زمان مطالعه: 6 دقیقه
شامپو فرش خانگی برای قالیشویی فرش ایرانی

شامپو فرش خانگی برای قالیشویی فرش ایرانی

  در حال حاضر راه های زیادی برای تمیزکاری داریم. یک راه پیدا کردن بهترین قیمت قالیشویی و سپردن کار به...
 

در حال حاضر راه های زیادی برای تمیزکاری داریم. یک راه پیدا کردن بهترین قیمت قالیشویی و سپردن کار به حرفه ای هاست. اما برای اینکه به فکر محیط زیست باشیم کارهای زیادی هست که باید انجام دهیم. یکی از راههای کم کردن آسیب ها استفاده نکردن از شوینده های شیمیایی است. در این راهنمای قالیشویی فرش ایرانی اول به روش شستشوی فرش ایرانی می پردازیم و بعد طرز تهیه شامپو فرش خانگی 

 

شستشوی فرش ایرانی در چه زمانهایی باید انجام شود؟

شستشوی  به موقع و اصولی فرش ایرانی بسیار مهم است چرا که نه تنها به  زیبایی منزل شما می افزاید بلکه عمر مفید آن را نیز افزایش می دهد.فاصله بین دو شستشو وابسته به این است که شما در کدام بخش منزلتان از قالیچه ایرانی تان استفاده کرده اید اما به طور میانگین شستشوی کامل برای  تنها یک بار در سال توصیه می شود. لازم ذکر است که اگر قالیچه شما در معرض رفت و آمد و پا خوردگی و در نتیجه آلودگی بیشتری بوده باید آن را حداقل هر شش ماه یک بار بشویید.

برای اینکه بدانید آیا زمان شستشوی قالیچه تان فرا  رسیده است یا خیر می توانید یک تست ساده انجام دهید .برای این کار کافی است تنها کف دست خود را روی آن  قرار دهید و به مدت 20 تا 30 ثانیه دست خود را روی قالیچه تان بکشید.اگر می بینید که گرد و غبار از روی قالیچه تان  بلند شد پس وقتش رسیده که آن را بشویید.

با این راهکار کاربردی و ساده خیلی زود می فهمید که آیا وقت شستن قالیچه تان سر رسیده یا خیر.شستشوی قالیچه تان  باید به کسی سپرده شود که در زمینه ی شستشوی فرش ها و قالیچه های قیمتی با تجربه باشد.

 

شامپو فرش خانگی برای قالیشویی فرش ایرانی
شامپو فرش خانگی برای قالیشویی فرش ایرانی


 

شوینده های شیمیایی و قالیشویی فرش ایرانی

شستشوی قالیچه های عتیقه و گران و دست بافت را باید به افراد ی بسپارید که تجربه و تخصص کافی را در این زمینه داشته باشند و به شما برای حفظ زیبایی و کیفیت قالیچه تان ضمانت بدهند.

هرگز نباید از شوینده های شیمیایی قوی و یا محصولات سفید کننده برای تمیز کردن قالیچه های ایرانی استفاده کنید چرا که این روشها  می تواند به بافت های قالیچه آسیب جدی بزند.برس کشیدن و جاروبرقی کردن برای حفظ کیفیت قالیچه تان بسیار ضروری اند.این روش ها به ویژه برای خلاص شدن از دست گرد و غبار سطحی به کار می آیند.هرگز جاروبرقی را با فشار زیاد روی تاروپود قالیچه ها نکشید چرا که این کار به بافت قالیچه تان آسیب جدی  می زند و صورت آسیب دیدن تاروپود، قالیچه مستعد تخریب و از بین رفتن است .برای اینکه تارو پود را تخریب نکنید تنظیمات جاروبرقی خود را بر روی ملایم ترین و کمترین مکش قرار دهید . برای برس کشیدن نیز از بررسی با موهای نرم استفاده کنید.

چه طور قالیچه ی ایرانی را در منزل بدون آسیب رساندن به آن بشوییم؟

در مرحله ی اول باید گرد و غبار سطحی را همان طور که در ابتدای مقاله توضیح دادیم از سطح قالیچه تمیز کنید سپس  آن را با کمترین فشار جارو برقی بکشید تا طی این پروسه بافت قالیچه آسیب نبیند.قالیچه را به پشت برگردانید و به طور کامل هر دو سمت آن را قبل  از شستشو به دقت جارو برقی بکشید. ریشه های انتهایی قالیچه را به هیچ وجه جارو برقی نکشید .

این قسمت ها ممکن است به آسانی توسط برس  جاروبرقی خراب شوند.سپس مکانی را که می خواهید قالیچه تان  را آن جا بشویید مشخص کنید .بدون استفاده از شوینده و آب سطح مورد نظر را را تمیز کنید. می توان از  فضای ورودی منزل یا پارکینگ و حیاط منزل تان استفاده کنید. مطمئن شوید که سطح مورد نظر را قبل از قرار دادن فرش کامل تمیز کرده باشید.این کار از جمع شدن آب روی فرش جلوگیری می کند. در مرحله بعد فرش را با آب سرد جاری بخیسانید .برای این کار می توانید از یک شلنگ استفاده کنید و فرش را به شکل کامل خیس کنید. یک واحد مایع شوینده ملایم را در حدود 15 لیتر آب حل کنید و آن را کامل به هم بزنید. ابتدا از این مخلوط بر روی بخش کوچکی از قالیچه جهت اطمینان بمالید قبل از اینکه آن را برروی تمام سطح قالیچه بریزید.

