زمان مطالعه: 1 دقیقه
داستان لباس قزمز بابانوئل چیست؟

داستان لباس قزمز بابانوئل چیست؟

همه ما کم و بیش درباره افسانه بابانوئل چیزهایی می دانیم. اما اینکه این شخصیت افسانه ای با الهام از چه افراد و اسطوره هایی شکل گرفته بسیار مفصل است. بابانوئل

با توجه به نزدیک شدن کریسمس حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که ربط بابانوئل به کریسمس چیست. با آسمونی همراه باشید تا با بابانوئل بیشتر آشنا شوید!

سنت نیکلاس یا پاپانوئل

اسقف کلیسای شهر میرا در آسیای صغیر (آناتولی) شخصی بود به نام «سن نیکلاس» یا سانتا کلاوز که در قرن چهارم میلادی زندگی می کرد. سن نیکلاس 8 گوزن داشت که با آنها به مناطق گوناگون می رفت و به مناسبت های مختلف به بچه ها هدیه می داد. یک بار که به ایتالیا رفته بود متوجه شد که اشراف زاده ای در آنجا فقیر شده و هیچ پولی برای تأمین هزینه عروسی سه دخترش ندارد. او تصمیم گرفت که به این خانواده کمک کند و یک کوله پر از سکه های طلا را از کنار درز پنجره به داخل خانه آنها بیندازد. شب اول و دوم با موفقیت کارش را انجام می دهد، اما شب سوم پنجره بسته بود و او مجبور شد از راه دودکش شومینه، کیسه سکه را به داخل خانه بیندازد.

پاپانوئل
پاپانوئل

پس از درگذشت او، تعدادی از کشیشان هدیه دادن به بچه ها را ادامه دادند و این سنت حفظ شد. کشیشان برای یادآوری خاطره سن نیکلاس سوار بر اسب سفید یا قاطر سفید شده و به بچه ها هدیه می دادند. به این ترتیب «بابانوئل» به عنوان یکی از نمادهای اصلی شب کریسمس یعنی شب میلاد عیسی مسیح (نوئل به معنی میلاد) با ظاهر یک پیرمرد چاق با زیش سفید بلند و لباسی قرمز برای بچه ها هدایایی می آورد. البته فقط برای بچه های خوب!

اسطوره های الهام بخش بابانوئل

علاوه بر سنت نیکلاس، اسطوره های بسیاری از سراسر دنیا الهام بخش شخصیت بابانوئل بوده اند. مثلا اودین، خدای اساطیر اسکاندیناوی با اینکه جنگجو بوده و با شنلی آبی توصیف می شود به این خاطر که از آسمان به زمین می آمده و به خوبان پاداش و هدیه می داد یکی از شخصیت های تاثیرگذار بر داستان بابانوئل معرفی می شود.

اودین
اودین

اولین تصویر بابانوئل قرمزپوش

اولین تصویر بابانوئل با لباسی قرمزپوش به نام توماس نست در دهه 1860 نقاشی شده است. تا قبل از این تصویر لباس بابانوئل در رنگ های مختلفی از جمله سبز و قهوه ای نقاشی می شد. البته توماس نست بارها بابانوئل را در لباس سبز نقاشی کرد اما انگار مردم بابانوئل قرمزپوش را بیشتر دوست داشتند و حس تعطیلات و شادی و عید را برایشان بیشتر تداعی می کرد.

بابانوئل
بابانوئل
نظر خود را درباره «داستان لباس قزمز بابانوئل چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره داستان لباس قزمز بابانوئل چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.