زمان مطالعه: 2 دقیقه
معرفی دانشگاه علوم کشاورزی ساری

معرفی دانشگاه علوم کشاورزی ساری

معرفی دانشگاه علوم کشاورزی ساری یکی از دانشگاه های دولتی ایران دانشگاه علوم کشاورزی ساری یکی از دانشگاه...

معرفی دانشگاه علوم کشاورزی ساری
معرفی دانشگاه علوم کشاورزی ساری



معرفی دانشگاه علوم کشاورزی ساری یکی از دانشگاه های دولتی ایران

دانشگاه علوم کشاورزی ساری یکی از دانشگاه های دولتی ایران است. دانشگاه علوم کشاورزی ساری مانند دیگر دانشگاه های دولتی دارای تاریخچه است. تاریخچه دانشگاه علوم کشاورزی ساری شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف دانشگاه علوم کشاورزی ساری می باشد. اگر می خواهید در مورد دانشگاه علوم کشاورزی ساری بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی دانشگاه علوم کشاورزی ساری و تاریخچه دانشگاه علوم کشاورزی ساری و آدرس سایت دانشگاه علوم کشاورزی ساری می پردازیم.

تاریخچه دانشگاه علوم کشاورزی ساری

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری یکی از دانشگاه‌های دولتی ایران در استان مازندران و تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. این دانشگاه یکی از سه دانشگاه تخصصی کشاورزی در ایران است.

دانشکده‌های علوم زراعی، مهندسی زراعی، علوم دامی و شیلات و منابع طبیعی در این دانشگاه ظرفیتی بیش از 2500 دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی را دارا است. این دانشگاه 114 عضو هیئت علمی دارد.

این مجموعه آموزشی-پژوهشی در سال 1353 به صورت یک واحد آموزشی غیرانتفاعی به منظور ایجاد دوره‌های آموزش کشاورزی با نام مدرسه عالی مهندسی کشاورزی تأسیس گردید. در بدو تأسیس رشته‌های دانشگاه شامل کشاورزی عمومی، جنگل و مرتع و دامپروری بوده‌است. در سال 1358 این مرکز آموزش عالی به همراه چند مرکز دیگر زمینه‌ساز ایجاد دانشگاه مازندران به مرکزیت شهر بابلسر گردیدند. این مرکز آموزشی عالی در سال 1367 به دانشکده کشاورزی ساری ارتقا یافت. پس از ارتقای امکانات و قابلیتهای مورد نیاز، از اواخر سال 1376 دو دانشکدهٔ علوم کشاورزی و منابع طبیعی به‌طور منفک از هم مجوز تأسیس دریافت نمودند و از سال تحصیلی 79–1378 نیز رسماً فعالیت آموزشی خود را آغاز کردند. در سال 1383 موافقت اصولی تأسیس مجتمع آموزش عالی علوم کشاورزی و منابع طبیعی اخذ گردید و در ماه‌های آغازین سال 1384، چهار دانشکدهٔ علوم زراعی، مهندسی زراعی، علوم دامی و شیلات و منابع طبیعی به‌طور مستقل آغاز بکار نمودند. در سال 1387 طی سفر هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران به مازندران با عنوان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری از دانشگاه مازندران اختصاص یافت.

در حال حاضر این دانشگاه دارای چهار دانشکده به نام‌های دانشکده علوم زراعی، دانشکده مهندسی زراعی، دانشکده علوم دامی و شیلات و دانشکده منابع طبیعی می‌باشد که مجموعاً 127 عضو هیئت علمی و 18 گروه تخصصی آموزشی را شامل می‌شود. در حال حاضر این دانشگاه با دو پژوهشکده مستقل از یکدیگر با نام‌های پژوهشکده اکوسیستم خضری و پژوهشکده زیست فناوری مازندران بخش مهمی از انجام کارهای پژوهشی اساتید داخل و محققان خارج از دانشگاه را مورد حمایت خود قرار می‌دهند.

پژوهشکده برنج و مرکبات دانشگاه علوم کشاورزی ساری

در پژوهشکده برنج و مرکبات، ساماندهی و اجرای طرحهای علمی و پژوهشی برای دو محصول عمده زراعی و باغی استان یعنی برنج و خانواده مرکبات انجام می‌شود. این پژوهشکده که در بطن این مرکز آموزشی واقع گردیده، علاوه بر دارا بودن ساختار مدیریتی و سازمانی مستقل، دارای چند زیرمجموعه و هسته‌های پژوهشی نظیر به نژادی، ژنتیک و بیوتکنولوژی و مهندسی زراعی است.

پژوهشکده اکوسیستم‌های خزری دانشگاه علوم کشاورزی ساری

پژوهشکده اکوسیستم‌های خزری با مطالعه زیرشاخه‌هایی چون شناخت اکوسیستم‌های جنگلی، اکوسیستم‌های آبی، فراورده‌های اکوسیستم‌ها، اکوسیستم‌های مرتعی و مسائل زیست‌محیطی، راه توسعه و احیا منابع طبیعی استان را پیگیری می‌نماید و با هدایت پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و برگزاری کارگاه‌های پژوهشی برای کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و ارائه همایشهای علمی داخلی و بین‌المللی تلاش می‌کند.

سایت دانشگاه علوم کشاورزی ساری

www.sanru.ac.ir

نظر خود را درباره «معرفی دانشگاه علوم کشاورزی ساری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی دانشگاه علوم کشاورزی ساری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.