از یک برس یا شت با دندانه ها و موهای نرم استفاده کنید تا قالیچه را تمیز کنید.خیلی سخت روی آن نکشید چون که به بافت تار و پود قالیچه آسیب می زند.مطمئن شوید که در جهت خواب  بافت قالیچه برس خود را می کشید.

قالیچه را آب بکشید تا زمانی که دیگر هیچ شوینده ای در آن باقی نماند سپس آن  را تکان دهید و دوباره این کار را تکرار کنید.وقتی که دیگر هیچ کفی روی قالیچه نبود می توانید آن  را خشک کنید. قالیچه تان را فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود سپس تعدادی حوله ی خشک روی قالیچه قرار دهید و روی آن ها راه بروید تا رطوبت و نم اضافی جذب آن شود.

 

sanjagh
sanjagh


 

چرا به شامپو فرش خانگی نیاز داریم؟

اگر شما هم مانند ما یک سبک زندگی فعال دارید حتما روی فرش یا قالی تان لکه دیده می شود. گاهی اوقات ادرار حیوانات، لکه های کودکان و لکه و آلودگی های روزمره می توانید روی فرش ریخته شده و آن را آلوده کند. این لکه ها معمولا با جاروبرقی و پارچه خیس از بین نمی روند.

برای این کار استفاده از شوینده فرش خانگی را توصیه می کنم زیرا شوینده های موجود در بازار سرشار از مواد شیمیایی هستند که قرارگیری در معرض آنها می تواند مضر باشد. در این مقاله می بینید که طرز تهیه این محلول و تاثیر آن به چه صورت است. کف این ماده کمتر از یک فنجان مایع ظرفشویی است.

این شوینده فرش طبیعی برای مبلمان هم مناسب است اما من تا به حال آن را برای مبلمان امتحان نکرده ام. اگر شما میخواهید آن را امتحان کنید آن را ابتدا روی یک گوشه امتحان کنید تا مشخص نباشد. این کار را برای هر شوینده جدید، چه طبیعی و چه شیمیایی انجام دهید.

 

شامپو فرش خانگی برای قالیشویی فرش ایرانی
شامپو فرش خانگی برای قالیشویی فرش ایرانی


 

شامپو فرش خانگی مواد لازم

●        1 قاشق غذاخوری سرکه سفید

●        سه چهارم فنجان آب داغ

●        3 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی طبیعی یا بازاری

●        3 قطره عصاره طبیعی

دستورالعمل از یک کاسه استفاده کنید تا مواد را هم بزنید. تمام مواد را باهم مخلوط کنید. با یک همزن مواد را خوب هم بزنید تا به کف تبدیل شود. با این کف باید فرش را تمیز کنید. با یک برس یا شت کف را روی فرش بمالید. سپس با یک دستمال نم دار فرش را تمیز کنید. پیش از هربار استفاده از ظرف را تکان دهید تا کف ایجاد شود. عصاره های طبیعی قالیشویی استفاده از این عصاره ها اختیاری است اما می توانید از آن استفاده کنید. این عصاره ها شوینده شما را خوشبوتر می کند. در اینجا عصاره های لازم برای افزودن به شوینده را به شما معرفی می کنیم.

●        روغن درخت چای - یک روغن ضد قارچ که کپک ها را از بین می برد.

●        عصاره لیمو - که با خواص ضدویروس و ضدعفونی کننده باکتری را از بین می برد.

●        عصاره اکالیپتوس - که موریانه ها را از بین می برد.

●        عصاره اگیر ترکی یا کاج - که خواص ضدعفونی کننده آن بوی بد را از بین می برد.

●        عصاره سنبل هندی - که با کنترل حشرات آن ها را دور می کند.

شامپو فرش خانگی ●        1 قاشق غذاخوری سرکه سیب

●        سه چهارم فنجان آب جوش

●        3 قاشق غذاخوری صابون کاستیل

●        3 قطره عصاره

دستورالعمل از کاسه ای استفاده کنید که بتوانید همزن را در آن قرار دهید. تمام مواد را اضافه کنید. با یک همزن آن را با سرعت زیاد هم بزنید تا کف ایجاد شود و سپس با کف باید فرش را تمیز کنید. با یک شت یا برس کف را روی فرش بمالید. سپس با دستمال نمدار فرش را تمیز کنید. پیش از هربار استفاده محلول را تکان دهید. روغن ها و عصاره های مناسب برای نظافت ●        درخت چای

●        لیمو

●        اکالیپتوس

●        کاج یا اگیر ترکی

●        سنبل هندی
نظر خود را درباره «شامپو فرش خانگی برای قالیشویی فرش ایرانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره شامپو فرش خانگی برای قالیشویی فرش ایرانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.