زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ سائوپائولو ، قرمز ، سفید ، سیاه

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ سائوپائولو ، قرمز ، سفید ، سیاه

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ سائوپائولو / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی سائوپائولو ؛ قرمز ، سفید ،...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ سائوپائولو / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

سائوپائولو ؛ قرمز ، سفید ، سیاه

در طول نزدیک به 100 سال اخیر ، باشگاه سائوپائولو برزیل همیشه با لباس و لوگویی در میادین فوتبال حضور پیدا کرده که در آن، سه رنگ قرمز ، سفید و سیاه وجود داشته اند. استفاده از این سه رنگ سبب شده که سائوپائولو لقب Tricolor به معنای « سه رنگ » داشته باشد. در تمام این سالها لوگوی این تیم ذوزنقه ای بوده که در بالای آن، چهار حرف SPFC قرار گرفته اند. حروفی که ابتدای نام کامل باشگاه یعنی Sao Paulo Futebol Clube هستند. آسمونی ، اما چه دلیلی دارد که باشگاه فقط از این سه رنگ در نماد خود استفاده می کند ؟ پاسخ را باید در روز 16 دسامبر 1935 یعنی زمان تاسیس باشگاه پیدا کرد. تا قبل از تاسیس باشگاه ، تیم فوتبال « کلوب اتلتیکو پائولیستائو » یکی از قدیمی ترین تیمهای شهر سائوپائولو بود. تیمی که تا آن زمان 11 بار قهرمان شهر شده بود. اما با حرفه ای شدن فوتبال برزیل ، این تیم آماتور نتوانست در برابر موج حرفه ای گری مقاومت کند. به این ترتیب گروهی از بازیکنان و مسوولان این تیم با باشگاه « آسوسیاسائو آتلتیک داس پالمیراس » ادغام شدند و تیمی جدید تشکیل دادند. تا آن زمان پائولیستائو لوگویی با رنگهای قرمز و سفید داشت و تیم فوتبال و تنیس پالمیراس هم لوگویی به رنگهای سیاه و سفید. تنها کاری که لازم بود انجام شود، ادغام این نمادها و رنگهای داخل آنها با هم بود ؛ کاری که سه رنگ سنتی باشگاه را تشکیل داد.

sao-paolo-logo-during-time
sao-paolo-logo-during-time

در توضیح انتخاب این رنگها هم گفته شد که قرمز سمبل مردم بومی ایالت، یعنی سرخپوست هاست. سفید نمادی از سفیدپوستان شهر که همگی اصالتی اروپایی داشتند بود و سیاه هم نشانه ای از سیاهپوستان شهر که قرن ها قبل ، اجدادشان به عنوان برده از آفریقا به برزیل به آورده شدند. همین رنگها در لباس تیم هم ماندگار شد . آسمونی ، پیراهن اصلی تیم ، یکدست سفید است با دو نوار افقی قرمز و مشکی بر روی آن. پیراهن دوم تیم هم نوارهای عمودی مشکی، قرمز و سفید دارد با آستین های مشکی و شورت و جورابی به همین رنگ. در تام این سالها هیچ چیز عوض نشده است و تنها تغییرات جزئی، اضافه شدن ستاره هایی در بالای لوگو به نشانه قهرمانی های تیم در مسابقات داخلی و خارجی بوده است. دو ستاره طلایی ، نماد 21 قهرمانی این تیم در مسابقات ایالتی است و سه ستاره قرمز، نماد سه فتح کوپالیبرتادورس. انتخاب نماد و رنگهای سائوپائولو به اندازه ای هوشمندانه بوده که لازم نبود در طول سالها تغییری در نماد داده شود و این نماد می تواند تا سالها بعد هم بدون تغییر باقی بماند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ سائوپائولو ، قرمز ، سفید ، سیاه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ سائوپائولو ، قرمز ، سفید ، سیاه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.