراکی دارد.
  • برخلاف هاست اشتراکی حجم بالای اطلاعات و کاربران دیگر وب سایت های استفاده کننده از سرور اصلی تاثیری بر روی سایت شما نخواهد داشت.
  • نسبت به سرور اختصاصی بسیار ارزان تر می باشد.
  • به راحتی در هر لحظه قابل ارتقا می‌باشد، یعنی می توانید منابع سرور خود اعم از پردازنده، رام و فضای ذخیره سازی را ارتقا دهید.
  • به سرور مجازی مخصوص خود دسترسی دارید و می توانید به راحتی آن را شخصی سازی و پیکر بندی نمایید.
  • دیگر کاربران سرور به اطلاعات و فایل‌های شما دسترسی ندارند.
  • منابع شما کاملا اختصاصی می باشد.
  • امکان مدیریت اختصاصی از راه دور را دارد.
  • می توانید نرم افزار های دلخواه خود را بر روی آن نصب کنید.
  • امکان نصب سیستم عامل مورد نیاز خود مانند لینوکس یا ویندوز را بر روی آن دارید.
  • سرور مجازی، پیشنهادی عالی برای هر کسب و کاری
    سرور مجازی، پیشنهادی عالی برای هر کسب و کاری

    سرور مجازی اختصاصی معایب خاص خود را نیز دارد که نباید از آن ها غافل شوید، استفاده و مدیریت سرور مجازی احتیاج به دانش فنی بالاتری نسبت به هاست اشتراکی دارد که اگر نتوانید تنطیمات ان را به درستی اعمال کنید ممکن است امنیت اطلاعات شما به خطر بیافتد.
    برای رفع این مشکل نیز راهکاری وجود دارد، سرور های مجازی از لحاظ مدیریت به دو بخش مدیریت شده (Managed) و مدیریت نشده (Unmanaged) تقسیم می شوند، در حالت کلی بعد از خرید سرور مجازی ، vps در حالت مدیریت نشده ارائه می شوند ولی شما می توانید با پرداخت هزینه کمی بیشتر سرور خود را به صورت مدیریت شده خریداری کنید که دیگر احتیاج به دانش فنی برای اعمال تنظیمات آن نداشته باشید.
    در این صورت دیگر وقت خود را برای اعمال تنظیمات هدر نخواهید کرد و چون پیکربندی سرور شما توسط متخصص سرور انجام می شود امنیت و سرعت بالاتری خواهید داشت.

  • منبع: www.dokanfile.com
نظر خود را درباره «سرور مجازی، پیشنهادی عالی برای هر کسب و کاری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سرور مجازی، پیشنهادی عالی برای هر کسب و کاری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.