زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی سارا سادات خادم الشریعه

بیوگرافی سارا سادات خادم الشریعه

سارا سادات خادم الشریعه جوان ایرانی است که در زمینه شطرنج فعالیت می کند و تاکنون...

درباره سارا سادات خادم الشریعه

سارا سادات خادم الشریعه نوجوان ایرانی است که در زمینه شطرنج فعالیت می کند و تاکنون موفقیت های زیادی را در این عرصه کسب کرده است. سارا سادات خادم الشریعه متولد سال 1376 است. برای آشنایی بیشتر با این شطرنج باز نوجوان این بخش آسمونی را حتما مطالعه کنید.

سارا سادات خادم الشریعه (زادهٔ 10 مارس 1997 در تهران) استاد بین‌المللی شطرنج اهل ایران است و یکی از بهترین شطرنج بازان زن تاریخ شطرنج ایران به حساب می‌آید.

وی نخستین شطرنج باز زن ایرانی است که علاوه بر کسب درجه استاد بزرگ بانوان، در سن 18 سالگی و در هشتاد و چهارمین کنگرهٔ شطرنج جهان توانست عنوان استاد بین‌المللی شطرنج را به دست آورد. عنوانی که پیش از آن، تنها توسط شطرنج بازان مرد ایران کسب شده بود. وی طی 11 دوره مسابقه فقط یک شکست متحمل شد و جمعی از ستارگان و بزرگان شطرنج را شکست داده‌است.

خادم‌الشریعه برای اولین بار در تاریخ شطرنج ایران موفق به کسب عنوان نائب قهرمانی جوانان جهان (دختران) شده است. این عنوان در سال 2014 به دست آمده است.

sara-khademalsharieh4
sara-khademalsharieh4

سارا سادات خادم الشریعه و پدرش

حرکت جوانمردانه سارا خادم الشریعه در مسابقات گرندپری روسیه

سارا خادم الشریعه در مسابقات گرندپری روسیه مقابل حریف اکراینی تن به تساوی اجباری داد تا حریفش هر چه زودتر راهی بیمارستان شود.

سارا خادم الشریعه نماینده شطرنج کشورمان در مسابقات گرندپری روسیه است که امروز در دور هشتم به مصاف ناتالیا ژوکووا از  اوکراین رفت. این بازی در نهایت با 11 حرکت از سوی دو شطرنج باز مساوی به پایان رسید.

اما چند ساعت بعد از بازی مشخص شد؛ شطرنج باز فرانسوی که دوست ناتالیا ژوکووا است دچار مشکل قلبی شده و شطرنج باز اکراینی با او راهی بیمارستان شده و از بیمارستان به سالن مسابقه آماده است. این بازیکن به دلیل بستری شدن دوست خود در حالت روحی خوبی قرار نداشت و به همین خاطر سارا خادم الشریعه مقابل این حریف تساوی را قبول کرده تا ناتالیا هر چه زودتر  به بیمارستان برگردد. این در حالی است که خادم الشریعه صدرنشین این مسابقات است و این تساوی اجباری می تواند صدرنشینی او را به خطر بیاندازد.

sara-khademalsharieh2
sara-khademalsharieh2

تقدیر از سارا سادات خادم الشریعه

خادم الشریعه بعد از این اتفاق گفت:

امروز خیلی زود بازی تموم شد. مطمئن هستم اگه شما هم جای من بودین و شرایط روحی حریف رو می دیدین، بازی رو زود مساوی تموم می کردین تا حریفتون خودش رو به بیمارستان برسونه و پیگیر حال دوستش بشه… ‏‎من کار فوق العاده ای نکردم، تنها خودم را جای حریفم گذاشتم.

رقابت‌های شطرنج قهرمانی زنان جهان از 22 بهمن تا 15 اسفند در تهران برگزار می‌شود.

64 شطرنج‌باز برتر جهان در این رقابت‌ها حضور دارند. سه نماینده از ایران (سارا سادات خادم الشریعه، آتوسا پورکاشیان و میترا حجازی‌پور) نیز در این مسابقات شرکت می‌کنند.

sara-khademalsharieh5
sara-khademalsharieh5

سارا سادات خادم الشریعه در کنار پدر و مادرش

با انجام قرعه کشی، 64 شرکت کننده حریفان خود را در مرحله اول شناختند. بر اساس این قرعه کشی آتوسا پورکاشیان - الیزابت پائتز، میترا حجازی پور - اناستازیا بدنارک و سپیکو گرامیشویلی - سارا سادات خادم الشریعه با هم به رقابت خواهند پرداخت.

sara-khademalsharieh3
sara-khademalsharieh3

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی سارا سادات خادم الشریعه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی سارا سادات خادم الشریعه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.