زمان مطالعه: 3 دقیقه
ثبت نام کنکور سراسری 1402

ثبت نام کنکور سراسری 1402

ثبت نام برای کنکور سراسری 1402 نزدیک است و کسانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند باید در موعد مقرر به سایت...
ثبت نام کنکور سراسری 98
ثبت نام کنکور سراسری 1402

کنکور سراسری 1402 بزرگ ترین ماراتن تحصیلی کشور می باشد که با شرکت بیش از یک میلیون داوطلب در 5 گروه آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان برگزار می شود. متقاضیان شرکت در این آزمون می توانند در یک گروه آزمایشی اصلی (تجربی، ریاضی و انسانی) و یک یا دو گروه آزمایشی شناور (زبان و هنر) شرکت کنند و با دیگر داوطلبان به رقابت بپردازند.

شرکت در کنکور 1402 برای دانش آموختگان واجد شرایط نظام قدیم و جدید در دو نوبت دی و تیر ماه مجاز می باشد و این افراد می توانند در تاریخ های اعلام شده و از طریق سایت ثبت نام کنکور سراسری به آدرس sanjesh.org که اصلی ترین مجری برگزاری آزمون کنکور سراسری می باشد اقدام به نام نویسی در آن کنند.

زمان ثبت نام کنکور سراسری 1402 نوبت دی ماه از 8 تا 14 آبان ماه و نوبت تیر ماه از 15 تا 21 فروردین ماه 1402 می باشد.

تغییرات کنکور سراسری 1402

با توجه به یک سری از شرایط خاص و تعیین تکلیف آینده داوطلبان در برگزاری یک آزمون تصمیم بر آن شد که کنکور سراسری با تغییراتی همراه شود. تغییرات کنکور سراسری عبارتند از

  • حذف زیر گروه ها
  • حذف دروس عمومی 
  • برگزاری دو آزمون در سال (دی و تیر ماه)
  • باقی ماندناعتبار نتایج تا دو سال
  • شرط معدل این بار برای ورود به هر دانشگاه
  • تاثیر قطعی سوابق تحصیلی

زمان ثبت نام کنکور سراسری 1402

کنکور سراسری در سال جاری با تغییراتی رو به رو شد از جمله این تغییرات می توان به برگزاری دو بار در سال آن اشاره نمود. لذا متقاضیان بایستی در موعد مقرر از طریق سایت سازمان سنجش به صورت اینترنتی مشخصات خود را وارد نمایند.

زمان ثبت نام نوبت اول کنکور سراسری 

زمان ثبت نام نوبت اول کنکور سراسری که در دی ماه برگزار می گردد از 8 آبان ماه سال 1401 شروع شده و تا 14 آبان ماه ادامه خواهد داشت. لذا داوطلبان بایستی در موعد مقرر جهت ثبت نام به سایت مذکور مراجعه نمایند. 

توجه: 4 روز فرصت مجدد، تحت عنوان تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری 1402 به داوطلبان کنکوری داده شده است، لذا افراد تا 18 آبان 1401 فرصت دارند تا فرایند نام نویسی خویش را تکمیل کنند.

زمان ثبت نام نوبت دوم کنکور سراسری مهلت ثبت نام نوبت دوم کنکور سراسری که در تیر ماه برگزار می گردد، از 15 تا 21 فروردین ماه در نظر گرفته شده است تا داوطلبانی که به هر دلیلی موفق به شرکت در آزمون نشده و یا آزمون اول را با موفقیت پشت سر نگذرانده اند بتوانند زمان دوباره ای برای امتحان شانس خود داشته باشند. شایان ذکر است که احتمالا این بازه زمانی برای مدتی تمدید شود. لازم به ذکر است که مهلت تعیین شده ممکن است طبق روال هر ساله در طی مدتی چند روزه تمدید شود که در صورت تمدید خبر از طریق این مقاله و  کانال تلگرام کنکور رادیکال در اختیار شما قرار می گیرد.

نحوه ثبت نام کنکور سراسری 1402

نام نویسی افراد واجد شرایط در آزمون کنکور سراسری به صورت اینترنتی و با ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org امکان پذیر می باشد. لازم به ذکر است که مهلت ثبت نام کنکور سراسری صرفا در زمان اعلام شده توسط سازمان سنجش مجاز می باشد و در غیر این صورت هیچ گونه لینک فعالی جهت ارسال اطلاعات و تکمیل فرم ها در سایت سازمان سنجش وجود نخواهد داشت. لازم به ذکر است که نحوه ثبت نام در هر دو نوبت کنکور از طریق مراحل زیر امکان پذیر می باشد.

ورود به سایت sanjesh.org و کلیک بر روی گزینه "سراسری" واقع در منوی سمت راست صفحه اصلی سایت

کلیک بر روی لینک فعال "ثبت نام کنکور سراسری سال 1402

مطالعه مندرجات صفحه پیش رو و انتخاب گزینه "خرید سریال ثبت نام

سپس، با تیکد دار کردن عبارت "سریال ثبت گروه آزمایشی _ دوره اول آزمون سراسری (دی ماه 1401) (تیر ماه 1402) دکمه "تایید و ادامه" را بفشارید.

وارد کردن اطلاعات خواسته شده جهت تکمیل روند خرید اینترنتی سریال ثبت نام و در نهایت کلیک بر روی گزینه "تایید و ادامه" (این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه، آدرس پست الکترونیک و انتخاب درگاه پرداخت الکترونیک می باشد که وارد کردن آدرس پست الکترونیک اختیاری است.)

مشاهده اطلاعات کلی خرید سریال جهت اطمینان از صحت آن و در نهایت کلیک بر روی گزینه (ادامه روند پرداخت)

ورود به صفحه درگاه بانکی اینترنتی و درج اطلاعات کارت بانکی دارای رمز دوم یا رمز دوم پویا و در انتها کلیک بر روی گزینه "پرداخت" و دریافت شماره سریال 12 رقمی

بازگشت به صفحه اول و انتخاب گزینه (تایید و ادامه) گام بعدی

سریال ثبت نام خریداری شده و شماره همراه خود را وارد نموده و سپس بر روی گزینه " تایید " کلیک کنید.

داوطلبان با پیمودن این مسیر وارد مرحله بارگذاری فایل عکس داوطلب می شوند و می توانند تصویر مورد نظر را از طریق کلیک بر روی گزینه "browse" و انتخاب فایل اسکن شده آپلود نمایند. مرحله بعد نیز با استفاده از اطلاعات فردی و تحصیلی متقاضی کامل می شود و در نهایت، داوطلب موفق به دریافت کد رهگیری 16 رقمی و شماره پرونده 7 رقمی می شود که می بایست آن را نزد خود به خوبی نگاه دارد.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «ثبت نام کنکور سراسری 1402» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره ثبت نام کنکور سراسری 1402 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.