زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ سانتوس ، اصالت ، صلح و کشتی تایتانیک

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ سانتوس ، اصالت ، صلح و کشتی تایتانیک

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ سانتوس / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی سانتوس ؛ اصالت ، صلح و کشتی...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ سانتوس / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

سانتوس ؛ اصالت ، صلح و کشتی تایتانیک

روز 14 آوریل سال 1912 جلسه ای طولانی و 14 ساعته در محل باشگاه کونکوردیا شهر سانتوس به پایان رسید. در آن زمان 10 سال از ورود فوتبال به شهر می گذشت. اما یکی از تیمهای بزرگ شهر یعنی اتلتیکو ناسیونال در سال 1910 منحل شده بود و یک سال بعد از آن هم تیم آمه ریکانو از شهر سانتوس به سائوپائولو نقل مکان کرده بود تا شهر بدون تیم بماند. آسمونی ، به این ترتیب گروهی دانش آموز که می خواستند به هر شکل ممکن، تیمی در شهر داشته باشند جلسه خود را در طبقه بالای یک قنادی سوئیسی برگزار کردند. در آن جلسه پیشنهادهای زیادی درباره نام باشگاه داده شد اما سرانجام همه با پیشنهاد « ادموندو ژرژ د آراژو » موافقت کردند که اسم این تیم، سانتوس فوتبال کلوب باشد. چند ساعت بعد از تاسیس باشگاه، کشتی غول پیکر تایتانیک در سوی دیگر اقیانوس اطلس غرق شد تا سانتوسی ها بعدها در این باره بگویند : یک غول در آبهای اقیانوس غرق شد اما همان موقع یک غول از آبهای اقیانوس بیرون آمد! در ابتدا قرار بود تیم به تقلید از لباس باشگاه کونکوردیا، پیراهن راه راه لاجوردی و لیمویی بپوشد اما در آن زمان تکنولوژی این قدر پیشرفت نکرده بود که به راحتی چنین ترکیبی را تولید کند. نتیجه این شد که « پائولیسیو پل » یکی از بازیکنان پیشنهاد کرد که رنگ لباس تیم، راه راه سیاه و سفید شود که در این طرح، سیاه نماد اصالت بود و سفید سمبل صلح.

santos-logo-during-time
santos-logo-during-time

لوگوی باشگاه هم با همین رنگ ها طراحی شد ؛ یک توپ که در آن عبارت SFBC نوشته شده بود، درون سپری جای گرفت که شامل راه راه سیاه و سفید بود. چهار حرف SFBC هم مخفف نام کامل باشگاه بود : سانتوس فوت- بال کلوب. یک سال بعد، این لوگو اندکی تغییر کرد و توپ زرد رنگ هم مثل سایر بخش های لوگو، سیاه و سفید شد و به بخش بالایی نماد رفت. طراحی توپ طوری بود که یادآور کره زمین و طول و عرض جغرافیایی می شد. حرف B هم از نماد حذف شد تا سه حرف SFC روی نواری اریب و مشکی قرار گیرند. در زیر این نوار هم راه راه های مشکی و سفید جای گرفتند. رنگهایی که به خوبی لقب تیم ( Alvinegro ) را نمایش می دادند؛ لقبی به معنای سیاه و سفید. هرچند بعد از آن، سانتوس بارها و بارها پیراهن یکدست سفید به تن کرد، اما رنگ جدید به ترکیب رنگ های لباس و لوگوی خود اضافه نکرد. به این ترتیب سانتوس بیش از 100 سال است که رنگهای تشکیل دهنده پیراهن و نماد خود را تغییر نداده است. شاید اگر تکنولوژی یک قرن قبل اجازه می داد، اکنون پیراهن، لوگو و لقب تیم لاجوردی و لیمویی بود اما این اتفاق نیفتاد و حالا راه راه سیاه و سفید سانتوس، مشهورترین سیاه و سفید فوتبالی در آمریکای جنوب و فوتبال برزیل است.     اختصاصی آسمونی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ سانتوس ، اصالت ، صلح و کشتی تایتانیک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ سانتوس ، اصالت ، صلح و کشتی تایتانیک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.